Hellp!IK word helemaal gek van mijn pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:04

Astridd schreef:
als ik het zo op het eerste gezicht leest komt het bij mij over als een penny verhaaltje..

paard reageerd direct op het been in stap, door aan te draven.
paar reageerd niet meer op been in draf.. maar toch lukt het je wel om aan te galoperen?

als er iemand met een gebroken pols en een beschadigde rugwervel vanaf is gekomen.. denk ik toch dat je effe aan de vee-arts moet vragen of hij misschien iets zit aan z'n rug e.d eventueel fysiotherapie?

gewoon consequent blijven tegen je paard. Bokken, jij een tik met de zweep, teugels trekken? voorwaards rijden

op alles is wel een oplossing kwa gebreken tijdens het rijden..
maar echt serieus ken ik dit niet nemen sorry.

sorry Ts, maar ik ga hierin mee.

Wishy

Re: Hellp!IK word helemaal gek van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:17

tot die tijd hebben verschillende mensen hem gereden en heeft hij ook vaak voor de kar gelopen.er staat nog een andere pony bij die heb ik daarna gedaan.knol is laatst helemaal onderzocht zijn gebit ook.tuig is nieuw en ook helemaal nagekeken.ook al les in horse manschip gehad.in stap reageert hij wel op mijn been omdat hij graag zelf zijn tempo bepaalt
hij is zegmaar oostindischdoof voor je been.er is eigenlijk wel reactie maar niet in snelhijd

P.S. geen pennyverhaaltje!!

Astridd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:22

op een jong paard verschillende mensen laten rijden vind ik niet goed.. hij moet eerst gewoon alles netjes leren etc. elke ruiter rijd anders, dus een jong paard kan daarvan in de war raken.

dat hij voor de kar heeft gelopen hoeft feitelijk niets te maken te hebben met het rijden.

wat bedoel je met; er staat nog een andere pony die ik daarna heb gedaan??

verder als hij nagekeken is etc. en je weet zeker dat de problemen niet kunnen liggen bij de overige dingen, dan zou ik toch maar eens goed na gaan denken wat er mis kan zijn gegaan kwa het rijden.

je zegt, omdat hij graag zijn eigen tempo wil bepalen? Ja jammer dan. Als je niet consequent met hem bent kwa rijden, ja dan snap ik het ook wel dat hij zijn eigen tempo wil bepalen. Maar niet alle wil is wet.

Ik zou toch een betere instructie zoeken als ik jou was, en gewoon door blijven gaan met rijden.

het ook even in je profiel gekeken, waarom staat er bij horses 'wish'? dat je wenst dat je een paard hebt ofzo?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:26

Van wie krijg je trouwens NH les??

Wishy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:32

er stond nog een anderepony bij in het weiland die heb ik daarna in gereden en die was al beleert voor de kar.die moeilijke werd daarna voor de kar ingereden

ik krijg gewoon les op de manege en nu tijdelijk geen omdat mijn pony op rust staat

Evaliien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:40

in je bericht staat "misschien moet ik hem maar verkopen" o.i.d., en even later in een post "VERKOPEN.....NEVER " beetje tegenstrijdig net als de rest van dit hele verhaal. Zorg dat je er goede begeleiding bij haalt.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:42

ik ben wel benieuwd naar wat rijfoto's. dan hebben we er ook een plaatje bij.

ik vraag me af of je wel consequent in je hulpen bent. goed je been eraan, en altijd hetzelfde reageren. dus als hij een keer een bok geeft en je doet niks, en de andere keer geef je hem wel een tik met de sweep, dat is een voorbeeld van niet consequent rijden.

als je medisch mankement uit kan sluiten is het misschien de aanpak.
weet hij waar hij aan toe is? reageer je altijd hetzelfde op bepaald gedrag? zijn er dingen waarvan je weet dat hij het wel leuk vindt? misschien is hij gewoon in staking, omdat hij er geen bal aan vindt.
er zal veel energie kosten maar je moet er wel achterkomen waar het aan ligt dat hij zich zo gedraagd.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:00

Als je pony echt zo onhandelbaar is moet je iemand erbij halen, en nogmaals: niet de eerste de beste die je tegen komt. Maar iemand die écht verstand heeft van paarden en nog belangrijker; het heropvoeden van paarden. Want er is duidelijk wat mis, lichamelijk zou ook best kunnen (rug?), zeker weten dat z'n rug is nagekeken door iemand met verstand?

Als hij lichamelijk gezond is, dan is er echt wat mis gegaan tijdens de opvoeding.

