maandag geent --->donderdag in kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

maandag geent --->donderdag in kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 11:01

hey allemaal

nu staat mijn andere paardje a.f.gemini in de kliniek in roosendaal.
ik heb ze maandag laten enten en savond stond hij helmaal te trillen dus dierenarts gebeld en 39.6koorts.ze heeft hem een koortstverlager gegeven.en moest de volgende ochtend over zijn.de volgende ochtend nog 39.4 dus ik bellen en zeiden ze komt van de enting geeft hem maar antibiotica poeder over zijn voer. dus ik zeg dat gaat niet want hij eet niks!!!zeggen ze daar jah t is van de enting dus verder kunnen we er niks aan doen.ze kwamen niet eens even langs hoor.
dus ik vinsdonk bellen waar shadi heeft gestaan toen hij ziek was.
daar even mee gepraat en die kwamen dus wilde m een spuit in zijn bloed geven maar hij stond niets til dus toen maar met een pasta in zijn mond...
woensdag was t nog slecht dus hun weer komen nu konden ze m wel spuiten hij stond heel sloom en bleef trillen en net of hij allemaal ging vallen...heel eng!!
toen smiddags voelde ik een bult aan de voorkant op zijn hals. dus kwamen hun weer ze dachten dat t vocht was of door verkeerd enten of een vieze naald. nou binnen 2 uur was de bukt 5 x zo groot dus ik weer bellen.
was ondertussen half 10 savonds dus nog een spuit en moest koelen.
kom ik donderdag ochtend in de stal staat hij heel zielig dus ik kijken en zie ik dat t is gezakt tot tussen zijn voorbenen waar de singel ook zit enzo.vanaf de bovenkant van zijn hals!
ik bellen en zeiden brenge!
nou na een ahlf uur stond ie in de trailer.daar aangekomen zei hij nal dat gaat open! Verdrietig
hun stappen en afspuiten en pijnstillers geven.

vrijdag kon hij bijna niet lopen. ze hadden m van voren geschoren en trekzalf erop gedaan zodat als t een abces was t sneller ging. ze hebebn met een naald in de bult gestoken en kijken of er wat uitkwam, nou niet echt dus.
maar kwam ik gister en was t tussen ze voorbenen een heel gat open gegaan. vandaag nog erger je kijkt zo in zijn lijf en bij zijn hals is t ook open!!!vin het echt zo erg voor hem
er loopt allemaal bloed uit en geel spul!
wel is hij nu fitter lijkt wel
hij kreeg nu een kapje aan omdat hij aan de wond zit

nou ik hoop dat t snal beter met hem gaat

kussies anoek

Kajanus

Re: maandag geent --->donderdag in kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:22

jeetje wat zielig voor je paard en ook voor jou... Verdrietig zou je kunnen melden hoe de entstof heet misschien zijn er meer mensen die er last mee hebben gehad..
ik heb mijn paarden ook pas laten enten met een nieuwe volgens de dierenarts super goede entstof }> nou ik had van de 4 paarden 3 die hoestte en 2 met verhoging Boos! ben je ook weer lekker mee
de entstof heet proteqflu - te nou die hoef ik ook niet meer

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:31

Veel sterkte met Gemini! Ik hoop dat hij er weer (snel) bovenop komt.

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:24

Ik vind egt supper rot van Gemini,ik schrok wel hoor..
Ik duim egt dat hij beter word..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:39

ik heb het ook eens gehad bij een injectie. Alleen geen enting maar een middel tegen eiwit. Waarschijnlijk iets vuil meegekomen met het spuiten. Bij mijn pony is toen ook het abces opengebarsten. En de dierenarts die het "veroorzaakt"had kwam zelf 2 keer terug om te kijken hoe het ging. Alles is goed gekomen dus het komt allemaal goed wel sterkte ermee.
Deze dierenarts kon er niets aan doen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:07

Goh, dan schrik je ook zeg! Ik hoop dat het gauw weer beter met hem gaat!!! Ach gut

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:03

het is misschien heel vies, maar wel beter voor je paard dat het nu is opgenbarsten. EErst het openbarsten en dan het genezen. Succes!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 19:54

hier vast de foto,s

t is nu helemaal verder tot acht zijn oksels
morgen heb ik een gesprek met de dierenarts over hoe t nu verder gaat enzo

ik schrok namelijk heel erg toen ik m zag

hij krijgt pijnstillers en anti biotica en ze spoelen t schoon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bedankt voor de reacties

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:02

sorry als de foto´s nogal vies zijn
in t echt is t erger

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:05

iemand ook wel een szoiets gezien of meegemaakt?
ik heb er zelf nog nooit van gehoord of zo iets gezien ofzo
voorlopig staat dat stoere ventje daar nog
hij is echt heel hard voor zijn eigen want hij blijft gewoon doorlopen hoe moeilijk t ook gaat

Mary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:07

Arabian_Girl schreef:
iemand ook wel een szoiets gezien of meegemaakt?
ik heb er zelf nog nooit van gehoord of zo iets gezien ofzo
voorlopig staat dat stoere ventje daar nog
hij is echt heel hard voor zijn eigen want hij blijft gewoon doorlopen hoe moeilijk t ook gaat

Nee zoiets heb ik nog nooit gezien!! wat vreselijk voor jouw en je paardje zeg! Hoe gaat het nu met hem, en wat zegt de dierenarts?
Vermeld nog even waarmee hij geent is of heeft het daar niets mee te maken?

