dan weer terug kopen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSuusx

dan weer terug kopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:55

Hallo,

In mij vorige topic over een shet in de tuin zal iedereen wel inmiddels gelezen hebben.zo niet is hier het topic. viewtopic.php?f=15&t=363013

Ik kreeg donderdag een mailtje van iemand van stal waar die vrouw staat,dat ze plots mn shet weer verkoopt..Maar het was de bedoeling dat hij daar bleef omdat hij anders weer een nieuwe eigenaar kreeg en dat werd dan zn 10e! Verdrietig
Dus ik gelijk gebelt naar die vrouw en ja hoor het was waar,hij werd verkocht.Zonder enige afvragen heb ik gewoon opgehangen niks kon me meer schelen.
Ik mn pa opgebelt dat we hem terug kopen en weer zelf houden!! Haha!
maar zonder resultaat en het mogt niet!Ik kwaad,maar de volgende dag zei hij regel dat beest anders wurg ik je! Tong uitsteken Haha!
Dus ik die vrouw opgebelt en ja hoor ik mag hem weer halen ..
Zo dagen verstreken en kon geen vervoer regelen maar hij moest vandaag weg anders zal het toch de slacht worden!Dus dan maar met een bestelbusje van ons Boos!
Wij snel plank gezocht en opweg vandaag,Maar affijn we waren verdwaalt dus gaven we het op.
Maar goed we probeerde het nog 1x en daarna gingen we terug!En ja we hadde het gevonden.
Daar aangekomen mn shet gezocht en ja hoor staat hij daar in een buitenbox net met zn hoofdje boven de staldeurtje en heel zielig te kijken,ook zn stal was drijnat van de zeik Verdrietig
Goed snel zn halster en touw gepakt en hem en in de bestelbus,en geweldig wat hij vond de heletijd door het raam kijken en auto's bespotten! Haha!
eindelijk waren we weer thuis en ging gelijk met zn vriendjes spelen op zn nieuwe stal.
Gelukkig hoeft hij nu niet meer weg! Bloos

Susanne.

YellowKitten

Re: dan weer terug kopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:10

Aaahh... Lachen Goed man! Da's ook niet leuk voor dat shetje als hij daar alleen maar in de drek staat... Mooi dat je vader toch nog zei dat je hem terug kon kopen! Wauwie, echt leuk! Net zo'n cinderella storie. Tong uitsteken Veel plezier met je "nieuwe" pony! Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:16

Nou eind goed al goed.. Gelukkig staat hij nu wee rbij jou.. Een goed tehuis voor dat beestje. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:13

Ja hij staat weer bij mij ja,Maar zekers nog voor 4 maanden en als ik geen werk of baantje hebt is weer de keuze dat ik hem moet verkopen Verdrietig
Wat is het eigelijk moeilijk om een kl*te baantje te zoeken.!
of een krantenwijkie heel veel kinderen staan erom te springen! Boos!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:32

Ja sommige mensen. Ik heb hetzelfde met een kat gehad, die door droevige omstandigheden een nieuw huis nodig had. Heb ik iemand gevonden, wordt ik na een dag gebeld, ik wil hem niet meer want hij zit alleen onder mijn bed. Ik uitgelegd, dat de kat van slag was en even moest wennen aan zijn nieuwe omgeving en dat ze hem de tijd moest gunnen, want het was echt een schatje.

Belde ze dezelfde avond op, als we hem Boos! niet kwamen halen, bracht ze hem de volgende ochtend naar het asiel~~

~Is toch te triest voor woorden, sommige mensen verdienen geen dieren~!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:10

Ik vind het fijn voor je dat je hem terug hebt

Maar heb je wel eens goed nagedacht over wat er kon gebeuren met je shet in een bestelbusje
Al was het je laaste redmiddel je was gewoon levensgevaarlijk bezig!!!

