Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:36

nance1 schreef:
Ik word alleen een beetje ziek van dit aanvallende gelul van jullie.
Kom met iets nuttigs ipv. bang te zijn dat ik mij voor iemand voor doe die ik niet ben.
Lekker belangrijk zeg!!!

Als ze echt iemand zou zijn die zich al jaren (zoals ze zelf zegt) inzet voor dierenmishandeling zou ze echt niet zulke taal uitslaan als ze net heeft gedaan.

En u bent?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:39

nance1 schreef:
Ik word alleen een beetje ziek van dit aanvallende gelul van jullie.
Kom met iets nuttigs ipv. bang te zijn dat ik mij voor iemand voor doe die ik niet ben.
Lekker belangrijk zeg!!!

Als ze echt iemand zou zijn die zich al jaren (zoals ze zelf zegt) inzet voor dierenmishandeling zou ze echt niet zulke taal uitslaan als ze net heeft gedaan.

Haha, ik dacht even dat je onder 2 accounts ingelogd stond, maar je bent vergeten te quoten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:40

Ah, ik snap m nu ook

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:41

amondi schreef:
(Wie is nace1 trouwens, ze antwoord in de naam van Jamiemara, toch maar wat schaduws aangemaakt, moet je wel opletten hoe je ingelogd bent)

Nance1 ken ik persoonlijk en ook IRL en dat is zeker geen kennis/vriendin oid van VK.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:42

Nee, was verwarring omdat ze geen quotes gebruikte
Ik moest hem ook even 3 keer doorlezen voor ik het door had

m_n4ever

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:43

baal een beetje dat ik daar alleen sfeer foto's heb gemaakt en geen foto's heb gemaakt van de wonden op de schoften, de maden in de hoeven, de stand van de hoeven, de monden en het slechte tuig.....

Maar als er iemand echt op een of andere manier stappen wil gaan ondernemen tegen Vivian ben ik zeker van de partij, maar weet niet zo goed hoe dit moet worden aangepakt: zowel voor de paarden als voor de trainnee's.....heeft iemand daar enig idee over?
(hoe is het afgelopen met die tekening van haar eigen forum?)

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:44

Helaas, de techniek werkt niet mee. In dit topic:
viewtopic.php?f=15&t=495364&p=11135209#11135209
is een reactie van de rancheigenaar te vinden. Om het verhaal centraal te houden sluit ik dat topic, reacties kunnen hier geplaatst worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:09

Na het goed doorlezen van dit topic en alle reacties gaat er opeens een lichtje op bij me, ik weet bijna 100% zeker dat een kennis van me hier ook is geweest, echter al een paar jaar geleden. Als de ranch toen al bestond, tenminste.

In ieder geval, zij kwam met lichtelijk gemengde gevoelens thuis. Ik heb het helaas niet allemaal gehoord, maar wat ik hoorde klonk niet fraai.

Wanneer jullie de boel aanhangig maken, geef me dan even een pfb, dan kan ik eventueel contact zoeken met haar voor meer info.

En dan onze 'rancher' en zijn reactie, duidelijk een reactie van 'om je heen slaan'. Er staan een paar kleinerende en kinderachtige opmerkingen in. Een dergelijke reactie neem ik niet eens serieus.

Jamiemara, dat zij (of hij?) met feiten wil worden geconfronteerd, is logisch. Echter is er genoeg aanleiding om deze gebruiker niet serieus te nemen, daar deze geen persoonlijke informatie wil geven om te bewijzen dat zij/hij op elke manier objectief en onafhankelijk is.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:11

Ik volg dit topic al vanaf het begin en ik voel me nu weer precies het zelfde als toen wanneer Deborah (IcePrincess) net terug was uit Spanje: woede waarbij kippenvel op mijn lijf staat.

Ik kan me nog herinneren hoe gelukkig Deborah was dat ze die kans kreeg om te werken op een ranch in Spanje. En hoe gelukkig ik voor haar was. Na alle tegenslagen werd er dan haar eindelijk iets moois gegunt.
Wat is nu beter dan werken op een ranch in Spanje. Lekker in een warm land waar je vermoedelijk veel minder last hebt van je reuma. Ervaring en kennis opdoen. Werken op een ranch, werken met paarden.

