Steffi v/d Laarse bij Kawa geweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Steffi v/d Laarse bij Kawa geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:01

Ff bij het begin, beginnen.

Vorig jaar heeft Kawa een schuiver gemaakt in de sneeuw.
Niemand heeft het zien gebeuren, dus hoe het precies gegaan is weten we niet.
Echter hij kwam niet meer uit de wei, toen alles binnenstond omdat hij niet meer kon lopen.
Millimeter bij ,millimeter is hij naar binnen gekomen, waar hij in de stal, op de zelfde plek bleef staan.
Hij was wel gewoon vrolijk, maar zette geen stap, niet eens om te eten.
Bij zijn elleboog rechtsvoor zat een dikke bult.
Da erbij gehaald en die zei dat hij spier scheuring had.
Box rust was het advies, met wat stappen, later alleen in de wei zodat hij niet stond te klieren met de andere. En daarna weer bij de rest in de wei.
En alles leek voorspoedig te gaan, want de dag erop liep hij al weer een beetje en dat ging elke dag wat beterder.
Na een poosje ging hij ook weer spelen enz. en leek het redelijk de goede kant uit te gaan.

Maar 1 ding bleef, het rechtervoor been, zette hij niet meer zover naar voren als het andere.
Verkoos daarom ook graag de linkergalop, zodat hij niet zover naar voren hoefde te grijpen.
In draf bleef hij kort.
Da nog eens gevraagd, maar dat kwam met de tijd allemaal goed.
Juist omdat hij elke dag weidegang had.
Ik mocht ondertussen van hem weer rijden, liefst veel rechtuit in het bos.
En de ene keer ging het wel, de andere keer vond ik het niks en werd er veel gestapt.
Maar echt goed was het steeds niet.
Nog eens advies gevraagd, of ik misschien balkjes moest laten lopen, als soort van fisio therapie, of juist op de wei zetten.
Weer het zelfde antwoord, met de tijd kwam het allemaal oké.

Ondertussen wisten we dat we gingen verhuizen en werd het rijden toch al bijna niks en ik wist dat het er in de winter zeker niet meer van zou komen.
Wat ik juist een fijn idee vond, nog een lange tijd extra rust, met toch de hele dag wei, zodat hij kon doen wat hij wilde, belasten zoals hij wilde. Zodat hij lekker op kon knappen.
Maar van de winter heb ik vaak met tranen in mijn ogen zijn draf aanschouwd.
Al was het niet elke dag even erg.

Vanaf hier naar gisteren

Na de goede verhalen op bokt over Steffi van de Laarse, wilde ik er haar eens naar laten kijken. Want van de Da werd ik niet veel wijzer. Eerst zou ze vorige maand komen, maar helaas had ze dat afgebeld en nu kwam ze gister. En aangezien we niet wisten hoe hij uitgeschoven was, dacht ik dat het misschien wel op een heel andere plek ook nog wat zat, zodat hij daarom voor misschien niet kon herstellen. En dacht dat Steffi dan wel de aangewezen persoon zou zijn, dat te ontdekken.

Ze heeft Kawa helemaal onderzocht en er waren wel wat plekjes waar hij op reageerde, maar niets overdreven ernstigs.
Maar wel die plek bij de elleboog.
Daar zat het nog steeds niet goed. Dus niet ergens anders ook nog in de split gelegen.
En Steffi dacht dat daar dus wel meer aan de hand was geweest dan alleen een spierscheuring.
En dat er nu artrose was ontwikkeld op die plek Verdrietig
Waar ze eigenlijk niet veel aan kon doen.
Als dat ik nu “Glucosamine complex speciaal” van de groene os bij moet voeren (iemand daar bekend mee?) En lijnzaadolie.
En dan maar hopen op verbetering.
Ik mag nu stappen als ik erop zit.
Maar verder niet rijden. Dus ik ben voorlopig (en misschien wel langer Verdrietig ) helemaal uitgereden.
Maar dat is niet het ergste, ik hoop maar dat Kawa goed gaat reageren op die Glucosamine, zodat hij er minder hinder van heeft.

