reiki op onze shetlander

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

reiki op onze shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:10

Hay hay,

Eerder heb ik al een topic geopent over dat onze shetlander aan chronische bronchitus lijdt. Hij is daarvoor in behandeling bij de DA en zit aan de medicijnen. Maar er vanaf komen zou er wel niet inzitten want het is dus chronisch en hij is pas 1 Huilen
Maargoed
Een kennis van ons doe dus aan reiki, ook op dieren. Zo heeft hij een keer een paard van z'n kleindochter kunnen genezen. Het paard had last van darm ontstekingen en wat ze er ook aan deden het bleef terug komen. Die man heeft het paard 4 reiki behandelingen gegeven en het paard is volkomen genezen. Hij heeft er nooit meer last van gehad!
Mijn moeder vertelde dus aan hem het verhaal over Bjorn ( onze shet ). Hij zei dan moet je het met reiki doen. ( wij kunnen dus geen reiki dus zou hij het moeten doen ).
we willen dat dus ook wel gaan proberen.
Ik heb ookal het 1 en ander over reiki opgezocht en er zijn al zoveel mensen en dieren die onderhand ten dode waren opgeschreven hier aan genezen. Ook las ik een verhaal over een hoefbevangen paard. Die er gewoon te erg aan toe was. Het dier is met reiki behandelingen volkomen genezen en loopt weer lekker mer z'n baasje door de bossen ( terwijl dat paard al ten dode was verklaard ).
Wij willen dus proberen of hij onze shetlander kan genezen en bjorntje dus zonder medicijnen en gezond verder kan leven. Wat denken jullie hiervan?

CarinaR

Re: reiki op onze shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:06

ik zelf ben van mn darm en maagklachten af door reiki... vind het zo mooie iets!!!
Probeer t, het kan volgens mij geen kwaad

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:15

De oom van een vriendin van me, die had dat ook op hun shet geprobeerd (was hoefbevangen)
wij stonden hem op een afstandje uit te lachen, niet dat dat ertoe doet, maar die shet was er wel vanaf.. Verward

gewoon proberen joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:35

Ja ik denk ook wel dat we het gewoon gaan doen. Als zoiets moois je beestje kan helpen denk ik dat je er dat maar voor over moet hebben toch? Lachen Knipoog

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:48

Als je het niet probeert weet je het nooit he, en er zijn al een aantal positieve reacties opgekomen, dus ik zou het zeker doen! Knipoog

Sophie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:49

Mijn moeder doet ook reiki.. En het helpt zeker!
Idd, gewoon doen, als het bij zovelen helpt, zal de kans klein zijn dat het níet helpt. Succes ermee! Ik hoop voor je dat alles weer goed komt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:50

Het kan in ieder geval geen kwaad! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:02

Zodra we die man weer spreken ( hij's op vakantie geloof ik ) leggen we het hem voor of ie het wilt doen! Ik hoop zeker dat Bjorn er dan vanaf komt. Als dat zou gebeuren is dat voor mij echt een wonder. Reiki is zoiets moois. Zoveel zieke mensen en dieren worden gewoon beter terwijl ze ongeneselijk ziek zijn! Ik vind het echt knap. En Bjorn moet er gewoon overheen komen.Hij's nog zo jong en nual probleempjes met ademhalen etc

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:22

Je kan het altijd proberen!

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:25

Niet geschoten is altijd mis zou ik zegge Slim
ik zou het zeker proberen maar dat ga je ook weldoen als ik het zo hoor Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:51

altijd doen, hij zal er vast van opknappen. en misschien is het zo'n motivatie voor je dat je zelf ook zo'n cursus gaat doen... want iedereen kan dit leren hè? Pling

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:53

Zeker doen! Reiki doet alleen maar goed, nooit kwaad. Dus het schaad nooit. Laat even weten hoe het gegaan is!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:09

Ik zou idd zelf een reiki 1 cursus gaan volgen. Het kan best zijn dat de bronchitus na een poosje na de behandelingen weer terug komt omdat de energiestroom wéér verstoord is. Dan kan je het zelf bijhouden zegmaar. Of je vraagt aan die man of hij je wil begeleiden, zo moeilijk is het niet (voor de een wat meer als de ander, dat wel).
Je moet er trouwens niet gek van opkijken als je pony een beetje raar reageert, sommige dieren kunnen er best van overstuur raken. Maar daar wennen ze wel aan.
Het voor jezelf trouwens ook heel handig hoor, als je die cursus zou doen. Ze doen het geloof ik al in een lang weekend.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:13

Toen Givar met een zware peesblessure stond heeft een goede kennis van ons hem ook in de Reiki-kring gelegd.
Ik weet niet of het daardoor komt, maar hij is wel genezen. Ik geloof er wel in.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:02

wat je je wel moet realiseren, is dat je reiki niet kan sturen. dus al kan je soms zo graag willen dat een mens of dier geneest, dit hoeft niet altijd te gebeuren.
ik heb het nu 2x gehad dat ik een dier heb behandeld, maar daar kwamen uiteindelijk ziektes uit naar voren die niet te genezen waren.

het is altijd goed om je te verdiepen in de materie, want niks is zaligmakend.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:13

Het kan geen kwaad, nee dat denken jullie, het is maar net wat je gelooft, het is in mijn ogen ook niet van het 'goede'. Je zal zien dat als je je paard laat behandelen door zoiemand dat je paard later iets ergers terugkrijgt. Heeft mijn vader ook gehad.