Het tegendeel is bewezen: je word als trainee uitgebuid. Je word alleen gelaten van smorgens vroeg tot savonds laat met een complete ranch, en jij moet in je eentje maar eventjes die paarden verzorgen.
Je moet onkruid wieden, het zwembad uitshrobben, smerige plees poetsen en er is wanneer er gasten zijn geen fatsoenlijke slaapplaats. Daarbij krijg je slecht te eten en word er in het geval van Deborah (Wat me echt nog bozer maakte dan ik al was) helemaal niet meer voor je gekookt.
Dus je moet als trainee honger lijden?

Gatverdamme, wat een misselijke gang van zaken op die manier.
En dan heb ik het nog niet eens over hoe die paarden er bij staan (mager) en het feit dat ze waarschijnlijk vol met wormen zitten, anders zou er wel wat meer spek op die botjes zitten.
En dan heb ik het ook nog niet over de manier waarop er met dat veulentje om gegaan word. En over het transporteren van paarden, het handelen met de paarden en het besodemieteren van mensen. En over het smerige handelen van zo wel Vivian als haar zus Sjoerdtje.

Daarbij, jamiemara, die zich zelf 'voorsteld' als iemand die zich onpartijdig en neutraal opstelt. Als ik zo die berichten lees is het juist totaal het omgekeerde. Ook mij verbaasd het niets als ze óf Vivian óf Sjoerdtje is.

Volgens mij kan ik nog niet eens precies verwoorden hoe ik me hier bij voel... Het gevoel voor Deborah vanwege haar verschrikkelijke ervaring en daarbij ook automatisch voor de andere meiden...

Erg mooi daarom om te lezen dat jullie bokkers er achter staan en er allemaal net zo hard van walgen. Hopelijk kan er echt iets ondernomen worden tegen deze dames en de ranch.
En eventueel dat er een schadevergoeding gaat komen voor al dat wat geleden is.

Weet iemand of Vivian eigenlijk wel een Spaans paspoort heeft?
Ik weet niet hoe dat zit, maar het lijkt me dat het makkelijker is om haar aanprakelijk te stellen wanneer ze Nederlandse is dan wanneer ze Spaanse is.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:14

Ze is toch getrouwd met een Spanjool?

m_n4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:18

nee ze is gewoon nederlands en woont samen met patrick. ze heeft geloof ik hier ook nog wat probleempjes bij het afronden van haar vorige studie iets in het onderwijs ofzo...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:19

En Patrick is die Spaanse man waarmee ze alles samendoet? Diegene die zoveel ouder is?

m_n4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:20

hij is eigenlijk frans maar ze wonen in spanje. beetje ingewikkeld....

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:21

Nee ze is niet getrouwd (wat ze me heeft verteld volgens mij).
Verder denk ik niet dat het IP adres overeen zal komen. In de zomer (dus onder de gebruikersnaam Levendige) internette ze bijna altijd via een internet cafe. En er was sprake van dat ze eigen internet zou krijgen. Waarschijnlijk heeft ze dat nu en zal het IP adres niet overeen komen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:34

Ik denk toch wel dat de meeste mensen hier het onderwerp uit het oog verliezen, het gaat hier wel om die dieren, niet om wie wie werkelijk is, of iemand een bedrieger is of wat dan ook. Iedereen kan zich anders voordoen, een andere naam gebruiken, een ander IP/computer... Het heeft totaal geen zin om hierover te discussiëren. Mensen hebben het recht om anoniem te blijven voor anderen, daar kunnen we niets aan veranderen, ookal zou dat vaak dingen kunnen ophelderen.

Wat ik dus vaststel, is dat iedereen vanalles insinueert, zowel jamiemara als diegenen die haar verdenken. Is er eigenlijk 1 iemand onder jullie die al actie heeft ondernomen of research heeft gedaan over hoe iets te kunnen ondernemen??? Iedereen vertelt vanalle verhalen en iedereen reageert op de posts van een ander, maar is er iemand die bijvoordbeeld al naar een jurist is geweest of naar een advocaat?

In plaats van elkaar te verwijten, zouden jullie beter de koppen bij elkaar steken om deze paarden en trainees te helpen en redden.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:37

Voor zover ik weet zijn er nu 2 mensen bezig om gegevens te verzamelen en te kijken wat hiermee voor stappen kunnen worden ondernomen. Daarvan zal een deel de verhalen (en evt foto's) van de trainees zijn (getuigenverklaringen) en een deel de kopers en verkopers van paarden van en aan Vivian.