Steffi vond Kawa wel een erg lief paard, wat ze ook verschillende keren heeft gezegd.
En idd, dat is hij ook, mijn grote schat, ik hoop maar dat aanslaat...

Pink_Horizon

Re: Steffi v/d Laarse bij Kawa geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:06

Oh bah! Heeft dit eerder op bokt gestaan? Ik heb er nog helemaal niets over gelezen!
Ik hoop ook voor je dat het aan slaat.. Vind weinig paarden leuk en keek dan ook weinig paarden foto's maar als ik de naam kawa zag staan nam ik die moeite wel.. Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:08

aaah arme kawa zeg Ach gut hoop inderdaad dat hij er goed op gaat reageren, en dat is dus maar afwachten...
en wat een ellende met de reguliere DA's, t lijt we of die er steeds vaker niet uitkomen en zomaar wat zeggen...

Citaat:
Als dat ik nu “Glucosamine complex speciaal” van de groene os bij moet voeren (iemand daar bekend mee?) En lijnzaadolie.
En dan maar hopen op verbetering.

Dit krijgt Q ook, die door jarenlang met een scheef bekken te hebben gelopen dus ook foute slijtage had gekregen (gewone DA's hadde er nooit iets aan gezien...) Scheve mond werkt goed, maar ben ook tevreden over Cortaflex wat mn spat&HKO paardje krijgt Ja

sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 23-04-05 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:09

Echt k*t dat zoiets moest gebeuren. Echt zonde van zo'n mooi paard. Ik hoop in ieder geval voor je dat het allemaal weer goed komt! Ach gut
Verder heb je aan mij helaas ook weinig.. Sterkte!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:10

Dat is banketstaaflig voor je!! De DA zou dat toch moeten kunnen zien?!! Boos!
Ik hoop voor jou en je paard dat het weer helemaal goed gaat komen en dat het middeltje goed aanslaat.
Sterkte! Ach gut

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:22

Chinouc krijgt ook Glucosamine en zelfs mijn hond krijgt het.
Het werkt prima ! Bij mijn hond merk ik ook echt veranderingen. Ze krijgt het pas 3 dagen maar ze is vrolijker en heeft duidelijk minder pijn.

Cortaflex werkte ook prima alleen had |Chinouc meer baat bij Glucosamine zei Steffi.

Maak je geen zorgen het komt echt goed met Kawa ! Hij is bij Steffi in goede handen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:26

Dank je wel allemaal Ach gut

Ik weet na een jaar eigenlijk ook niet meer wat ik er van moet denken.
Naast de Da is er ook iemand bij geweest net als Steffi (ook iemand met DA diploma en aan accupuntuur doet en met zo'n legner antenne enz)
Maar die zei heel andere dingen.

Eigenlijk weet ik niet meer wat te geloven en zit nu ook traantjes weg te pinken, omdat ik het niet meer weet.
Ik hoop maar zo, dat dit verlichting voor hem geeft..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:27

ik ken dat gevoel, je wil alleen maar t beste voor je paard, maar iedereen zegt weer andere dingen en hoe moet je dan ooit weten wat je nou het beste kan doen en wat het nou werkelijk is waar hij last van heeft

ik zie de ellende hier ook nog dagelijks in de wei staan Scheve mond en er zijn al heel wat traantjes weggepinkt ook Verdrietig

sterkte Ach gut

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:12

Jeetje wat een verhaal. Ik ga duimen dat ales goed gaat komen met Kawa! Sterkte de komende tijd!!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:45

Wat sneu...., maar zie nou Renske20 en Quentin...dat is achteraf ook helemaal goed gekomen. Kop op.... en huilen mag Lachen

