ben zo blij met de bodem in onze buitenbak!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rhijnauwen

ben zo blij met de bodem in onze buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:12

wij hebben sinds vorig jaar een eb en vloedbodem ( http://www.manegebodems.nl/ ) en hebben er erg veel plezier van. Maar de grote vraag was hoe de bak zich zou houden tijdens de vorst! SUPER! we hebben de bak dagelijks gesleept en af en toe wat zout gestrooid en ook na de
-15 graden van afgelopen nacht kunnen we nog steeds rijden! Ik ben zo blij dat we vorig jaar besloten hebben deze bodem te laten aanleggen (je zou bijna geen binnenbak meer willen hebben, maar hij staat toch nog op ons verlanglijstje hoor Bloos )
Afbeelding

shadowflower

Re: ben zo blij met de bodem in onze buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:22

mooooooie bodem ... wou dat die bij ons op stal ook zo lag maar er zijn van ie paarden die gaan graven mijn paard natuuuurlijk nie Bloos wel dus .... dus er liggen allemaal kuilen in

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:24

wij hebben verschillende paddocks waar de paarden in loslopen, deze bak is 'heilig' , de mest moet eruit gehaald en de paarden mogen er niet in los of gelongeerd worden, alleen als de rest van de bodems niet bruikbaar zijn maken we een uitzondering hierop. De paarden lopen momenteel overdag nog steeds een paar uur buiten en longeren en rijden doen we dus nu in deze bak.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:28

ik kan je geluk alleen maar ondersteunen, ik heb ook zo'n bak, geweldig in 1 woord Haha!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:32

Wij hebben ook zon super bak, kunnen gewoon er in rijden.

Losgooien en longeren gebeurd bij ons ook niet in de rijbak ,alleen bij hoge uitzondering mag er gelongeerd worden.

heel veel mensen kunnen niet rijden met dit weer in de buitenbak en als ik dat lees/hoor, voel ik me gelukkig met z'on fijne bak!!!!!
Staleigenaren doen ook veel aan onderhoud van de bak.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:43

Wij hebben ook een (soort) eb-en vloed constructie, en vorst is absoluut geen probleem. Alleen als het heeft gesneeuw, en bij ons is er echt zeker 30 cm sneeuw gevallen, ben je uitgereden. En dat zijn we dus nu ook.

Van mij mag het warm water regenen, ik loop al drie dagen een rondje rond de mesthoop te wandelen. De rest is onbegaanbaar.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:01

zo hey! Dat ziet er mooi uit!
Dat lijkt me echt ideaal! Helaas hebben wij niet zo luxe bak Lachen en moet ik dus maar wachten tot de sneeuw en het water weg is!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:05

Zo dat is idd mooi zeg Lachen
Dat zou ik ook wel willen maar ik leen er 1 en heb dus ook geen plaats voor een eigen bak Tong uitsteken

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:09

Wij hebben dus 2 van deze buitenbakken (zie http://www.manegebodems.nl/ bij referenties, manege de Korze), maar deze zijn wel bevroren.
Ook al wordt de bodem gesleept, dan is ie nog te hard om te gebruiken.
Hoe hebben jullie het waterniveau staan?? waarschijnlijk heel erg laag Knipoog
We hebben nu wel een longeercirkel in die bak, uitgestrooid met zout en goed gesleept, die is redelijk goed begaanbaar.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 21:26

gillian schreef:
Hoe hebben jullie het waterniveau staan?? waarschijnlijk heel erg laag Knipoog

wij hebben voor de vorst het waterpeil helemaal laten zakken, dus de bak was mooi droog voor de vorst. de sneeuw is gewoon de bodem ingezakt, beetje zout erover, slepen, paarden erin, slepen en hij is en blijft super! OK dan!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:29

Wauw!
Je bent echt een van de weinige die nog rijdt in een buitenbak met al die sneeuw en vorst volgens mij... Bij ons is de bodem altijd erg fijn, maar met dat dikke pak sneeuw...

