Penny meisje!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Ook hier een pennymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:46

Jahoor, zelfs het gat waar ik woon zijn pennymeisjes (tenminste: ik had ze nooit eerder gesignaleerd)

Ben ik lekker in de bak aan het rijden (stappen mt korte stukjes draf vanwege zware bodem, tis namelijk een nieuwe bak)
komt er zo'n pennymeisje aan: Cap op, paardrijbroek aan, op die fiets met een zweepje in dr hand, halster mee!

Nou goed geen aandacht aan geschonken...
totdat ze begon dat ze ging vertellen dat ze op de Fries mocht rijden... ik stond gelijk stil met mn Bolle... dat beest heeft naelijk vreselijke atrose in de voorbenen en mocht niet meer worden bereden!
Dus ik vertelde dat aan dr... Nou dat vond ze dan toch weer heel zielig...
... ik de stille hoop dat ze weer weg zuo gaan, niet dus...

vraagt ze of ze misschien op die ponys mocht rijden... ik vond het al raar dat ze het durfde te vragen, maar wist zelfs nog niet eens welke ponys ze bedoelde...
bedoelde ze dus de knettergekke hengstige Arabiermerrie van een vriendin van me!
Ik zo: nou dat zullen we maar niet doen, das nit zo veilig.
En toen wilde ze op mijn paard!
Jeetje, als ze zo graag wilt rijden moet ze naar een manege gaan zeg...

Snapte er echt niets van! Ze ziet dat mn Bolle aan het werk was geweest en dan nog willen rijden... zoals zij zei: Mag ik op jou paard rijden want ik wil heeel hard gaan!
Het meisje is een jaar of 9!

Afgelopen zomer betrapte ik het zelfde meisje ook al op stenen gooien naar mijn eend en onze shethengst... oh toen was ik echt pislink... en vorige week was ik op stal en toen zag ik dat ze bij de shet van de buurman een halster om wilde doen... Gelukkig is dat een vreselijk lief dier maar jeetje... hoe moet zij dat nou weten...

Pff moest het ff kwijt, hoop dat jullie het een beetje konde volgen...
Ik irriteerde me mateloos aan haar!

luuntje

Re: Ook hier een pennymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:50

Haha, was ze in het roze gekleed?

Ik kan mij goed voorstellen dat je niet blij wordt van zo'n meisje.
Toch heb ik ze liever zo dan de iets oudere pennys die alles beter weten.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:55

Uh.... Gooien PENNY-meisjes stenen naar dieren?

>;)

Volgens mij niet, tenminste toen ik zelf nog een klein, lief penny meisje was deed ik dat niet.

Alle dieren waren even lief dacht ik destijds, en ieder paard, hoe wild ook, zou getemd kunnen worden tot het braafste Z-paard van stal, waarmee je ook nog eens supertof over het strand kon galopperen met zijn superlange manen, en natuurlijk je mooie dekje bijpassend bij je bandages.

Ach ja... die tijd was best leuk en onbezorgd, toch?

Maar even weer on-topic: ze kunnen best irritant zijn ja.
Advies: gewoon negeren Knipoog

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:58

irish_lady schreef:
Zo ben jij ook geweest Haha! Knipoog

nou ik dus niet, had echt het lef niet om naar iemand toe te stappen en te vragen mag ik op je paard, of mag ik hem aaien. Maar de kids van tegenwoordig zijn helaas erg mondig (lees brutaal) en doen gewoon wat ze in hun hoofd hebben.
Sommige kunnen idd erg overdrijven, maar andere zijn super lief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:59

Zo he! Waarom heb je dat kind niet meteen een klap verkocht? Als ik weet dat datzelfde kind stenen heeft lopen gooien naar dieren zou ik har niet eens laten uitpraten Boos! Nouja hopen dat ze niemand meer lastigvalt! Tong uitsteken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 14:05

Esmeralda schreef:
irish_lady schreef:
Zo ben jij ook geweest Haha! Knipoog

nou ik dus niet, had echt het lef niet om naar iemand toe te stappen en te vragen mag ik op je paard, of mag ik hem aaien. Maar de kids van tegenwoordig zijn helaas erg mondig (lees brutaal) en doen gewoon wat ze in hun hoofd hebben.

indd ik durfde t ook echt niet hoor!!!

