Ja, het weer wordt weer beter, de paarden gaan weer vaker de weilanden in, en dan komen ze ook weer in zicht; de Pennymeisjes.
signalement;
* altijd rijkleding aan
* licht rijdend op de fiets
* zeer sterk van mening dat ieder hinnikend dier wat niet
door hen verzord wordt, zielig is.
Vandaag kwam ik ook zo'n exemplaar tegen. Gister zag ik haar een shet vooruit trekken, waar een vriendinnetje op zat. Vandaag zag ik haar bij een andere pony, toen ik naar mijn verzorgpaardje liep (20 min. lopen). Even later haalde ze me in met de fiets, en kwam ik haar bij andere pony's weer tegen.
Bij die pony's zie ik iedere dag andere kinderen in het weiland, en besloot haar eens aan te spreken. Nee, ze kende de pony niet, maar het was de verzorgpony van haar vriendinnetje wat er ook bij was. O.K.. Het zal dan wel.
Dit Penny kid wist waar mijn verzorgpony staat, en liep met me mee, ze wilde naar de andere paarden daar uit de buurt. Onderweg vertelde ze me vrolijk dat ze op de bruine pony van de overburen bij m'n vier hoevige vriend had mogen rijden, dat ze alle vier de pony's daar mocht verzorgen en dat de vrouw van deze boer de bruine had ingereden.
Zwaar Pennyfantasie!!!!
Ik heb zelf de bruine op verzoek van deze boer gereden. Het enige wat ze deed was steigeren en bokken, had m'n handen vol. Net of zij haar dan gewoon zou kunnen rijden. Deze bruine is nog vals ook bij vreemden, en de andere haflingers zijn heel lief, maar ook heel lomp. Net of zij dan gewoon in de wei hun zou kunnen poetsen, ik moet ze al in hun boxen zetten om de staarten te kunnen doen. En verder is de boer nooit getrouwd.
Kon er op het begin wel om lachen, wat een rijke fantasie. Maar toen ik de harde waarheid vertelde bleef ze bij hoog en laag vol houden in haar verhaal. En daar heb ik een hekel aan.
Heb haar verteld dat ze zelfs niet stiekem (leer mij Pennykiddo's kennen) in de weilanden van de paarden uit deze buurt mag komen, omdat dat veel te gevaarlijk is. Kom ik er achter dat ze het wel doet, dan vertel ik het haar ouders.
En zij maar roepen dat ze dat noooooit doet