[FB] As I lay dying

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[FB] As I lay dying

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:27

Na even twijfelen toch maar op Bokt gezet; mijn eerste fotomanipulatie/bewerking. Ben erg benieuwd hoe hij hier ont-
vangen wordt aangezien het weer eens wat anders is dan een paard, een gewoon portret of ander dier.
Vind het bewerken erg leuk om te doen en ga er zeker mee door. Ben hier en daar nog niet helemaal tevreden (vooral wat
betreft de bloedvlek en de vis) maar oefening baart kunst, zullen we maar zeggen.
Voor de rest ben ik redelijk tevreden. Heb expres een soort halo om het haar laten zitten, voor het licht.

Afbeelding

Tips, commentaar, opmerkingen, whatever is allemaal welkom. Shoot me, ik ben niet van suiker maar hou er rekening mee
dat ik dit nog nooit heb gedaan en dus al die (en dat zijn er veel) tools in Photoshop nog moet gaan ontdekken (en volgens
mij heb ik nog niet eens de helft van de mogelijkheden gebruikt, wat een programma).

Voor een groter formaat kijk hier: http://fiffill.deviantart.com/art/As-I- ... g-96704225 en klik op de downloadbutton in het
linkermenu.

Yasmine

Re: [FB] As I lay dying

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:33

Je eerste nog maar? Dat zou je niet zeggen!

Ik vind hem heel erg intrigerend. Je gaat er heel erg van nadenken: wat is er met het meisje gebeurd? Waar komt die snee vandaan? Etc. etc. Ik ben wel benieuwd naar jouw idee achter deze bewerking.

Ik vraag me af hoe je met zo'n bewerking te werk gaat. Gebruik je verschillende foto's waar je stukjes uitknipt (de vis, het meisje) en plaats je die dan samen in een lege Photoshopfile?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:35

Schrok van je foto! Maar dat is ook de bodoeling van de plaat neem ik aan? Zo ja, dan is hij geweldig!
Ben daarna nog even iets verder gaan kijken. Het wit bij de ogen is niet echt goed afgewerkt, ik kan namelijk zien dat je dat ingekleurd hebt. Loopt teveel over de onderste oogrand heen.
Verder vind ik hem super!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:36

Het is niet echt mijn smaak.
Ik mis de pupillen en vind de foto in het geheel wat aan de donkere kant. Heb het idee dat ik niet alles zie wat er te zien is. Zoals die bloedvlek en vis waar je het over hebt. Die kan ik niet vinden. Kan zijn dat de lichtinval op mijn scherm net te veel is. Zal vanavond als het donker is nog een keer kijken.
Als je het een leuke hobby vind, gewoon door gaan! Oefening baart kunst.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:36

Ik vind het over het algeheel een mooi plaatje, alleen die hechtingen storen mij, dit om twee redenen: 1 het meisje lijkt op een pop, vooral door de "scheur" (?) bij haar kaak. Dus dan vind ik de hechtingen er niet bij passen. 2, de hechtingen vind ik er iets opgeplakt uitzien, ze lijken niet echt.

De kleding keuze vind ik erg goed gekozen, wederom omdat ik het model een popachtige verschijning vind hebben en dit truitje bij mijn beeld daarbij past.

Het bloed inderdaad, dat was mij in eerste instantie niet opgevallen. Het leek mij namelijk geen bloed, het lijkt mij te nep, maar hoe je dat moet doen, dat weet ik niet.

De vis vind ik dan wel weer mooi gemaakt, maar wat hij erbij doet dat verlies ik denk ik op dit moment.

Mijn algehele beeld is dat ik het een mooi plaatje vind om naar te kijken Lachen Voor de eerste keer vind ik hem zeer goed gelukt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:45

Dankjulliewel! Lachen

Inderdaad mijn eerste. Vind het erg leuk om te doen, er zijn zoveel mogelijkheden, ik heb vanalles uitgeprobeerd (en ook heel veel lagen gebruikt, zodat als er iets mis gaat je die ook weer evt. kan verwijderen).

@ Mientjeuh: mijn idee achter deze bewerking; pfoe, dat zijn er nogal wat. Had het idee van een kapotgevallen vissenkom (het glas), de plas water eruit (het bloed) en de vis (de vis).
En verder nog veel meer achterliggende gedachtes zoals gewoonlijk, maar dat is wat teveel om allemaal uit te gaan leggen.

Ik ben begonnen met een leeg file. Het meisje heb ik uitgeknipt ( dit is de originele foto) en daarna ben ik gaan bewerken. Een achtergrondlaag, heel veel andere lagen, hue/saturation, donkere randen, enz. Daarna het litteken erop gaan 'plakken' maar aangezien ik geen idee had hoe, ben ik maar wat gaan doen (zie deze tussenstap). Verder het bloed erbij, het glas, de vis, enz. En een beetje spelen met de instellingen. Pupillen verwijderd door eroverheen te schilderen met de brush, veel tegenhouden en doordrukken gebruikt over het hele plaatje.