Sterkte

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:01

Jeetje wat vervelend allemaal! Ik kon niet uit je verhaal halen dat je foto's had laten maken, dus misschien is dat een idee, al was het alleen maar om je zelf uit die onzekerheid te halen, soms kan je beter slecht nieuws horen, dan steeds in onzekerheid te zitten, verder heb ik veel goede resultaten gezien bij glucosamine gebruik, zowel bij dieren al bij mensen, mijn pony krijgt Cortaflex.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:04

jeeetje,ik weet wat je doormaak.
Ook ik ben afgelopen winter erachter gekomen dat mijn merrie,een heel oude rugblessure had.(al bij de vorige eigenaren gebeurd)
Ik heb in december ook steffie laten komen,en ook glucosecomplex gaan geven.
En binnen 2 weken zag ik mijn paard veranderen.,ging steeds beter in haar vel zitten,en ging weer heerlijk rollen enzo.
En ik kan je nu zeggen dat ik samen met een instructrice,die les geeft in centered riding(wat van groot belang is bij paarden met oude blessures)en met steffie zover bent,dat ik nu toch endurance kan gaan rijden.
En dat zag ik in december echt niet meer zitten.
Dus houd hoop,en ik weet uit eigen ervaring en die van anderen dat je paard in hele goede handen is bij steffie.
Heel veel succes ermee,en moed houden hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:04

Dank je

nee ik heb geen foto's gemaakt, was volgens DA helemaal niet nodig.
Hij was nogal zeker van zjin zaak, door toen die bult op de de spieren.

Steffi zei ook dat ze dat achteraf gezien raar advies vond.
Maar ze zei ook, achteraf gezien.

je zou nu wel wat op de foto zien volgens haar.

Ik zit idd te twijfelen om er nu een foto van te maken.
maar aan de andere kant, wat heb ik eraan?
weg gaat het daardoor toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:05

Dank je allemaal
Fijn om te lezen dat veel mensen toch baat zien bij de glucosamine Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:34

hé vervelend zeg. zou hij geen reiki van je willen, ter ondersteuning?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:08

Bedenk wel dat als je begint met gluc/chondroitine, het de eerste weken wat erger kan worden, dat was bij mijn paard ook + verschillende mensen die dat spul ook gebruiken bevestigen dit (o.a. mijn moeder en een tante van mij) Mijn paard krijgt het overigens al 4 jaar, en ze heeft het echt nodig ! (je kent het verhaal wel- al 18 jaar arthrose)

Steffi is bij mij ook geweest, ongeveer 6weken geleden.
Afgelopen februari zag ik "iets" aan mijn paard (die met de arthrose) dat was in het weekend, en aangezien ik al zo lang met het arthrose-spook leef was ik goed over de zeik, en heb Steffi gemailed of ze langs wilde komen. De week daarop werd duidelijk dat ze een hoefzweer had Clown achter dit keer, diagonaal aan haar slechtste been.
Gelukkig kwam de hoefsmid snel en was het zo opgelost Knipoog een paar weken later mailde steffi dat ze langs kon komen. Ondanks het feit dat het "opgelost" was, wilde ik haar toch een keer meemaken Haha!

na uitgebreid onderzoek (en verschillende uitlatingen in de trant van "dit paard houdt mij voor de gek") kwam ze tot de conclusie (dezelfde als de mijne) dat Gardy geen last heeft van haar arthrose *o/* Ze heeft via accupuntuur en manuele therapie nog 3 knoopjes in haar rug losgemaakt.........maar haar NIET behandeld (accupunctuur) voor de arthrose Haha! Haha! Ik was zo blij.........dat is niet te beschrijven, stond letterlijk te janken Clown .

Ik vroeg haar of ze het nodig vond terug te komen.....haar antwoord was nee, omdat het een gezond paard is met een heel groot probleem, maar daar (nog) geen last van heeft, ook wilde ze heel graag de rontgenfoto's zien, die ik diezelfde avond gemailed heb. Ze mailde terug dat het idd een zeer ernstige arthrose is en dat ze, als het nodig was, direct beschikbaar zou zijn. Mijn antwoord daarop was dat ik haar het liefst de komende 10 jaar niet zou zien Haha!

