Gisteren had ik Samba al gewassen bij een pensionstal in de buurt, waar ze binnen wasplaatsen hebben met warm water, en van die wamtelampen om te drogen na het wassen, dus ik had verder geen werk aan hem vanochtend. Wel aan de auto, die zat onder de sneeuw
Dus na een lange krabbeurt gingen we de weg op
Een half uur later dan gepland, maar nog ruim om tijd bleek toen we om half 10 aan kwamen, want de keuring was uitgelopen en pas net begonnen. Samba had nummer 52, dus het zou nog even gaan duren voor hij aan de beurt was. Sam weer in de trailer gezet en toen was het wachten en andere paardjes bekijken. Er zaten echt geweldige paardjes tussen, in alle kleuren van de regenboog. Ook kwam ik de fokker en de oude eigenaar van Samba tegen, en de laatste had een zoon van hem bij zich die goedgekeurd werd, dus dat was hartstikke leuk, want ik had nog nooit een nakomeling van hem gezien. Hij bevrucht altijd goed en fokt klein en met stippen bleek, en de eigenaar zei dat hij super goede veulens had gegeven die voor veel geld waren verkocht, dus dat maakte de dag alweer goed
Maar goed, Samba moest nog uitgebracht worden natuurlijk. Rond kwart voor 12 was het dan zo ver...ik liet hem voorbrengen, zodat ik zelf foto's kon maken. Hij liet zich echt zien vandaag, en voelde zich echt helemaal de trotse hengst. Ik was echt trots op hem, vond hem een bink om te zien! Oordeel zelf: viewtopic.php?f=53&t=378850
Uiteindelijk greep hij net naast de 1e premie, en kreeg een 2a premie. Ik vind het jammer dat ik niet weet waarom hij geen 1e premie kreeg, maar uiteindelijk is een 2e ook prima en we proberen het volgend jaar gewoon nog een keer
Gelukkig ruim een uurtje later konden we alsnog vertrekken
en doodmoe