Nikki__: tsja, schrikken... dat verschilt per persoon denk ik.
Ik zal nog eens naar de ogen kijken. Dankje Ja

@ MandyR: ik zie hier alles goed, maar je beeldscherm moet niet te donker zijn ingesteld denk ik. De pupillen heb ik expres weggehaald.
Dankjewel! Lachen

@ solarpleure: er zit maar 1 hechting op het plaatje hoor, waar zie jij er meer? En ik had er ook behoorlijke ruzie mee, had geen idee hoe ik dat moest doen dus als iemand tips weet, graag.
Ik zocht niet zozeer een pop, meer een meisje met een beetje zo'n uitstraling als op het plaatje, weet niet hoe ik het moet zeggen.
Dat bloed kreeg ik niet beter, weet niet hoe. Heb er lang aan gezeten en ben er ook nog steeds niet tevreden over (zoals in de beginpost staat) maar ja, oefening baart kunst denk ik dan maar.
Die vis komt dus uit mijn idee van de kom.
Dankje! Lachen

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:48

@ fiffill, een streepje telt voor mij als 1 hechting, dus zijn het bij mij meerdere hechtingen. Sorry voor de miscommunicatie Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:50

Zoiets dacht ik al. Ja Ja, al die dingen tellen voor mij als één hechting en apart als een klemmetje. Ofzo. Clown
Maar ik ben het er wel mee eens met dat opgeplakte hoor, het was me ook een gedoe.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:53

@fiffil; de vissenkom is mij niet helemaal duidelijk. Ik zie vaag dat er glas ligt, maar was mij in eerste instantie niet opgevallen.
De vis ligt er al een week of wat denk ik? Haha! Zal mijn hond die foto maar niet laten zien, gaat er spontaan in rollen denk ik Clown
En idd het bloed, maar dat zag je zelf al goed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:03

Nee, de vissenkom zal wel alleen duidelijk zijn voor mij. Clown Maar hij was in de eerste instantie ook niet echt bedoeld voor anderen, maar ik kreeg toch graag tips. Lachen
Visje ligt er al een tijd ja, zal lekker ruiken ook nu.

Wel bedankt voor de tips en opmerkingen, fijn om te horen dat jullie dezelfde punten zien als ik. Ja Weet ik waar ik de volgende keer aan kan gaan werken, al blijft het waarschijnlijk oefenen en oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:04

Ik vind hem écht heel gaaf.
Want als je snel kijkt, zie je er niet zo heel veel in, maar wanneer je wat langer kijkt, vallen je andere dingen op en ga je nadenken wat er gebeurd is.
Ik vind hem heel mooi, mee doorgaan hoor ^^

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:06

Ik vind het vooral voor een eerste bewerking erg mooi! Alleen de scheur/barst in haar kaak vind ik niet mooi. Hierdoor lijkt het geen echt mens meer, maar meer een porseleinen (gebroken) pop. De hechting in de hals vind ik daarentegen wel weer goed!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:12

Ik vind het ook een heel geslaagd plaatje, erg mooi.
Bloed lijkt iets te zweven maar hoe je dat op zou kunnen lossen weet ik niet.
Ogen vind ik juist goed, hechtingen storen me niet en die scheur is juist zo heerlijk surrealistisch.

Waar ik nog benieuwd naar ben is wat je origineel is geweest

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:58

Bedankt Rebecca. Lachen
Ga er zeker mee door.

@ heleen06: die scheur heeft voor mij weer een betekenis, maar die ga ik hier niet zo uitleggen. Maar iedereen kan het waarschijnlijk anders interpreteren. Lachen

@ coydog: dat was het woord wat ik zocht, het bloed zweeft wat te veel. En daar kon ik inderdaad geen oplossing voor vinden.
Het origineel had ik al eens gepost in een eerder post: maar dit is de originele foto. Dat wil zeggen, één van de originele foto's, het meisje. Ik heb er meer gebruikt. Lachen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:20

Was te zeer bezig met de foto om te zien dat je het origineel al eerder gepost had, sorry.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:36

Geeft niet hoor. Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:37

Ik heb overigens nog een tussenstap gevonden (voor de mensen die benieuwd waren hoe ik te werk ben gegaan): klik.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:00

Heej, Bente!!
Echt vet wat je gemaakt heb! Haha!
naja ik ben echt slecht in dat soort dingen maken! Maar over jou kan ik dat dus echt niet zeggen! Ik vind hem prachtig! Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:45

Dankjewel! Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:55

Ja soulmate, ik vind hem heerlijk. Ja
Hij klopt in sfeer, maar het mooie is dat het een mooi geheel is. Het litteken en de crack zijn echt vet gedaan, heerlijk weer eens iets anders op bokt.
Ik moet wel een beetje zoeken bij de vissenkom hoe het in elkaar zit (by the way, waarom de vissenkom? *LOL* ). Ik heb het idee dat de vissenkom teveel aandacht trekt. De gloed om haar hoofd vind ik erg gaaf, hoewel ik wel wat meer gloed had verspreid over het gehele plaatje. Nu zit er een hele duidelijke grens tussen, linksonder stoort het me vooral (en dat zal vast en zeker ook smaak zijn). Rechtsboven vind ik weer perfect, daar springt ze weer echt heel sterk af tegen de achtergrond.
I'm expecting more like this soulmate. Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 15:15

Danku. Haha!
Die vissenkom is een heel verhaal. Huilen van het lachen Komt erop neer dat ik er iets mee heb.
Ik zie nu wat je bedoelt, misschien iets teveel van de - voor ons - linkerarm zichtbaard (dus gloed). Stoorde mij niet maar ik snap nu wat je bedoelt. Ben het er ook wel mee eens. Ja
Is goed, gaat meer komen hoor. Haha!