Pas op; loslopende Penny's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Pas op; loslopende Penny's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:27

Ja, het weer wordt weer beter, de paarden gaan weer vaker de weilanden in, en dan komen ze ook weer in zicht; de Pennymeisjes. Pling
signalement;
* altijd rijkleding aan
* licht rijdend op de fiets
* zeer sterk van mening dat ieder hinnikend dier wat niet
door hen verzord wordt, zielig is.
Vandaag kwam ik ook zo'n exemplaar tegen. Gister zag ik haar een shet vooruit trekken, waar een vriendinnetje op zat. Vandaag zag ik haar bij een andere pony, toen ik naar mijn verzorgpaardje liep (20 min. lopen). Even later haalde ze me in met de fiets, en kwam ik haar bij andere pony's weer tegen. Verward Bij die pony's zie ik iedere dag andere kinderen in het weiland, en besloot haar eens aan te spreken. Nee, ze kende de pony niet, maar het was de verzorgpony van haar vriendinnetje wat er ook bij was. O.K.. Het zal dan wel. Koe Dit Penny kid wist waar mijn verzorgpony staat, en liep met me mee, ze wilde naar de andere paarden daar uit de buurt. Onderweg vertelde ze me vrolijk dat ze op de bruine pony van de overburen bij m'n vier hoevige vriend had mogen rijden, dat ze alle vier de pony's daar mocht verzorgen en dat de vrouw van deze boer de bruine had ingereden. Ja Zwaar Pennyfantasie!!!! Gestoord Ik heb zelf de bruine op verzoek van deze boer gereden. Het enige wat ze deed was steigeren en bokken, had m'n handen vol. Net of zij haar dan gewoon zou kunnen rijden. Deze bruine is nog vals ook bij vreemden, en de andere haflingers zijn heel lief, maar ook heel lomp. Net of zij dan gewoon in de wei hun zou kunnen poetsen, ik moet ze al in hun boxen zetten om de staarten te kunnen doen. En verder is de boer nooit getrouwd. Nagelbijten / Gniffelen
Kon er op het begin wel om lachen, wat een rijke fantasie. Maar toen ik de harde waarheid vertelde bleef ze bij hoog en laag vol houden in haar verhaal. En daar heb ik een hekel aan. Extreme duivel Heb haar verteld dat ze zelfs niet stiekem (leer mij Pennykiddo's kennen) in de weilanden van de paarden uit deze buurt mag komen, omdat dat veel te gevaarlijk is. Kom ik er achter dat ze het wel doet, dan vertel ik het haar ouders. Whoosh!
En zij maar roepen dat ze dat noooooit doet Schijnheilig *LOL*

Axel_Clauw

Re: Pas op; loslopende Penny's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:17

whahhahaaaaa die pennymeisjes Tong uitsteken
ik heb ook zoiets meegemaakt Tong uitsteken
en hun dan ook amar volhouden dat het een verzorgpony vn een vriendin is hé?
whaha ik lach me kapot,,

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 01:18

jaloers ofzo Clown

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 07:19

Zijn we vroeger niet allemaal een klein penny meisje geweest? Haha!

Mijn dochter is nu bijna 9 en een echte penny meid. Ik moet er wel om lachen..... Laat ze maar lekker spelen met de ponies (alleen als ik er bj ben natuurlijk!) want zo leert ze op een leuke en vooral onspannende manier met paarden om te gaan.

Ik "moest" vroeger netjes in een witte rijbroek op wedstrijd. Mijn pony werd gepoets en gevlochten en geladen door andere. Wedstrijdje rijden en vooral oppassen dat je witte broek niet vies werdt. Om eerlijk te zijn ben ik jaloers op dochter lief die nu dus op een leukere manier met paarden leert om te gaan.

PS......... het is natuurlijk wel zo dat die meiden onder toezicht bezig moeten zijn , want ze zijn te klein en te naief om de gevaren te zien.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:35

Toen Red Bull nog in Milsbeek stond kwam er ook constant een meisje Red Bull en Olinde poetsen. Ze liep gewoon de wei in zonder mijn toestemming! Boos! En daar kan ik dus niet tegen. Ik vind Penny meisjes af en toe best leuk, maar wel onder begeleiding en niet brutaal de wei in lopen Boos!

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:00

Ik ken het gevoel wel een beetje, bij ons loopt er ook eentje rond te dartelen.

Op zich wel leuk hoor. En ik heb haar verteld dat ze wel mag komen maar niet in de wei of in de stal als ik er niet ben. Haha!

Meisje blij en ik toezicht op de penny.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:55

inderdaad, ik vind het heel leuk als er kleine kinderen met mij meeri9jden voorop rambo, maar als kinderen zich op gaan dringen hoeft het van mij ook niet.
er zijn twee nichtjes van de stalhoudster en die vind ik dus echt heeel irritant. die hoeven dus ook niet bij rambo in de buurt te komen als ik er ben.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:11

Haha! Grappig topic! Komt me wel een beetje bekend voor van de vorige manege waar ik reed (nee, ik ben het zelf niet, ik heb nooit een verzorgpony gehad en ook niet een geheime verzorgpony), toen vond ik het errrug irritant, maar nu kan ik er eigelijk wel een beetje om lachen. Alleen een vraagje: wat vinden die ouders er eigelijk van dat die kinderen zomaar bij die paarden de wei in gaan?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:22

haha, ach tsja.. m'n 2 nichtjes (8 en 11)zijn ook ongelofelijk Penny.
allebei zitten ze dan 1 keer in de week op les, en ze hebben het altijd over paarden (kamer vol met posters,boekjes,tijdschriften,halsters,schilderijen,borduursetjes noem maar op)
Ik vind het best grappig,altijd als ze me spreken gaat het over paarden,over hoe schattig en lief ze wel niet zijn enzovoort:P
haar ouders (mijn tante dus) worden er gék van, ik vind het wel leuk zolang ze inderdaad niet bij vreemde paarden in de wei gaan klimmen enzo..! Knipoog

dark_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:43

Mijn jongste zusje is ook een pennymeisje.. Ze heeft het de hele dag nergens anders over, behalve op woensdag, want dan heeft ze rijles Haha!

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:03

Echt gruwelijk die pennymeisjes het zou verboden moeten worden.

Groeten Maartje

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 18:59

Kwam de boer gister tegen. Heb toch maar ens gevraagd hoe dat nou zat..z'n vrouw waar ie niet mee getrouwd was Tong uitsteken Hij kon er ook wel om lachen, zei ook dat ze best mogen komen poetsen, maar dan alleen als hij er bij is, en de pony's in de box. Vonden Penny's niet leuk.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:02

Er loopt nog een "Pennytopic" op VMR: viewtopic.php?f=15&t=390550
Het lijkt me handig om daarin verder te praten, anders slibt VMR binnen de korste keren dicht met pennytopics Knipoog