En wat die stenen betreft, reken maar dat ik laaiend was, jeetje herkende me zowat niet terug zeg, stond toen echt te kijken van mezelf!

Enne ze had een paarse rijbroek, haha

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:37

Miss_Montana schreef:
KindnessM schreef:

En wat die stenen betreft, reken maar dat ik laaiend was, jeetje herkende me zowat niet terug zeg, stond toen echt te kijken van mezelf!

Enne ze had een paarse rijbroek, haha

oow OK!!!! Haha!

wat is er mis met die paarse rijbroek!! me dochter heeft toevallig ook een paarse EN een rose Haha!
en die is idd zwaar penny, maar ja wel een lieve uiteraad Bloos

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:53

Citaat:

ik zou het ook niet durfen ! ben zo verlegen!
ik bleef altijd heel dicht bij me moeder.. en zij helemaal niks !
zelfs nu zeg ik liever ja en amen ! ... (bij vreemde )
die kindere van tegewoordig ! (der had zoon meisje lopen versprijden dat zij mijn paard ging inrijden ! me paard (ijslander) is bijna 4 en dat meisje is 9 ik heb haar heel hart uit gelachen ! .. en uitgelegt dat het egt niet kan ... haha ze was het uiteindelijk met me eens )

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:08

do4evah schreef:
Uh.... Gooien PENNY-meisjes stenen naar dieren?

>;)

Volgens mij niet, tenminste toen ik zelf nog een klein, lief penny meisje was deed ik dat niet.

Alle dieren waren even lief dacht ik destijds, en ieder paard, hoe wild ook, zou getemd kunnen worden tot het braafste Z-paard van stal, waarmee je ook nog eens supertof over het strand kon galopperen met zijn superlange manen, en natuurlijk je mooie dekje bijpassend bij je bandages.

Ach ja... die tijd was best leuk en onbezorgd, toch?

Maar even weer on-topic: ze kunnen best irritant zijn ja.
Advies: gewoon negeren Knipoog

dat had ik ook.. en dan wou je alle zielige dieren redden want dat was toch niet zo moeilijk.. ik was altijd wel te verlegen om te vragen of ik op een pard of pony mocht..

ik ken trouwens wel een super lief penny meisje.. eigenlijk twee!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:56

hmmm,zoals ik het hier hoor krijg ik er ook last van.
ik ben nu een kersverse pony eigenaar.
ze gaat straks met een 2 jarige en een jaarling op de wei.
denk dat ik dan wel meisjes uit de wei moet jagen.
(hoop het toch niet)
maarja.
ik had laatst ook een discussie met een penny meisje.
ze stond in de verte te kijken naar mij toen ik een hengst in de wei liet.
zegt ze opeens tegen mij dat ze die merrie mooi vond en dat die merrie mooie lange manen had.(was dus een hengst maarja)
ook zei ze dat ze wel zag hoe oud hij was,namelijk 4 jaar.
behoorlijke compliment want hij is bijna 10 jaar.
ik dus vertellen dat het een hengst van bijna 10 is.
maar ze wist het beter.
ik verzorg die pony,s al bijna 2 jaar.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:23

Ohw met die paarse broek is niets mis mee hoor, haha

Maarr goed ik had haar al een tijdje niet gezien nadat ze stenen had gegooid naar de eend en nou ineens vorige week weer...
Bah dan ga ik Koken van binnen zeg... wat een lef hey om zulke dingen te doen en te vragen

miss_vicious

Penny meisje!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:32

Hey iedereen,sorry dat ik hier mijn verhaal kom doen..maar ik moet het toch echt ff ergens kwijt Ja

