slecht nieuwe over Jamaika

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

slecht nieuwe over Jamaika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:21

Ik heb jamaika nu van af 15 juni toen ik haar kreeg liep ze heel fijn de startkaart zou aangevraagd worden en ik zou een poging gaan doen in de dressuur en later gaan springen.
Alleen op 2e kerst dag kreeg ze een lichte koliek aanval de veearts hoefde er niet bij te komen met veel wandelen ging het al een stuk beter. Maar helaas op nieuwjaarsdag toen was het nog erger weer koliek ik haalde haar uit haar stal en ze was kompleet opgetrokken en had echt duidelijk veel pijn. Ik had gelijk de veearts gebeld en die heeft haar een darm verslapper gegeven dat ging goed en het werd weer even rustig. Ze bleef gevoelig op haar darmen maar volgens een aantal mensen kon dat goed dat ze nog vrij gevoelig bleef na een koliek aanval.
op valentijnsdag ging het weer niet helemaal op en top ze was weer erg gevoelig en ook opgetrokken maar het ging nog en de volgende dag ging het al weer beter.
Nu ongvr. 2 weken geleden werd ze erg sloom en niet meer zo looplustig dat ze was en ze sprong achter erg vaak over in de galop dat deed ze eigenlijk een beetje vanaf de eerste koliek aanval maar in veeeeel mindere mate dan dat ze het 1/2 weken geleden deed.
vorige weer vrijdag had ik les ik zat er op had nog maar weinig gedraafd omdat ik en beetje gek werd van haar ik dacht dat ze me een beetje in de zeik zat te nemen (ik schaam me dus diep Verdrietig ) maar toen wouter kwam moest ik haar even laten draven aan een losse teugel en hij zei gelijk kom er maar af... Toen heeft hij me nog even geholpen met longeren.
Wouter gaf me het advies om de kliniek te bellen (utrecht) en daar naar toe te gaan met haar. Vrijdag kon ik helaas niet bellen wegens omstandigheden nou maandag was 2e paasdag dinsdag dan dus, dat ging ook erg lekker *ahum* dus woensdag ochtend weer proberen en ik kreeg ze eindelijk aan de lijn vrijdag 1 april zouden ze komen.
Dat was dus gister.
Ze kwamen aan en ik moest eerst even heen en weer stappen en daarna draven toen zijn ze even bij haar rug gaar voelen omdat ze daar ook erg last van had. Toen wouden ze haar op de volte zien draven en galopperen dat ging erg slecht maik wou haast niet in galop en verzette zich hevig. Daarna gingen ze haar benen controleren op dingen die niet klopte, daar was niks te vinden geen vocht en ook geen gekke dingen ze reageerde ook niet heftig op aanrakingen en getik met de hamer. Toen de buigproeven ze begonnen met links voor dat ging echt zo slecht ze bleef maar kreupel lopen de rest van gaar benen ging gewoon goed.
Maar ze reageerde zo heftig dat ze het nu niet positief inzien en ik moet dinsdag naar de kliniek komen dan gaan ze haar verdoven om te kijken waar de pijn zit en zodra ze dat gevonden hebben moet ze op de foto.
Ik ben echt zo bang ik zit nu ook alweer met tranen in mijn ogen ik vrees echt het ergste voor haar...
Het komt ook lekker gelijk, Sya verkocht omdat ik met maik verder wil Sya heeft het nu super maar ik mis haar wel en nu helemaal.
Ik heb een auto waar echt iedere week wel weer iets mee is en kost ook wat. En nog een aantal dingen wat niet echt allemaal mee zit ik kan het nu echt even allemaal niet meer hebben. Mijn moeder heeft nu zelfs al kalmerings spul gehaald...

maargoed duimen jullie mee tot dinsdag?

dressagelady

Re: slecht nieuwe over Jamaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:29

Ik zal voor je duimen!
Heel veel sterkte dr mee.. Ach gut

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:46

wat een ellende allemaal, Thirza!
Ik duim met je mee hoor, hopelijk valt het allemaal mee! Ach gut
Sterkte

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:58

ik duim ook heel hard mee.. jeetje wat een naar verhaal.. veel sterkte nog.. Ach gut

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:00

Tegenslag komt ook nooit alleen.

Ik ga heel hard voor jou en je paardje duimen.
En ik hoop dat je auto ook een beetje heel blijft.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:14

Hey Thirza..... Ik vind het echt super klote... Jamaika heeft bij mij nooit iets gehad en nu is het bij jou alleen maar slecht.... Ik baal als een stekker dat ik niet kan komen K*T auto's ook Boos!
Ik hoor een dinsdag wel van je hoe en wat... Ik hoop voor jullie allebei dat het weer goed komt met Jamaika.... Het is een sterk paard met een hoop wilskracht dus ik hoop dat dat haar erdoorheen sleept...

Ik zat toen ik je van de week belde al met tranen in mijn ogen en nu al helemaal.. net als jij.... Ik moet er niet aan denken dat er iets ernstigs is met Jamaika... Maar laten we maar het beste er van hopen en positief blijven denken, ik denk dat dat het beste is.....

Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat komen

Dikke kus voor jou en Maikie

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:58

Meis meis wat een ellende zeg! Ik wens je echt onwijs veel sterkte en hoop er gewoon een beetje het beste dan! Ik dacht van mijn schim toen het aller ergste maar het viel uiteindelijk nog wel mee! Iig heel veel succes en laat het weten hoe het afloopt! Ach gut Ach gut

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:48

wat ik al zei: schakel ook even steffi van de Laarse in. misschien dat ze je kan helpen. sterkte zussie

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:35

ik zal voor je duimen

Sterkte Ach gut

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:54

Over Steffi van der Laarse heb ik inderdaad ook veel goeds gehoord! Goeie tip Merilyn!
Heh Thirz het zit je allemaal even niet mee op het moment! Ach gut Ik duim heel hard mee dat het toch uiteindelijk allemaal meevalt voor Jamaika! Sterkte ermee Ach gut

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:04

Potverdikkie! Je treft het niet zo zeg! Kop op meid! Laten we hopen dat het allemaal erg meevalt en dat je gewoon lekker door kan met haar! Mijn pseudo zou nou toepasselijker zijn voor jou...

