Fotograaf van de BIT is vandaag geweest!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fotograaf van de BIT is vandaag geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:30

Naar aanleiding van de volgende topic's :

viewtopic.php?f=15&t=410849&hilit=

viewtopic.php?f=3&t=370171&hilit=
viewtopic.php?f=3&t=376815&hilit=

Is hij vandaag langsgeweest om foto's te maken. Omdat onze losgooi bak er niet meer helemaal ideaal erbij ligt, mocht ik hem even in onze goede buitenbak zetten. Helaas had hij veels te goed in de gaten dat er iets anders was, en vond hij de man met de grote camera toch wel heel wat intressanter dan in zijn benen en borst te bijten.

Ach je kent het wel.. als hij het moet doen doet het juist weer even niet. We hebben hem toen wat opgejaagd, in de hoop dat hij "hitsig" zou worden en zou bijten, maar hij vond dat vandaag allemaal helemaal niet nodig. Waarschijnlijk omdat hij die bak niet gewend is om in de los te staan, maar om aan het werk te zijn, en die man stond ook vaak dichtbij, gezellig dacht hij!

Toen heb ik hem toch maar verplaatst naar de minder mooie bak, en daar begon hij te ruiken met een paardje die in de wei naast de bak stond, ja hebbes! Dat was weer mooi een reden om te gaan bijten! Heel rustig dat wel, maar het was in ieder geval IETS! Na het even aan te hebben gekeken heb ik zijn beste maatje van stal gehaald in de hoop dat hij zich wat meer op zijn gemak zou voelen, en niet in de gaten zou hebben dat het anders is dan alle andere ATV dagen Haha!

Na 20 minuten onophoudelijk kroelen (het zijn net 2 magneten) begon ze een beetje te kibbelen en begon Bob toch te bijten, welliswaar niet zo agressief als normaal, maar hij had een paar mooie plaatjes geschoten vertelde hij.

Op naar de stal, de poetsstand was erg beladen met kleine kinderen die pony's leasde, dus daar konden we geen foto's maken (of toch wel, kssst mijn paard word beroemd Tong uitsteken Haha! ) Dus kwam de fotograaf op het idee om de poetsstand enigzins na te "maken" in zijn stal, de deuropening open en gewoon vastzetten in de deuropening (beide kanten halstertouw, net zoals in de poetsstanden) Er werd een hele studio rond zijn stal gemaakt (inclusief kleine lichtparaplu's), en alle paarden stonden te blazen, op 1 stoere man na, en dat was natuurlijk Bob, hij vond het heerlijk al die aandacht (nu is hij al gek op camera's, dus dat scheelt) en stond op zijn mooist te kijken.

Nou het normale gedaan, gepoetst, wat plaatjes geschoten, omdat hij hierbij ook in de borst bijt, opgezadeld, en wat naar zijn lijf gewezen (hier kan hij heel pissed om worden) zodat zijn gemeenste hoofd er ook op stond. Ik denk dat hij in totaal zo'n 5 rolletjes heeft volgeschoten dus ik ben heel erg benieuwd!

De fotograaf kon best begrijpen dat ik voor hem gevallen was, hij had een bepaalde charme Haha! Hij vond het een leuk, lief paard, die op het ene moment heel kwaad kon zijn, en het andere moment ook direct weer lief kon zijn. (Ik wijs naar hem, hij gaat helemaal uit zijn stekker, ik hou op en er is niks meer aan de hand) Tja, dat is Bob.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's en het artikel.
Kortom, hou de BIT maar scherp in de gaten!

carola1

Re: Fotograaf van de BIT is vandaag geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:49

nou, ik heb heel je verhaal gelezen.
ik hoop dat ze je kunnen helpen.
ik hou de bit zeker in de gaten,ik krijg hem elke maand op de mat.
succes ermee

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:12

gaaf!! welke fotograaf had je?
haha ze doen het juist niet op het moment dat je wilt dat ze wat doen he Knipoog
waah dus je krijgt een heus beroemd paard!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:42

Oh oh.. waar is tulandro allemaal niet goed voor hè? whahah.. Het is ook altijd hetzelfde liedje, als ze het moeten doen, dan doen ze het niet..
Kun je misschien nog nagaan of die foto's nog te bekijken zijn, want tulan staat er ook redelijk vaak op.. misschien kan ik er dan voor betalen ofzo?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:59

Wat een apart geval je paard!
Maar hij wordt er wel beroemd door dus slim is ie wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:11

De fotogaaf was Arjan Wijngraaf/Wijnstra, iets in die zin. Het was een hele aardige man. Hij heeft zelf 2 fjorden en heeft een aantal jaar ook een boek gemaakt. Fjord in beeld.

Marjolein, ik denk niet dat Tulandro er ook op staat, want ik zag hem elke keer specifiek naar Bob zijn hoofd fotograferen, maar je kan het altijd proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:11

Tulandro schreef:
Oh oh.. waar is tulandro allemaal niet goed voor hè? whahah.. Het is ook altijd hetzelfde liedje, als ze het moeten doen, dan doen ze het niet..
Kun je misschien nog nagaan of die foto's nog te bekijken zijn, want tulan staat er ook redelijk vaak op.. misschien kan ik er dan voor betalen ofzo?

Ik heb de BIT vanochtend gebeld voor zijn email adres, en heb hem een mailtje gestuurd wat betreft de foto’s marjolein. Ik heb je ingekopierd in het mailtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:09

Heb de bit niet mar ben erg benieuwd, kunnen jullie zeggen als hij uit komt, dan haal ik hem voor 1 keer inde winkel.

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:19

Ik las in een van de andere topics dat je mischien in een show bij monty roberts zou komen. Hoe is het daarmee afgelopen, of heb ik dat over het hoofd gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:43

Ja klopt, ik was daar net te laat voor, ik heb toen alsnog de brief toegestuurd en ze zou het er met hem over hebben, maar ik heb niks meer gehoord.

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:23

aah oke Lachen
Wat ik vergeten te zeggen was : dat ik je heel veel sterke/succes wens met je paard en dat het goed aflopen mag !