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:25

Ik ben ook al drie dagen rondjes aan het lopen en kom met de vrachtwagen het erf niet af!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:42

De bodem van mijn bak is ook niet bevroren. Er ligt alleen iets van 50 cm sneeuw op Clown . Er is net weer een paar cm bijgekomen. Boos! . Een beetje sneeuw is niet erg, zout en slepen en hij is weer te rijden. De trekker is ingesneeuwt, dus die is al niet te gebruiken.
5 van de 6 komen er uit. 1 heeft ijzers onder en dat is mij veel te link. Bep krijgt de hele dag oud hooi en ze vind het eigenlijk wel best. Van mij mag het 15 graden worden. Geen regen, want dan krijgen we weer wateroverlast en ijsbanen op de wegen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:58

wat is er zo slecht aan longeren voor een bakbodem? als je rijdt rij je toch ook cirkels?

vorige woensdag heb ik gewoon doorgereden, op de sneeuw.
nouja, losgegooid, normaal ging ik gister gaan rijden, maar de wegen waren niet begaanbaar, dus ik kon er niet geraken met men brommertje Haha!
nu heeft men belg geen ijzers onder, en loopt ze dag en nacht op de wei, dus ze weet hoe ze haar voeten moet zetten.
ook lag er enkel sneeuw, en was de bak niet bevroren.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:30

Super, zo'n bal OK dan! De mijne is al weken niet meer te berijden

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:49

dutske schreef:
wat is er zo slecht aan longeren voor een bakbodem? als je rijdt rij je toch ook cirkels?

Ik weet niet hoe lang jij die cirkels rijdt tijdens het rijden, maar normaal gebruik je toch wel de hele bak. Longeren is echt op 1 plaats.

Ik ben jaloers op die mooie bak, op de onze ligt een laag sneeuw. Ze lopen er wel gewoon los in, maar rijden gaat niet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:50

als je longeert kun je toch ook de hele bak gbruiken, of maakt het echt heel veel verschil?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 10:10

wat dacht je van het feit dat je zelf de grond de hele tijd staat aan te stampen wanneer je longeert? Wij hebben een longeercirkel en die is in het midden keihard en de hoefslag zacht. Ik zou het niet fijn vinden wanneer mijn rijbak er ook zo uit zo komen te zien! Hoeveel mensen lopen er door de hele bak wanneer ze longeren en hoe doe je dat als er 2 mensen tegelijk willen longeren? Bij ons mag er echt alleen bij hoge uitzondering in de rijbak worden gelongeerd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:14

ja, daar heb je wel een punt Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:23

Wij hebben ook zo'n bak maar tegen de hoeveelheid sneeuw van de afgelopen week is hij ook niet bestand.
De longeerbak is overigens wel goed dus we kunnen iig nog wat met de paarden.
In onze bak werd eerst ook gelongeerd maar het was verplicht om de hele bak te gebruiken.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:40

Onze bodem is niet bevroren maar ligt wel 30 cm sneeuw, dus niet echt verantwoord om daar te gaan stappen, zeker met dit weer zijn ze ook al wat frisser.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:40

Oohhww wat ben ik jaloers! Erg handig dat jullie hem zo goed onderhouden en jullie nu lekker kunnen rijden. Bij ons zit echt alles onder de sneeuw, het erf ook dus daar kan ik ook niet eens lopen Scheve mond

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:09

Wouw!!! JALOERS!!

Is het niet slecht voor de hoeven om zout op de bodem te gooien?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:25

Wat gaaf zeg ! Haha!

Bally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:10

Pling Wij gaan binnenkort verhuizen en er moet daar nog een nieuwe bak worden aangelegd worden dus als je wilt zou je het adres dan is willen doorgeven A.U.B ik bedank je alvast en nog veel rijplezier groetjes