Aangezien hij gisteren niet buiten was geweest wat hij vandaag dus erg drukjes.
Ik heb hem daarom eerst maar eens even los gegooit in de bak en een hindernisje neergezet.
Omdat hij springen zo leuk vind hoef ik hem bijna niet te dwingen om over een hindernis
heen te gaan. Hij heeft dus eerst eventjes een kwartiertje een paar sprongetjes gemaakt.
Hier de springfoto's:

mooie sprong (al zeg ik het zelf)

ja, vreemd moment...

lijkt wel een konijn

deze sprong hij ook wel mooi
Toen hij daarna een beetje uitgeblust was, ben ik even met hem gaan stappen omdat hij
zich te druk had lopen maken (omdat de ezel=vriendje langskwam waardoor hij per se moest
brullen) Na een kleine 10 min. stappen zonder zadel had ik het zadel erop gelegd.
Na enkele rondjes met een los zadel heb ik hem aangesingeld. (nog steeds niets aan de hand)
Vervolgens na enkele rondjes heb ik het hoofdstel ingedaan en de teugels eraan (die zaten er nooit
aan, omdat ik altijd met hoofdstel in ging wandelen) en de singel kon ook nog wat strakker.
Nadat alles was vastgemaakt heb ik even een bok-riempje bevestigd om zn nek ("you'll never know")
Zo zijn er weer enkele rondjes gepasseerd en waren we eindelijk klaar om erop te stappen.
Het eerste rondje hing ik in het zadel, want als hij dan gek zou doen dan zou ik eraf kunnnen springen,
maar aangezien hij dat niet deed ging ik na 1 rondje ECHT erop zitten.
WAT EEN MACHTIG GEVOEL! echt geweldig! Ik zat gewoon echt op mn eigen paard!
(zie de foto's!)

jaja, met 1 hand dames en heren!

even zwaaien naar de cameravrouw

even poseren voor dit mooie moment

laatste rondje dan maar
Nadiem deed alsof er niets aan de hand was en liep zonder verder gek te doen mee met de
begeleider. We hebben een minuut of 5 gestapt aan de korte lijn. En de laatste 5 minuten
heb ik geprobeert te sturen met de begeleider op een afstandje. Dit ging redelijk omdat ik
al aan de lange lijnen een beetje had geoefend met sturen

Na enkele foto's en een geweldig gevoel ben ik afsgestapt en heb Nadiem uitvoerig beloond!
Wat een lief/braaf/mak/gek/af en toe erg lomp/schattig paard heb ik toch

Op naar de volgende stappen, maar voorlopig houd ik het bij stappen en sturen.
Deze dag is mede mogelijk gemaakt door Celina die zo vriendelijk wilde zijn om mij te helpen!
(gezien het feit dat mijn hoofd er gewoon ECHT niet uitzag heb ik daar een blije smiley van gemaakt)