In ieder geval heeeeel veeeel sterkte!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 00:11

He dat ziet er naar uit!
Ik heb zoiets ook nog nooit gezien. Wel gehoord dat paarden er een allergische reactie van kunnen krijgen, maar dit is toch wel heel erg!

Ik wens jou en je paardje heel veel sterkte! Maar het komt vast goed!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:10

Oei dat ziet er echt niet lekker uit....heel veel sterkte!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:30

Ik heb dit bij mijn pony ook gehad maar niet zo erg nee. Verschrikkelijk zeg. Bij mij was het maar een kleiner gat. Ik hoop dat dit nog goed wil komen. Nogmaals sterkte en geef een knuffel aan je paard. Want dat doet pijn. Bij mijn pony leek het eerst maandagziekte te zijn. Een uur gereden en toen goed uitgestapt en deken erop en ze wilde absoluut niet meer lopen. Van de pijn dus ook. de volgende ochtend is het opgengebarsten.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:36

Jeetje wat naar. Heel veel sterkte met je paard. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 14:17

hey

t is nu veel erger en groter hij gaat van onder zijn hoofd tot achter zijn oksels open , je kijkt zo in heel zijn lijf!
1st zeiden ze van t enten op verkeerde plaats met vieze naald maar nu krabbelen ze terug van we weten niet zeker.
ze konder er verder niks aan doen dan t open laten gaan en wachte tot t vuil eruit komt. en schoon spoelen.

er zitten belangrijke vaten daarachter en ze wisten niet hoe t daar nu mee is als t daar ook gaat is t over met m voor zo ver ik begreep.
als t daar niet komt zou hij er waarschijnlijk niks aan overhouden

heb vandaag geen foto´s meer gemaakt dit is te erg. sta gewoon te janken daar bij m

hij krijgt nu geen pijnstillers mee ze wilde kijken hoe hij daar op reageer. nu loopt ie dus bijna niet en gister wel
ook krijgt hij geen antibiotica mee omdat ze wilde dat t eruit ging en dat hield t tegen ofzo

weet iemand wat er gebeurt als ze een koortsverlager of iets anders wat in t bloed gespoten moet worden toch ernaast gaat in zijn lijf?
een andere dierenarts heeft m geent en zei tegen hun dat ie stil stond nou hij sprong alle kanten op.
en met koortsverlager in t bloed zei ze dat hij stil stond nou daar was hij ook super wild!!!!

hoop zo dat t goed komt
vind t zo erg voor m

groetjes anoek

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:30

Hoowj..
Ik kreeg je smsje net,was net uit van school en stond toen oowk te huilen. Huilen Huilen Nu nog trouwens.
En die foto's enzo.
Ik kreeg al je smsjes net pas,,Mischien ligt dat aan mij tellefoon.
Van mij hoef trouwens de prive les morge niet door te gaan( als je liever naar gemini wil wak supper goed begrijp enzo)..
Je moet maar smsen.
Ik wil wel x meej naar Gemini maar ene kant durf ik niet vanwege die wonde enzo.. Huilen Ach gut

Hvj meisie (anouk) En jij ook sterkte he..

Xxx kimmie

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 14:31

thnx kim
ben savonds terug hoor want je kan alleen van 4 tot 5 maar misschien kan ik morgen niet me scooter is kapot
vandaag zag hij er nog erger uit, durf ook niet goed maar doe t voor hem hij is blij als je komt. kom je vanav ben er half 8 angelique komt ook
kussies

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:43

Arabian_Girl schreef:
thnx kim
ben savonds terug hoor want je kan alleen van 4 tot 5 maar misschien kan ik morgen niet me scooter is kapot
vandaag zag hij er nog erger uit, durf ook niet goed maar doe t voor hem hij is blij als je komt. kom je vanav ben er half 8 angelique komt ook
kussies

Ik ga wel meej binnekort..Voor hem doek alles..
Maar ben wel boos op die dokters enzo hoor!!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:56

he bah!
dat ziet er niet prettig uit!
heb je de d.a nog gebeld die hem ge-ent heeft?
mischien heeft hijzelf een verklaring,niet om hem de schuld in de schoenen te schuiven,sommige bijkomstige complicatie's kunnen ze ook niks aan doen,gewoon vette pech.
niet dat jij en je paard daar nu wat aan hebben.
sterkte!