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:11

Naah! Da's inderdaad niet normaal.... Je moet een dier ook de tijd geven om aan zijn nieuwe omgeving aan te passen hoor, en niet verwachten dat hij direct gezellig bij je op de bank komt liggen slapen! Da's gewoon gemeen van die mensen! Verdrietig

BTW, Suus, ik hoop echt voor je dat je een baantje kan vinden! Ja ik ben zelf ook al een tijd bezig om iets te vinden, maar nog steeds zonder succes.. iedereen heeft al iemand, of ze hebben niemand nodig, je hebt niet de goede leeftijd, blablabla... Verdrietig

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:12

aaah vet beter Haha!
veel plezier met je pony Haha!
xxiezz

cynthiatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:24

jee meis wat leuk!!!! (dat je hem weer terug heb)
mischien is hij gewoon simpel weg bij jou het besten af!!! Tong uitsteken
hoop voor je dat je snel een beetje vindt!!!!
sterktemet het zoeken
doei

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:35

Fijn voor jou dat je hem weer terug heb, maar eigenlijk kan ik er alleen maar om huilen, dat het heen en weer gesleep met hem nu nog niet voorbij was. Maar gelukkig niet weer naar een ander maar naar een vertrouwd plekje bij jou.

verana schreef:
Maar heb je wel eens goed nagedacht over wat er kon gebeuren met je shet in een bestelbusje
Al was het je laaste redmiddel je was gewoon levensgevaarlijk bezig!!!

ehh, een bekeuring krijgen. En verder? OK, is niet ideaal, maar levensgevaarlijk vind ik een beetje overdreven hoor.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:05

nou tis wel erg gevaarlijk hoor in een bestelbusje!
want als je pony nou een bocht niet ver wacht, kan ie zo vallen!

maar gelukkig is het niet gebeurd Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:10

viola schreef:
ehh, een bekeuring krijgen. En verder? OK, is niet ideaal,
maar levensgevaarlijk vind ik een beetje overdreven hoor.

Als je een keer flink op je rem moet, heb je een Shet in je nek liggen.... Een bestelbus is niet voor paardenvervoer gemaakt, als hij uithaalt ofzo heb je gewoon een probleem. Echt onverantwoord...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:15

goed dat je je paardje weer terug hebt...en over het vervoer in een bestelbus...ik heb jaren zo shetlanders vervoert!

wat is er aan een bestelbus anders dan een veewagentje of trailer voor een shetlander?(behalve dat je een hoge boete riskeert)

*omvallen in een bocht? een trailer of veewagen is ook te groot.
*met remmen een shetlander in je nek? er zit nog een metalen tussenshot in!
*risico van trappen naar achter? tja je riskeert een deuk in de achterklep.
*er kan gewoon stro op de grond.

en je kan een shet gewoon vastbinden achterin net al in een veewagen hoor.voor de shetlander is er geen enkel hoger risico dan een trailer of veewagenvervoer.

het enige wat niet ideaal is ,is de ventilatie achterin een bus.het wordt gauw beslagen/benauwd.

maar ach,het was een spoed/noodklus om de pony te halen.ik zou het ook gedaan hebben.(wel een gordijntje voor het achterraam doen,hoor! Knipoog )

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 18:41

hoi allen,
Tja misschien vinden somigen gevaarlijk voor in een bestel busje maar dit was het enige nog wat we konden doen anders zal het die ochtend de slacht worden Verdrietig
zoals casanova uit hebt gelegt hebben wij idd ook gedaan.
hij vond het zelf wel leuk,hij stond bij het raampje constant te kijken en mensen in anderen auto's uit te lachen Clown
(gordijntje waren we dus vergeten Clown )
Viola,het is de bedoeling nu om tot zn dood te hebben als je me snapt..Ik vind het erg sneu en stond daar ook erg vies.
Hij staat nu in Leiderdorp op een net nieuwde stal met allemaal merrie shetjes war hij tussen staat dus hij heeft plezier van zn leven!als een hengstje!! Clown
Dus vande zomer verwachten we allemaal veulentjes van mn lieve shetje..

