ernstige blessure van mijn pony!! :( |( ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicoletju

ernstige blessure van mijn pony!! :( |( ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 21:51

Ik ben al een paar weken in behandeling met mijn pony Ferron.. Ik had hem even lekker in de wei gezet bij mij op stal, toen de andere paarden er uit gehaald werden is hij gaan rennen en zo uit z'n dak gegaan dat hij zowat op 3 benen liep! .. Ik heb hem toen 3/4 uur afgespoten, en de volgende dag was het niet dik, niet warm, en liep hij al veel beter! hij heeft zich dus waarschijnlijk verstapt, maar toch liep hij niet goed en heb ik mijn veearts gebeld, Marree is de naam.. Hij liep toen nog niet goed en werd behandeld. ik ben nu al 7 weken aan het stappen en ging gisteren terug naar hem, maar er was niks verbeterd, er is geconstateerd dat de blessure zit in zijn kroongewricht, een aanhechting van zijn pees.
ik moes vandaag terug komen en er moest een echo gemaakt worden, daar uit is gekomen dat zijn aanhechting van zijn pees in de kroongewricht, kootholte, ernstig beschadigd is..
ik moet mijn pony nu 5 weken stalrust geven, hij mag het liefst geen stap doen, hij moet op een handje biks maar wel heel de dag door hooi eten..

ik moes het ergens kwijt en dat deed ik dus hier!
ik hoop dat jullie het begrijpen, en als jullie ook zo iets meegemaakt heb zou ik graag willen weten hoe jij/jullie er mee om gaan/gingen, en wat jullie moesten doen met je /jullie paard/pony!

ik zal wat vertellen over mijn pony..
Ik rijd er Z2 mee, ik heb mee mogen doen aan Het Rabo Talenten Trophy voor het EK pony's 2005..
Hij is 8jaar, zwart en zijn vader is aladin..
Hier een foto van Ferron MP.

Afbeelding

en hier een topic met foto's van ons, schrijf je comentaar daar!
viewtopic.php?f=10&t=433177&st=0&sk=t&sd=d&start=25

Groetjes Nicole en Fertje(mijn pony..)

Ps. vragen altijd welkom, en ik hoop dat jullie jullie verhaal hier ook schrijven als je zoiets mee hebt gemaakt!

MirandaMalik

Re: ernstige blessure van mijn pony!! :( |( ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:15

Jeetje wat vervelend nou!
Hadden ze niet in de gaten dat jou paardje tekeer ging toen ze die andere paarden eruit haalden? Dan hadden ze die van jou ook even mee kunnen nemen?!
Ik heb ook wel eens een langdurige blessure gehad bij mijn paard, we waren gevallen en toen hij wilde opstaan was hij met z'n achterbeen tegen z'n voorpees aangeknald, en had hij dus een peesklap...
Elke dag afspuiten en later heel veel stappen op harde gelijke grond, toen is het bij mijn paard weer helemaal goed gekomen, maar ik heb wel in de rats gezeten. Je moet een beetje relativeren en alles op de lange termijn bekijken, heel vaak komt het gewoon weer goed, en anders heb je je best ervoor gedaan. Veel sterkte ermee en geef je pony een dikke kus.
Groetjes, Miranda.

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 22:27

harstikke bedankt!!!

jah ze waren zo dom om het te laat te zeggen,, maar ja niks meer aan te doen.. ik hoop zeker dat het goed komt, maar heb jij niet dat je heel voorzichtig met je paard/pony moet doen?

ik zal hem een dikke kus geven jij ook aan je paard(jes)!!:*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:39

Ja, je moet natuurlijk voorzichtig doen, het vervelende is meestal dat ze zelf niet voorzichtig doen, die oenen. Maar als je pony niet rustig blijft kun je hem misschien wat geven om rustiger te worden, moet je aan de da vragen. Dat is ook vaak het lastige met paarden, die kunnen eigenlijk niet stilstaan. Maar ze wennen er ook wel aan, alleen als je dan weer iets moet gaan doen, is het oppassen geblazen. Ach, het went wel, je moet hem gewoon maar extra vertroetelen het is nu eenmaal het beste voor hem. Wel lastig dat het zo lang duurde voordat je de diagnose had dan had je het misschien anders aan kunnen pakken maarja, net wat je zegt, nu is het eenmaal zo dus maak er het beste van!!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:15

aaaah .. wat rot voor je zeg... hopelijk komt het na die 5 weken stalrust wel geod.. maar dan nog je bent er een tijd uit wat heel erg vervelend is,, veel sterkte.. dikke kus inge

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:52

Vervelend voor je, sterkte.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:03

Vervelend voor jou en jouw pony, hopen dat het allemaal snel geneest! Sterkte en succes!

