Alleen op 2e kerst dag kreeg ze een lichte koliek aanval de veearts hoefde er niet bij te komen met veel wandelen ging het al een stuk beter. Maar helaas op nieuwjaarsdag toen was het nog erger weer koliek ik haalde haar uit haar stal en ze was kompleet opgetrokken en had echt duidelijk veel pijn. Ik had gelijk de veearts gebeld en die heeft haar een darm verslapper gegeven dat ging goed en het werd weer even rustig. Ze bleef gevoelig op haar darmen maar volgens een aantal mensen kon dat goed dat ze nog vrij gevoelig bleef na een koliek aanval.
op valentijnsdag ging het weer niet helemaal op en top ze was weer erg gevoelig en ook opgetrokken maar het ging nog en de volgende dag ging het al weer beter.
Nu ongvr. 2 weken geleden werd ze erg sloom en niet meer zo looplustig dat ze was en ze sprong achter erg vaak over in de galop dat deed ze eigenlijk een beetje vanaf de eerste koliek aanval maar in veeeeel mindere mate dan dat ze het 1/2 weken geleden deed.
vorige weer vrijdag had ik les ik zat er op had nog maar weinig gedraafd omdat ik en beetje gek werd van haar ik dacht dat ze me een beetje in de zeik zat te nemen (ik schaam me dus diep
) maar toen wouter kwam moest ik haar even laten draven aan een losse teugel en hij zei gelijk kom er maar af... Toen heeft hij me nog even geholpen met longeren.Wouter gaf me het advies om de kliniek te bellen (utrecht) en daar naar toe te gaan met haar. Vrijdag kon ik helaas niet bellen wegens omstandigheden nou maandag was 2e paasdag dinsdag dan dus, dat ging ook erg lekker *ahum* dus woensdag ochtend weer proberen en ik kreeg ze eindelijk aan de lijn vrijdag 1 april zouden ze komen.
Dat was dus gister.
Ze kwamen aan en ik moest eerst even heen en weer stappen en daarna draven toen zijn ze even bij haar rug gaar voelen omdat ze daar ook erg last van had. Toen wouden ze haar op de volte zien draven en galopperen dat ging erg slecht maik wou haast niet in galop en verzette zich hevig. Daarna gingen ze haar benen controleren op dingen die niet klopte, daar was niks te vinden geen vocht en ook geen gekke dingen ze reageerde ook niet heftig op aanrakingen en getik met de hamer. Toen de buigproeven ze begonnen met links voor dat ging echt zo slecht ze bleef maar kreupel lopen de rest van gaar benen ging gewoon goed.
Maar ze reageerde zo heftig dat ze het nu niet positief inzien en ik moet dinsdag naar de kliniek komen dan gaan ze haar verdoven om te kijken waar de pijn zit en zodra ze dat gevonden hebben moet ze op de foto.
Ik ben echt zo bang ik zit nu ook alweer met tranen in mijn ogen ik vrees echt het ergste voor haar...
Het komt ook lekker gelijk, Sya verkocht omdat ik met maik verder wil Sya heeft het nu super maar ik mis haar wel en nu helemaal.
Ik heb een auto waar echt iedere week wel weer iets mee is en kost ook wat. En nog een aantal dingen wat niet echt allemaal mee zit ik kan het nu echt even allemaal niet meer hebben. Mijn moeder heeft nu zelfs al kalmerings spul gehaald...
maargoed duimen jullie mee tot dinsdag?