euromerens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:44

hoi,
ik ben ceciel wij fokken merens in frankrijk en verkopen ze in nederland duitsland belgie e.c.t.
ook ik ken nance1 en die is idd zeker geen kennis of zo van v.k.
verschikelijk allemaal die verhalen. ik had ook al een rot gevoel over v.k. omdat wij de laatste tijd veel merens aangeboden kregen van allerlij mensen die dus een paard bij haar haden gekocht maar wat dus absolut niet was wat ze er van vewacht hadden (wat zij er dus over verteld had). maar ja als"colega" merens verkoper mag je niet rotig over elkaar spreken dus laat ik het hierbij.
voor degene die vinden dat haar paarden er wel goed uit zien of die denken dat paarden het in frankrijk zwaar hebben en altijd schaal zijn kijk maar even op mijn web site er staan genoeg foto's op van onze merens in frankrijk en van paarden die net uit frankrijk zijn gekomen.
p.s. als er bij ons in frankrijk geen gras meer is (komt bijna niet voor maar ja) dan krijgen de paarden onbeperkt hooi te eten daarbij krijgen ze nog luzerne en brokken.
groetjes ceciel
www.euromerens.info

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:52

Ik geloof dat ik vergeten was te quoten.
Stom van me.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:56

nance1 schreef:
Ik geloof dat ik vergeten was te quoten.
Stom van me.

Yup, dat was ook de reden dat we je bijna opvraten

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:19

Oh wat word ik hier boos van!!! Ik hoop echt van harte dat jullie acties iets gaan uithalen (tv, bewijsmateriaalverzamelen etc.).

@ jamiemara: Zoals al zovelen je hebben gezegd: zolang jij niet open bent over wie je bent, wat je doet en waar je voor staat en dat ook werkelijk kan aantonen, zul je hier niet geloofd worden en blijf je dit soort reacties krijgen. Het gaat hier om serieuze aanklachten (dierenmishandeling, dwangarbeid, werken onder absurde omstandigheden welke in strijd zijn met de wet etc. etc.) die ook serieus genomen dienen te worden. Iets wat jij absoluut niet doet.
Wanneer jij écht van goede wil zou zijn vraag je om foto's en bewijsmateriaal om je zo sterk te maken tegen dit soort onmenselijk praktijken.
Ik snap niet wat je hier nog doet.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:31

jongens het enige wat "we"op korte termijn kunnen doen is op marktplaza etc. de "feedback" in te vullen,en zo mensen behoeden om dezelfde fout te begaan!!!
zo krijgen ze hopelijk in Nederland en Belgie weinig voeten aan de grond!

zitten er hier trouwens insiders van het merens stamboek,want ik ben heel benieuwd hoe zij hier tegenover staan,die zullen toch regelmatig met merens van daar geconfronteert worden?

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:37

btw, heb ook feedback gegeven op marktplaza

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:44

Wat is precies een feedback?

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:46

Mexx2 schreef:
zitten er hier trouwens insiders van het merens stamboek,want ik ben heel benieuwd hoe zij hier tegenover staan,die zullen toch regelmatig met merens van daar geconfronteert worden?

*aangezien dit gegeven vrij bekend is op bokt, beken ik*
ja ik, ik zit in het bestuur en beheer de website, en ik lees aandachtig mee. Maar dat doe ik met alles wat met de Merens te maken heeft hier op bokt.

Aangezien de bedoeling is van een stamboek om bepaalde handelaren te benadelen of juist aan te prijzen, maar je (tot hoe ver dat kan) neutraal op te stellen probeer ik mezelf er een beetje buiten te houden

We hebben geen oogkleppen op en houden het natuurlijk wel in de gaten. We raden iedereen aan om als je overweegt een Merens te kopen eerst contact op te nemen met het stamboekkantoor voor meer informatie en het checken van de papieren van het paard. Ook kunnen we je wellicht doorverwijzen naar mensen die ervaring hebben met de betreffende verkoper.
Dit hebben wij ook in onze advertenties op verschillende sites staan.
We hebben ook een heel stuk informatie over importpaarden op de website staan.

Maar je neutraal opstellen is niet altijd even makkelijk; ik ben ook maar een mens natuurlijk, en niet alleen een 'insider of vertegenwoordiger van een stamboek' maar vooral ook mijn eigen ik, dus vergeef het me als ik mijn visie als 'persoon' perongeluk eens door laat schemeren op forums
Laatst bijgewerkt door Diva op 16-11-05 15:49, in het totaal 4 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:47

Ylana schreef:
Wat is precies een feedback?

Komt er commentaar bij de advertentie te staan, dus kunnen evt. geïnteresseerden zien of mensen tevreden of juist niet zijn.

Zou alleen wel jammer zijn als ze verplaatst naar een site waar feedback niet mogelijk is.