Gr SUsanne

test

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:50

Gewoon beter je best doen met zoeken naar een baantje!!
Ik heb inmiddels 2 baantjes *dressuurstal * tijdschriften gewoon een kwestie van goed zoeken.
En wat je school betreft daar kan je ook wel wat beter je best voor doen als je die shetlander zo graag wilt houden, vind ik dan.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:30

test schreef:
Gewoon beter je best doen met zoeken naar een baantje!!
Ik heb inmiddels 2 baantjes *dressuurstal * tijdschriften gewoon een kwestie van goed zoeken.
En wat je school betreft daar kan je ook wel wat beter je best voor doen als je die shetlander zo graag wilt houden, vind ik dan.

nou dit vind ik dus nergens op slaan!ik ben ook al lang opzoek naar een bana er der is gewoon moeilijk wa te vinden...en omdat jij dan toevallig wel een hebt zoekt een ander niet goed genoeg Boos!

super dat je hem gered hebt suc6 met zoeken naar een baan

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:56

Nounou, wat een gekat.
Er staat toch, even in het bestelbusje of naar de slacht.
Keuze is dan makkelijk gemaakt denk ik dan.

ik ben blij voor je dat je je shetje terug heb. Wat voor baan zoek je??

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:13

Leuk dat je hemt rug hebt gekocht gefeliciteerd

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 15:48

Nou sorry hoor test,maar mn school heeft dus niks met mn paardjes te maken!
de cijvers van school kan mij niks schelen het ging toch om dat momen voor n shet..en wie heeft het hier over mn cijvers Verward
de baan maak me niet uit als ik er maar 1 hebt al is het maar folders lopen Haha!
en ik voerde me shet in eenbestel bus anders slacht!nou sorry als je veel om je shetje geeft dan neem die die beslissing al kan je aangehouden worden flink boete krijgen al trapt hij maar de auto inelkaar maar de slacht gaat hij niet.
gelukkig is hij erg rustig..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:56

Ik vind het wel grappig een shet in een bestelbus Haha! Haha! Haha!

zou ik ook kunnen doen Haha!

Maar het is natuurlijk niet zoals het hoort, en uiteraard ook wel iets gevaarlijker dan in speciaal vervoer voor dieren

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:56

tja kim gevaarlijk is het ook wel.
Dan hadden die mensen maar niet weer moeten verkopen! Boos!
volgens mij stond hij bij jou op stal paar dagen,ik zag jou trailer als ik goed had met een paardenfoto op de trailer Haha!

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:31

Waah ! In een bestelbus! Vet cool ! Ik denk dat ik zou denken dat ik gek zou worden als ik dat zag ! Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:10

hihi echt waar, nog niks over gehoord Haha! Haha! Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:48

Wij hebben toen ook een veulen verkocht in een auto in de kofferbak gfotos heb ik nog wel op bokt geplaatst en veel commentaar toen. maar het ziet er heel ief uit

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:48

Je moet ook wel uitkijken aan wie je een pony verkoopt. Als je wilt dat hij echt goed terecht komt, moet je de mensen waar hij heen gaat eigenlijk een beetje kennen. Eén ding weet ik zeker, toen jullie hem kwamen halen, stond hij NIET zielig over zijn deurtje te kijken, hij heeft al die dagen niet zielig gekeken. Vrijwel iedereen op stal was weg van Bobbie, hij hinnikte heel lief naar iedereen die langs kwam en kreeg veel aandacht. Er waren mensen die er over dachten om hem te kopen, zo leuk vonden ze hem. De mensen waar jij hem aan had verkocht, konden helaas door onverwachte persoonlijke omstandigheden niet meer aan hun verplichtingen voldoen. Dit kan helaas gebeuren.Heel goed dat ze hem weer aan jou terug hebben verkocht, wat moesten ze anders?
Bobbie stond in een gloednieuwe buitenbox, hij was die dag nog niet uitgemest. De box was wat nat, maar hij stond niet in de drek.
Ook al valt het allemaal wat tegen, je moet wel eerlijk blijven.
Ik hoop dat je Bobbie nog lang mag houden, hij is enig. Doe daarvoor ook je best op school, ik hoop dat je snel een baantje vindt.En....pas een pony kopen als je hem ook kunt onderhouden. Je kunt jammer genoeg niet alle ponies met een lieve snoet van de slacht redden, hoe goed je het ook bedoelt.
Succes ermee.