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:35

Ik weet hoe je je voelt, ik heb 3 weken geleden m'n pony laten opereren aan een ernstige peesblessure, we zijn nu met de revalidatie gestart en het is afwachten wat de toekomst brengt, in ieder geval sterkte met je paardje

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:56

allemaal hartstikke bedankt!!!

enne.. LetiziaSA @ bokt : ik hoop dat mijn pony niet geopereerd hoeft te worden,, maar jij ook sterkte he

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:22

Ik heb hetzelfde gehad. Maar dan meer richting carpaal holte (onder de voorknie). Paard kwam met dik been en stokkreupel het weiland uit. 2 maand op stal gestaan met aan de hand stappen. Daarna mocht hij weer naar buiten. (in een heeeeeel klein stukje wei). Inmiddels zijn we weer met de training (voorzichtig) begonnen. Ik ben ook vreselijk voorzichtig omdat ik bang ben dat het terugkomt. Anderzijds is mijn redenatie dat als het terugkomt het toch wel gebeurd. Ik wens je veel sterkte!

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:06

nicoletju schreef:
[b]
enne.. LetiziaSA @ bokt : ik hoop dat mijn pony niet geopereerd hoeft te worden,, maar jij ook sterkte he

Ik hoop het ook niet voor je, maar bedankt he

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:13

Oei ik weet hoe zoiets is..sterkte!
Mn pony staat nu 2 maanden stil ivm een zeer ernstige verstuiking aan zn knie..(mag zn stal ook helemaal niet uit) waarschijnlijk is ie getrapt (maar niet door een paard...)
paar jaar terug heeft ie 11 maanden stilgestaan!
Sterkte, hopelijk komt alles weer goed

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:20

ahhh nicole

veel suc6 met je paardje hoor
Mij pff,, ik zal niet weten wat ik in die
situatie zal doen waar jij in zit,,

Maar ik zal het in ieder geval moeilijk hebben als Gipsy of Tos het ook gebeurt.

Togh heel veel suc6 & sterkte door mij en nog meer mensen (F)

ps. ik ken jou & jij mij check profiel anders maar,, maar wis niet dat jij hier ook op zat

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:24

hey, komt goed, gewoon geduld hebben, een van mijn paarden heeft vorig jaar een enorme val gemaakt omdat ze gek aan het doen was in de wei, en zo enorm viel dat ik en de hele buurt echt dacht dat het afgelopen was, alles zat fout wat er fout kon zitten, ze liep op 2,5 been, heup stond scheef enz enz, het heeft 5 maanden geduurt en nu ben ik rustig weer begonnen met longeren en rijden enz,
Een ander paard van mij is 2 jaar geleden erg hard haar stal uitgerent en uitgegleden met haar ijzers toen ze de hoek naar de wei omging, is toen met haar heup tegen de muur gekomen en de hele heup was ontwricht, zijn we ook 5 maanden zoet mee geweest, fysio en alles moeten doen. is nu ook weer helemaal goed,
En weer een ander paard heeft ook na scheuren in de wei haar voet / kogel of iets dergelijks beschadigd, moest 3 maanden op stal stil blijven staan, nou aangezien ik meerdere paarden heb in de kudde, ging dat echt niet aangezien zij de leider van de kudde was en de hele stal af brak, ik heb toen in de wei een stukje van 3 bij 3 afgezet zodat ze wel kon grazen en naar de andere paarden kon kijken maar zich niet echt kon bewegen, ook dat is weer helemaal goed.
het nadeel bij paarden is dat het zo enorm lang duurt, een simpele verstuiking duurt al 8 weken, dus gun haar die rust en je zult zien dat als het paard altijd goed gezond is geweest en in goeie conditie dat het echt weer goed komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:40

O, balen zeg! Hopelijk dat het toch nog snel hersteld. Mag je volgens jaar ook nog meerijden met het Rabobank TT? Anders is het helemaal balen!
Heb trouwens de foto's die ik van jou gemaakt had op CH Eindhoven ook nog even in je andere topic geplaatst.

nicoletju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:16

zo ik vin ut echt erg allemaal, voor iedereen!! maar ja het zy zo!? het is niet leuk maar je kunt het niet meer terug draaien! was het maar waar.. hopelijk komt het bij mij ook goed, ik heb alle geduld, het moet eerst weer helemaal goed zijn, ik vertroetel en poets hem lekker en meer kan en mag ik niet doen!

bedankt voor jullie reactie vind ik fijn!!

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:17

Graag gedaan

En het komt echt wel GOED !!!