Dus doe wat je niet laten kan, maar denk niet dat het geen kwaad kan. Bovendien: het is een soort van hekserij, tovenaarij, hoe je het ook wil noemen, iemand legt zijn hand op en het gaat over. Rara hoe komt dat? Dat weet niemand. Maargoed iedereen zijn geloof, we hebben moslims, protestanten, katholieken, hindoes, boedhha's, jehova's, en noem maar op en dus ook mensen die reiki aanhangen. Je moet zelf weten wat je aanhangt en waarom maar weet ook dat er veel mensen zijn die tegen reiki zijn en dat er ook veel gevallen bekend zijn die het te genezen iets veel erger maakte..

Ik zal er maar mee oppassen.

(verder geen discussie, dit is gewoon mijn mening, ik wil de topicopener alleen laten zien dat niet iedereen er voor is en dat er niet alleen maar goede verhalen lopen.) Daaruit moet ze zelf maar een keuze maken maar dat heeft ze volgens mij al gedaan..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:37

Ik denk persoonlijk dat niets met geloof te maken heeft. Er is niets eerlijker als een paard dat erop reageert. En als dit positief is, dan heeft het totaal niets met geloof te maken. Ik ben maar nuchter persoon. Ik ga naar iemand die "communiceert met paarden"en ik geloof er absoluut niet in, maar zie wel paard veranderen en erop reageren, maar ben te nuchter ervoor om erin te geloven. Ik zeg niet dat ik er niet voor open sta, want dat doe ik wel, maar geloven is heel iets anders.
Ik zou voor TS zeggen: gewoon doen, als je niet probeert weet je niet en je merkt zelf wel aan je shet of hij er wel of niet positief op reageert.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:43

Nou dat is jou mening maar het heeft in mijn ogen wel met geloof te maken. In de bijbel bijvoorbeeld en de koran word gesproken over dingen als reiki en het word ook afgekeurd. Het is dus maar net wat je aanhangt.

Het heeft wat mij betreft te maken met bovennatuurlijke dingen en met dat soort zaken moet je je niet bemoeien als mens. ook niet als wat dan ook. Mijn mening. Ik heb gewoon gezien watvoor kwaad het kan.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:48

Je mag ook je mening geven, daarvoor is bokt ook ontstaan. Ik zie dat het geen kwaad kan, maar daarom mag je ook ervaringen weergeven. Succes verders.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:55

hoi,
ik heb al mijn reiki inwijdingen gehad en behandel ook dieren en mensen, ik vind dat dieren hier meestal positief op reageren.dus ik zou niet twijfelen proberen maar.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:03

Salinero85 schreef:
Nou dat is jou mening maar het heeft in mijn ogen wel met geloof te maken. In de bijbel bijvoorbeeld en de koran word gesproken over dingen als reiki en het word ook afgekeurd. Het is dus maar net wat je aanhangt.

Het heeft wat mij betreft te maken met bovennatuurlijke dingen en met dat soort zaken moet je je niet bemoeien als mens. ook niet als wat dan ook. Mijn mening. Ik heb gewoon gezien watvoor kwaad het kan.

Reiki staat absoluut los van welke godsdienst dan ook. Het heeft ook helemaal niks met hekserij of iets te maken.
Je hand op leggen en het gaat weg? Nee zo werkt het dus niet.
Wat de grondslag van reiki is, is dat je ergens last van hebt doordat er (meestal) een blokkade is in je energie stroom, de levensenergie zegmaar. Met reiki geef je eigen energie door zodat de blokkade word opgeheven bij de ander, waardoor diegenes energie weer vrij kan stromen. Ik zie niet in hoe dit met hekserij te maken heeft, en hou dit mis zou kunnen gaan...
Maar ga je eens verdiepen in reiki, lees er wat over, en je komt erachter dat je vooroordelen (die mensen vaak hebben hoor met dit soort dingen, het is geen aanval ofzo) niet waar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:21

Allemaal bedankt voor de reactie! Ik wil me er ook wat meer in gaan verdiepen en heb zelfs nagedacht om zelf een cursus te volgen! Maar ik neem nog geen overhaaste beslissingen, ik kijk zowiezo eerst hoe het allemaal afloopt. 19 mei spreken we die man weer en leggen we het hem voor. ik hoop dat Bjorn er goed op zal reageren! En als ik zelf een cursus ga doen lijkt me dat zeer handig voor als iemand of een dier in je directe omgeving wat mankeert kan je ze altijd te hulp staan.

Ik denk ook niet dat het met geloof te maken heeft en meer met energie wat allegra al zei Ja

Maar als het eenmaal gaat gebeuren hou ik jullie zeker op de hoogte!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:55

Wat is Reiki?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:13

ehm ja hoe moet ik dat uitleggen.....je haalt met jouw energie laat mar zeggen pijn enzo bij anderen weg..ik weet noe hoe ik het moet uitleggen..misschien weet eimand anders een betere uitleg?

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:37

kun je reiki leren? want dan zou ik dat heel erg graag willen leren.