Bij mij op stal is er een meisje (van een jaar of 11..kan 10 zijn maar dat betwijfel ik)in ieder geval ,zij had een hele leuke pony die echt alles kon wat een pony kan doen (natuurlijk geen pirouttes enzow Knipoog ) en ze had em ook nog is gekocht voor heel weinig geld.Nu heeft een vriendinnetje van haar (zelf 13) een zwart jong paardje gekocht..vond ik op zich onverantwoord maar dat meisje is echt serieus met rijden bezig en kan het eigenlijk heel goed.Ja ok , ze wou hem toen ze hem kocht nog hengst houden en zelfs black beauty noemen..en ja soms is ze er te zacht mee,maar da's de leeftijd he Haha! we zijn allemaal zo jong geweest.In ieder geval nu heeft die snotaap (meisje van 11) haar pony verkocht en een superjong paardje gekocht (6 jaar, maar hij heeft nooit iets anders gedaan dan op de wei gestaan..juist zadelmak dus van karakter jong) gewoon omdat haar vriendin een paard kocht.Nu dit paardje is ook vrij goedkoop geweest en eigenlijk maar juist paard ,dus eerder pony als je hem ziet maar daar gaat het ni om.Het feit is dat meisje kan totaal niet rijden,is altijd heel bruut met het paard..rijd er ook niet graag op (want ja zij wou een zwart Z paard en dacht waarschijnlijk ik train dat beesie wel is ff op..maar zo simpel is het ni he).Ze laat hem gewoon los staan (in een gang met de deur naar buiten open..dus als er iets gebeurt zou het paardje gewoon weg zijn)Ze jaagt hem constant op en rijd er nu nog maar amper mee (omdat hij niet loopt zoals ze wil)

Nu das allemaal al erg maar nu komt het.Ze zit constant te zeggen dat ik niet kan rijden,eigenlijk tegen iedereen.Ze gaat de piste binnen en begint aan andermans teugels te trekke om te laten zien hoe je echt rijd ..(volgens haar dan).Ze laat mijn paard constant verschieten (terwijl ze goed genoeg weet dat die gevoelig ervoor is..heb haar al veel gezegt dat ze niet zo moet komen aanrennen en roepen als ik aan het rijden ben ..maar ze luistert niet).Ze zit constant verhalen rond te vertellen dat ze een hengst van 13500 euro gaat kopen.Ok das lachen int begin maar na een tijd is dat echt vermoeient.Het ergste vind ik dat ze constant doet of ze het beter weet (zij zal alle paarden wel is temmen) mij ook stoort en dan zelf zo omgaat met haar beestje.
Ze gaat er nog amper naar toe,en als ze komt jaagt ze hem op en komt ze gewoon kritiek geven op iedereen.

Wat moet ik doen? Hamer en heb ik nu te maken met een penny?

(sorry moest me echt van het hart)

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:26

waar mensen zich al niet druk om kunnen maken ..

tuurlijk dat van die stenen zou ik ook witheet over worden maar kom zeg .. meisjes van amper 10 jaar .. laat die meiden lekker , snap niet waarom er iedere keer weer zo'n ophef over gemaakt moet worden als er een zogenaamde penny bij iemand wat vraagt , het zijn kinderen hoor !

zou het om volwassenmensen gaan zeg ik nog van tuurlijk je hebt gelijk maar kan er nou niet een beetje begrip voor kinderen opgebracht worden , die hebben een grote fantasie geweldig toch !

Anoniem

Re: Penny meisje!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:15

whoehahahahaha jep dit is wel een hele extreme penny!!!!

bahbah, wat triest! veel succes!

spike_trudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:27

nou dat van dat paarden kopen en weer verkopen is haar probleem ..
en dat ze jou lastig valt of hoe je het ook wilt noemen misschien moet je het ff melden bij de eigenaar van die stal/manege Knipoog
maar die verhalen over penny meisjes enzo vind ik eigenlijk nergens op slaan je bent zelf ook zo geweest

fresco

bah, buik vol van pennymeisje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:59

Bah, af en toe wordt je er zo moe van.....pennymeisjes! Slapen
de msn, leuke uitvinding...maar soms ook niet.
Een meisje (13) bij mij uit de buurt mailde mij twee dagen geleden (ken het kind amper), met de mededeling of ik wou stoppen met het geroddel over haar.
Of ik jaloers op haar zou zijn, yah right! Haha!
Nou, maakt het mij niet uit, maar ik schreef een berichtje terug waar ze dit allemaal vandaan had...?!
Kreeg ik een nog brutaler berichtje terug!
Mijn oren flapperen ervan!
Ik heb een kwaad mailtje terug gestuurd, waarom ze niet gewoon aan de deur komt en dat ze wel respect voor oudere mag hebben ik ben namelijk geen 13 maar 28!
Wat een muts....sorry, moest dit even kwijt!

kekaro

Re: bah, buik vol van pennymeisje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:17

wha ja ik ken dit !! echt brutaal kunnen die meisjes af en toe zijn.

geen reactie geven werkt het best hoor (niet dat ik het zelf kan laten om antwoord te geven maar ze blijven mailtjes terugsturen om het laatste woord te hebben Lachen )

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:29

Ja hoor, ik zeg toch ..we zijn allemaal zo jong geweest.Maar om eerlijk te zijn , ik was wel Penny maar ik deed niet ZO extreem hoor.Dit is echt niet meer leuk te noemen

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:39

Inderdaad een belachelijk kind.