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:36

Hoowj Hoowj..
Ik vind het egt niet leuk, ik ken um toch al best lang he anouk toen tie uit de trailen kwam (waar tie toen vandaan) kwam.Was tie nog heel klein enzo egt lief..
Ik vind het zo zielig voor hem, maar hij blijft vechten..
Maar ik vind het toch raar dat ze er niks omheen doen ofzo.
Want ze zetten hem zo in het zand en wei, dan komt er toch aleen maar meer vuil bij.
Ik blijf hopen en duimen, heb de moed nog niet opgegeven.
Maar een vraagje..
Denke jullie dat het goedkom, en dat die gaten dichtgroeien??
Hmmm ik hoop het..

Groetjes kimmie

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:42

Tyke schreef:
Ik heb dit bij mijn pony ook gehad maar niet zo erg nee. Verschrikkelijk zeg. Bij mij was het maar een kleiner gat. Ik hoop dat dit nog goed wil komen. Nogmaals sterkte en geef een knuffel aan je paard. Want dat doet pijn. Bij mijn pony leek het eerst maandagziekte te zijn. Een uur gereden en toen goed uitgestapt en deken erop en ze wilde absoluut niet meer lopen. Van de pijn dus ook. de volgende ochtend is het opgengebarsten.

Ik heb een vraagje, Bij gemini word het aleen gespoelt met water zeg maar.Maar me nicht (arabian_girl) die heeft keer op internet gelezen dat het met verdunde jodium werd gespoelt/schoongemaakt.
Is het bij jouw pony ook met water gedaan of oook met verdund jodium??Sorry als ik dat vraag maar zo kome we al een stuk meer te weten natuurlijk..

Groetjes kimberly

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 13:17

jah had die dierenarts ook gebeld en die zeiden dat t niet van de enting kon komen 1st wel en toen zeiden ze weer van niet enzo
dusja je kan er toch nooit achterkomen wie ze fout t nou is

daarvoor wilde ik ook weten wat er gebeur als ze naast h bloedvat spuiten in plaats van erin
weet iemand dit?

ga vandaag weer bij m kijken
had gebeld vanmorgen en hij had ook allemaal bulten net onder zijn keel erbij gekregen enzo

en hoop ook dat t goedkomt
ze spoelen m idd alleen af met de tuinslang verder doen ze eigenlijk niks aan de wond zelf ze laten t gewoon allemaal open gaan want t moest eruit en dan ging t weer dicht

maar hij gaat overal open, dat kan toch niet goed zijn of vanzelf weer dicht gaan, wat denken jullie

misschien iemand een tip ofzo

kussies anoek

kim tot vanav.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:55

oohw...bah.....Ik heb ergens een keer gelezen + foto's en het zag er precies het zelfde uit alleen dan was het een dikke bult waar geel push en een beetje bloed uit kwam (ook een heel gat je keek zo naar binenn Misselijk . Dit was droes met nog iets laat ik nu net vergeten zijn wat dat nog iets is Stoom uit je oren maar ik zal het nog wel even proberen op te zoeken. het hoofd van het paard zat helemaal vol en het zakte ook naar beneden en het paard was flink ziek het stond geloof ik ergens in een tijdschrift (hoefslag, in de strengen ofzo.)

vin dhet heel erg voor je paard maar ook zeker voor jou Ach gut ! jij moet zien hoe je paard lijd en je wilt van alles doen maar weet niet wat Ach gut Ziek ik ga even op zoek naar dat tijdschrift voot je..ik weet niet zeker of het het zelfde is hoor!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:56

[quote="Arabian_Girl"]daarvoor wilde ik ook weten wat er gebeur als ze naast h bloedvat spuiten in plaats van erin
weet iemand dit?

en hoop ook dat t goedkomt
ze spoelen m idd alleen af met de tuinslang verder doen ze eigenlijk niks aan de wond zelf ze laten t gewoon allemaal open gaan want t moest eruit en dan ging t weer dicht

maar hij gaat overal open, dat kan toch niet goed zijn of vanzelf weer dicht gaan, wat denken jullie[quote]

Oei wat ziet dit er lelijk uit......

Naast het bloedvat spuiten heeft geen nadelige gevolgen, het duurt alleen veel langer voordat de stof is opgenomen. Dit lijkt me echt een reaktie op een bacterie van een bv. vieze naald.

Alle pus moet eruit dus ze kunnen het niet gaan verbinden of dichtmaken o.i.d. Dan kan een abces namelijk naar binnen openklappen en ben je nog verder van huis.

Wel vreemd is dat er weer nieuwe abcesbulten ontstaan, dat betekent dat je paard zijn lichaam nog steeds ergens op reageert. Als ik jouw was zou ik een andere dierenarts erbij halen om te kijken of die het ook verstandig vind om geen antibiotica te geven. Als er geen nieuwe abcessen bijkomen is het een kwestie van schoonhouden en laten leeglopen. Zulke wonden helen meestal wel erg goed.

Maar vraag eens een second-opinion aan een paardenarts!