Dus Kawa, hoewel ik niets van haar snap (Steffi) en al helemaal niet wat ze precies doet, heb ik wel vertrouwen in haar- glucosamine (etc) kan ook geen kwaad (alleen voor je bankrekening) De wonderen zijn de wereld nog niet uit, heb vertrouwen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:04

Steffi is een paar maanden geleden ook bij mijn pony geweest, en ze heeft ons heeel erg goed geholpen! Mijn pony heeft ook arthrose (maar dan in haar kogelgewricht) en is door Steffi behandeld met acupunctuur. Ze heeft nu ook glucosamine complex van de Groene Os en dit werkt bij haar zeer goed! Bij Evita merkte ik al heel snel (na ongeveer 2 weken zelfs) verschil.
heel veel sterkte met Kawa!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:26

Kawa, wat verschikkelijk nieuws.
Hopelijk heb je baat bij glucosamine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:33

Mij lijken foto's toch wel nut te hebben, alleen al om te weten hoe erg de atrose is, en evt. heb je een vergelijk foto om eens te kijken hoeveel baat je bij de glucosamine heb.Want inderdaad ,die is vrij prijzig.
Ik heb twee honden die het krijgen ,een 14 jarige tibetaan met.....atrose en een duitse herder die van puppie af al zwaar HD heeft.
Mijn duitse herder is onder tussen 3 en die loopt als een trein ,de oude hond meer als een stoomlocomotief, maar ze komt nog vooruit.Glucosamine ,ik geloof er in.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:54

He wat een naar verhaal zeg! Blijkt het dus nog ernstiger te zijn dan wat je dacht! Alhoewel.....jij had zelf ook het gevoel dat er meer aan de hand was dan wat jouw da dacht. Steffi is ook meerdere malen bij mijn paard geweest en ik vind haar erg goed. Om er zeker van te zijn op welk advies/verhaal je kan geloven, zou ik als ik jou was foto's laten maken. Dan weet je ook in welke mate er zich artrose heeft ontwikkeld in dat gebied.
Wel heel naar zeg.....het moet wel een teleurstelling zijn maar probeer te vertrouwen op de behandeling die Steffi voorschrijft. Bij mijn paard heeft ze tot nu toe altijd gelijk gehad met haar bevindingen en oplossingen.
Veel sterkte ermee!!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:53

Aanstaande dinsdag komt Steffi ook bij mijn paard langs. Geen duidelijke mankementen (nouja, alleen zijn peesdingetje dan), maar ik het gewoon het gevoel dat er iets niet lekker zit. Ik ben benieuwd.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:56

Gatverdarrie. Ik kan me voorstellen dat je het niet droog houd.. Ach gut Dat zijn natuurlijk geen leuke berichten. Ik denk dat het goed is dat je Steffi hebt laten komen. Hopelijk reageert Kawa goed op die glucosamine. Veel sterkte ermee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:31

Kawa, als ik jou was zou ik idd eerst eens naar een kliniek rijden waar ze foto's maken. Misschien is het wel geen arthrose en ga je die glucosamine voor niets voeren en aanschaffen.

Verder veel sterkte ermee, inmiddels heb ik ook een afgekeurd paard waar ik niets meer mee kan.
Gelukkig heb ik het huilen achter me gelaten omdat ik ook kan genieten van een paard dat in de wei staat gekken bekken te trekken Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:53

He, wat een toestand allemaal zeg...

Over die glucosamine hoor ik hier in de buurt hele goeie verhalen.
Lijkt mij het proberen waard...

Mijn paard heeft twee jaar geleden een schuiver in het land gemaakt waarmee ze een spier in haar schouder heeft gescheurd.
Met een paar maanden rust (op het land) en fysio is dat gelukkig weer helemaal goed gekomen.

Ik hoop voor je dat het met Kawa ook snel weer de goeie kant op gaat!
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:13

Gelukkig kan ik idd ook genieten van hem in de wei
En is Kawa ook gewoon vroliijk.

Ik ga denk ik toch maar foto's maken, kijken hoe erg het is.
maar of ik daar dan wat aan heb??

1 ding heb ik ondertussen geleerd
Ook al zegt de DA, het is allemaal oke, geeft het alleen wat tijd, dat als ik van binnen voel dat het wat anders is, ik niet meer vertrouw op de DA.
Ik had veel eerder verder moeten gaan kijken.