Marjon is altijd een pittige dame geweest, toch was ze wel erg betrouwbaar, zeker met kinderen liep ze haar rondje vlekkeloos, maar als je iets van haar wilde, dan kon dat wel eens tegen vallen.
Zo kwam vandaag eindelijk mijn trouwe bijrijdster Wieke weer.
Marjon had al weer 2 weken niets gedaan omdat Wieke zo nodig op ski-vakantie moest (afschaffen die onzin
).Daarvoor had ze al 2 keer op Marjon gereden, en dat ging boven verwachting goed. Enkel wanneer ze iets weigerde, en Wieke en tik verkocht kon dat een mini-bokscene (tik, bok, tik, bok, tik, bok, tik) opleveren. Gelukkig bokt madam niet gemeen en erg verwacht.
Maar vandaag, was het kassa
Ze was bij het opzadelen al ZO lief, er moest iets achter zitten. En jawel!
Eenmaal in de bak, wat ingestapt, en Wieke draafde weg.
Donya (pony op stal) kwam even kijken, en dreigde naar Marjon. Waarop Marjon haar kont draaide en Donya een opmieter wilde verkopen.
Wieke was hier minder van gedient, en verkocht Marjon op haar beurt een opmieter.
En toen begon het
Zeker 20 bokken achter elkaar, minimaal een anderhalve meter de lucht in met die achter benen, en maar verspringen
Mijn dappere verzorgster hield vol, en bleef haar net zo lang op haar mieter geven tot er na een tik geen bok meer kwam.
Ik zat met mijn hart in mijn keel, maar Wieke huppelde (
) vrolijk verder.Toen Marjon weer tot bedaren kwam was het enige wat Wieke zei: "Volgensmij was dat hoger dan de vorige keer he?"
Nog wat door gereden, en Donya maar even weggejaagd als toeschouwer, en het ging super.
Ze liep onwijs nagefelijk en zelf de galop (was de eerste keer dat we dat echt oefende) ging goed
Ja Jonneke, dit is harder werken dan bij je vorige eigenaren als grasmaaier, he meid?
Maar ook jij wordt net als je knappe zoon een prima rij pony, wedden?
En Wieke; Je bent een top meid!
)
En Marjon is toch die vos met die bles?