Vorig jaar zocht ik een verzorgster voor mijn ruin van 1.83m. Kreeg ik een mailtje van een meisje van 11 jaar. Ze wou mijn paard verzorgen en reed al 9 jaar en Z-dressuur. Tuurlijk iemand van 11. Toen ik melde dat ze te jong was werd ik in een volgend mailtje voor van alles en nog wat uitgemaakt. En ze wist welk paard van mij was en zou hem gewoon gaan verzorgen als ik er niet was. want ik zou slecht voor mijn paard zorgen. Ik heb er verder niet op gereageerd. Bij ons op stal wordt er goed op de paarden gelet en ik wist dat er niks kon gebeuren. Mijn paard zou haar ook niet toestaan zijn stal in te komen. Hij is voor ik hem kocht mishandeld en accepteerd geen vreemden die hem willen aanraken.

Ik heb nog een hele tijd mailtjes gekregen met de nodige scheldwoorden erin.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:48

Hoe langer ik erover nadenk hoe kwader ik wordt! Boos!
Als ik haar tegenkom weet ik zeker dat ze met een bek vol tanden staat!
Maar ik laat me niet kennen en doe net alsof er niets aan de hand is.... Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:55

het beste idee denk ik!
jaja zulke mensen zullen er blijven bestaan.
ken ook zo'n paar pennymeisjes beginnen daar een verhaal op zo een site dat dat paardje van hun is zie ik wel de pony van m'n vriendin op de foto Haha! en jah dat is nu hun nieuwe pony, loopt M-dressuur springt 1.20m en is natuurlijk een hengstje Haha!
soms kan je je kapot lachen met die kinderen Clown

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:56

miss_vicious schreef:
Ze gaat de piste binnen en begint aan andermans teugels te trekke om te laten zien hoe je echt rijd ..(volgens haar dan)

Bloos! Doet ze dat met goedkeuren van die mensen of zomaar pats boem uit zichzelf... Ik word niet gauw giftig maar als iemand zonder toestemming aan mijn paard gaat lopen rukken en plukken dan hoop ik toch voor ze dat ze heel hard kunnen rennen... Boos! Dat is iets dat ik echt niet accepteer, niet van kinderen en niet van volwassenen.

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:41

Ja het is een privémanége en er rijden veel volwassenen (ook veel hengsten omdat het 1 van de weinige manéges is die hengsten toelaat ) normaal gezien komen mensen daar omdate het privé is en lekker besloten.Maar er zijn dan toch een paar kinderen he.Ja als je aan de bak wil zitten moet je er eerst door (oversteken dus) en dan blijft zij altijd wel is een keer staan.Ik vind het vooral gevaarlijk (niet alleen storend) dat ze ook doet of zij de 'hengsten'temmer van de manege is.Ze heeft al op haar donder gekregen van een eigenaresse met 2 jonge hengsten.Da's niet verantwoord dat zij die effe snoep gaat voeren.Nouja ik heb er mijn buik van vol Boos!

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:46

Ja, dat heb ik ook al veel gezien.Ik ken er zelfs 1 (meisje van 12) en die had United (toekomstige papa van mijn paardje..als ik er binnen een paar jaar 1 koop Vingers aflikken ) opgegeven op een forum als haar eigen paard..
voor de mensen die deze GE-WEL-DIGE hengst niet kennen Kwijl :

Afbeelding

En dat was natuurlijk haar moeder die hem ff inreed voor ze haar wedstrijd deed...het kind had er dan ook nog een naam als: pinkeltje (of zoiets) aan gegeven...ja soms denk ik echt Hamer

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:50

ja, dat is duidelijk een penny Haha! . lastige meisjes... kan je niet naar de staleigenaar stappen?