Wishy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:24

ik denk tog dat er iets misgegaan is tijdens de opvoeding en er hebben wel verschillende mensen op gereden

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:28

K vind het maar een raar verhaal en zou er niet moeilijk over gaan doen, maar gewoon een prof inschakelen!

Met hulpteugels of andere dingetjes maak je het alleen maar erger!

Grtz.

Tiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:42

heb ook wel is zoiets gehad heb hem gewoon lekker in de weide laten staan en weer helemaal de basis begonnen poetsen lekker wandelen.. een keer iemand op laten zitten stappen aan de hand met iemand er op en zo maar door.. ben naar een clinik geweest om hem rustig te houden en hoe ik hem het beste kan sturen aandrijven enz..
maar wat ik lees is het echt verprutst..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:05

Wishy schreef:
ik hou zielsveel van hem maar ik zou hem een nieuwe kans kunnen geven maar dat heeft geen nut!ik ben de enigste zowat die er langer dan 1les op kan blijven zitten.er zijn wel een paar mensen die hem ankunnen maar di willen hem niet

ik heb hem zelf ingereden onder begeljding van een profecioneel iemand.maar ik kreeg later te horen dat andere mensen het ook al hadden geprobert en hem verkeerde dingn hebben aangeleert.toen het bij hun niet lukte zijn ze alleen maar buitenritten gaan stappen.ik heb ook andere pony's ingereden en ie zijn nu supper mak.

buiten schriket hij nergens wan en loopt ook voor de kar.
En het is ni echt rodeo rijden maar als ik ging galloperen/draven werd hij helemaal gek en ging bokken enzo.ik moest er maar opblijven zitten
volgensmij heeft hij er helemaal geen zin in ik heb ook weleens geprobeert te springen.hij wet daar de beoelling wel van maar hij vertikt het gewoon en met longeren rent hij weg en in de ring gaat hij door het hek heen.toen ik hemleerde longern deet hij dat niet
het longeren is wel goed aangeleerd wand ik had les van Lammert Haanstra

En ik heb les van Anky

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:24

Echt waar Patos?

Ik wilde eerder nog geen penny roepen, maar aangezien het toch al gedaan is.... In het haflingertaxatietopic plaatst ze deze foto als zijnde haar pony:

Afbeelding

Tja, even op deze noorse site kijken: http://home.no.net/hestev/hesteraser/haflinger.php

Geloof dat dit wel genoeg zegt.

Arethe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:10

tja kan niet echt anders oordelen als een ouderwets gezellig pennyverhaaltje

Wishy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 21:24

het is mijn pony niet hoor

Wishy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 21:26

@tiso heeft het egt zo goed geholpen???wat voor en ras is jou pony??

Wishy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 21:29

ja hoor deze supper haflinger als mijn pony zeker??

Wishy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 22:09

ik weet ni hoe je er een foto fan je eigen ony bij krijgt?
penny???egt ni

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:47

Penny allert!
Meisje, je doet er veratndig aan om gewoon alleen maar over de waarheid te schrijven op bokt. We komen er altijd achter.
En hoe kun je nu een foto van internet af halen en dan zeggen dat het jouw paard is?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:02

Misschien is het makkelijk als je de waarheid verteld en niet alles bij elkaar verzint.

Wishy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 10:22

het is de waarheid meer kn ik ni vertellen

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:28

Wishy schreef:
het is de waarheid meer kn ik ni vertellen

Sorry maar mensen geloven je al heel wat eerder als je normaal Nederlands typt. Heb je foto's van je pony's?

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:21

Wishy schreef:
@tiso heeft het egt zo goed geholpen???wat voor en ras is jou pony??

haflinger en arabier

Astridd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:35

pff had m'n intuitie toch gelijk pennyverhaaltje.
bij deze verlaat ik 'm dus ook, beetje plaatjes van internet, zeggen dat je verschillende paarden hebt ingereden maar dat er toch niets fout was gegaan bij deze pony, en dat dat later pas is gekomen..

eerlijk gezegt denk ik een beetje dat je gewoon een lespony hebt op je 'manege' en dat je daar gewoon niet goed mee overweg kan.
en dat je het daarom in een ander verhaal naar voren brengt.

sorry, maar met de waarheid vertellen krijg je bij mij wel een advies etc.. bij deze niet dus.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:00

Ik zou hem als ik in jou toestand stond door een ervaren persoon in laten rijden!, Of gewoon les nemen..... Het is niet aanvallend bedoel hoor.