Off topic:
Ik wist niet dat je een autootje hebt! Dat betekent dus dat je je rij-examen gehaald hebt! Gefeliciteerd daarmee!

Liefs,
Agossie

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:51

Jee Thirz, wat sneu!
Nou ik duim voor je mee hoor!
Hoop dat het weer helemaal goed kan komen met Maik!
Mocht je behoefte hebben aan een luisterend oor, het gewoon ff van je afkletsen, mag je me altijd bellen!

Liefs, Inge

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 11:57

iedereen bedankt voor jullie lieve reacties! doet me echt goed!

Gister had ik haar even los staan en ze zat echt te showen in de bak op zo'n moment begrijp ik echt niet dat ze pijn kan hebben, ik hoop gewoon dat ze dat ook weer onder het zadel kan gaan doen.

Ik neem haar dinsdag zoiezo mee terug wat ze ook zeggen ik wil steffi er zoiezo nog naar laten kijken.

maar misschien valt het wel mee (dat hoop ik echt)

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:03

Ik duim mee!! Heel veel sterkte!!!!!!!!!!! Ach gut
X Maya

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:12

He bah, wat een ellende zeg. Ook ik zal voor jullie duimen.
Heel veel sterkte Ach gut Ik hoop dat het zo snel mogelijk weer helemaal goed met haar komt!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:56

Wat balen zeg... Wij zijn pasgeleden met Flanna ook in Utrecht in de kliniek geweest. Zij liep ook kreupel onder het zadel. In Utrecht ging ze bij t longeren kreupelen maar bij ons hebben ze gelijk de verdoving gedaan en de foto's gemaakt. Jammer dat dat bij jullie dan niet gelijk in 1x door ging... Hebben ze al foto's gemaakt?
Hopelijk valt het allemaal mee. Sterkte, ik weet hoe je je nu voelt Ach gut

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:38

Hee Thirza.
Dat is geen goed nieuws.... Hopen dat ze dinsdag goed nieuws voor je hebben. Nog 2 nachtjes slapen.
Ik ga voor je duimen!

Liefs Masja.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:46

[imghttp://groups.msn.com/_Secure/0SAAAAMcVahrmwexAfuVwEU31gc7I89f0B2lvG3OTtabNb6Z96h7Fvy5vNXeMTSzYC2KunZfM5EVKi0VZGj[/img]

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:47

sorry...mijn foutje...

Dat is niet zo best! Ik duim voor je!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:36

He meis toch, da's geen leuk nieuws. Ik ga heel erg hard voor jullie duimen Ach gut

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:14

Hee meis.. dat is echt kl*te!

Een hele goeie vriendin van me heeft laatst precies zoiets meegemaakt. Op die koliek na..

Haar paard liep ineens vaag kreupel, ik vond dat ze de DA erbij moest halen, dus gedaan en idd het was niet goed. Samen zijn we naar Schalkwijk gegaan met haar paard, daar is ze ook ingespoten (verdoofd) om te kijken waar het dus vandaan kwam.

De eerste keer werkte het niet, dus moest nog een keer verdoofd worden.

Uiteindelijk hebben ze haar op de foto/ of soort foto weet dat niet precies gezet (wij moesten kamertje uit) en bleek dat ze ontsteking had net boven haar hoef, in die rand laat maar zeggen.

Na dat ze ingesproten was met een langdurige ontstekingsremmer moest ze nog twee weken stappen, en toen terug om te kijken hoe het ging. Al een stuk beter!

Daarna mocht ze langzaam aan weer gaan opbouwen, eerst week onder zadel stappen, toen week erop licht op lange lijnen drafje, enzovoorts..

Ze gaat nu weer helemaal super en loopt weer helemaal goed!

Ze mag alleen 4 maanden niet springen! Nou hee liever paar maanden niet, dan helemaal niet meer!

Wees maar blij dat ze nu gaan kijken, en dat je dan gewoon weer een stapje verder bent in het probleem proberen op te lossen!

Ik had met dat andere paard ook echt zoiets van.. dit gaat niet goed komen.. en moet je nu kijken.. Al heel snel hobbelt mevrouw weer blij rond!

Maar ik ga zeker voor je duimen meis!! Kop op!! Ach gut

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:19

ik ben blij dat jullie duimen voor ons en Littleghoul door jou verhaal krijg toch iets meer hoop maar ik blijf uitgaan van het ergste dan kan het hopelijk mee vallen!

gisteren ben ik lekker met haar gaan wandelen en dan zeker zo'n 1,5 uur het was zulk lekker weer en maik genoot er echt van! Tijdens het grazen langs de weg stond ze wel goed op haar linker been het is niet zo dat ze hem ieder moment wil ontlasten ze wisselt het op een normale manier af! dat geeft ook weer een beetje hoop.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:25

Ja snap ik wel hoor, zou ik waarschijnlijk ook doen.
Doe ik nu zelfs al terwijl hij alleen voor scopie moet komen. Dus ja, ik begrijp je wel!

Sterkte en we horen het wel!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:48

ik heb net de DA gesproken en morgen tussen 8.00 en 8.30 worden maik en ik opgehaald

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:50

Oh mooi lekker vroeg, scheelt weer zenuwen!