Jawel, dit is weer eens wat anders van mij en er zit als altijd weer een heel verhaal achter.

Op de achtergrond wil ik eigenlijk niet zo strict commentaar, aangezien ik die meer voor de vorm erbij gedaan heb in een aantal minuten. Ik vind eigenlijk dat hier wel een 'echte' achtergrond bij zou moeten maar wat voor iets precies vind ik moeilijk te zeggen. Omdat de kleurstelling van het onderwerp heel typisch is, er veel detail in zit en een overdaad aan rood vind ik het moeilijk een achtergrond techniek te kiezen (achtergrond zelf kan ik wel bedenken, maar de techniek vind ik moeilijk). De achtergrond is nu nogal plat ja.

Mogelijkheden zijn:
*aquarel techniek zoals bij animaties traditioneel gebruikt werd (in Japan worden deze nog veel gebruikt, denk daarbij aan de animaties van Hayao Miyazaki).
*wat hardere techniek, vergelijkbaar met het onderwerp met het risico dat het onderwerp erin wegvalt, al dan niet met omlijning zoals het onderwerp.
*andere suggesties? Ik weet het zo even niet...
Over het paard en ruiter:
Het gaat hier om een mengeling van fantasy en geschiedenis. Er zitten Turkmeense en andere nog bestaande Centraal Aziatische elementen in, maar er zitten ook elementen in van de oude Sakas en Scythen (duizenden jaren geleden dus, waaronder het zadel dat een directe replica is van een bodemvondst uit een grafheuvel).
Het paard is bewust historisch niet correct. Het type is correct met de mummievondsten van de Scythen, maar de kleur niet aangezien die wildkleur (dun) waren en niet zoals deze Smokey Creme. Maar ook daar zit een verhaal achter.
Double Dilutes (Cremello, Perlino, Smokey Creme) onder Akhal-Tekes en Turkomans werden van oudsher gemeden door de nomaden omdat boze geesten zouden schuilen in deze paarden, voor een deel omdat ze zonlicht zouden mijden, wat niet de makkelijkste opgave is in de woestijn en op de steppe. Ze noemden deze paarden 'Chakan' wat dan ook de naam is van dit paard.
Omdat het hier om een verhaal gaat is het paard in kwestie dan ook echt betoverd en zit er een geest in hem gevangen.
Verder heb ik nog niet veel ingevuld aan het verhaal, behalve een basisplot en ontwerpen voor personages, lastdieren, wereld, etc.
Maar het gaat nu in de eerste plaats om het ontwerp van beide personages (zowel het meisje als het paard). Is het te druk? Is het te rood (ook hier zit een geschiedenis aan vast) en zien jullie liever een simpelere versie of juist een wat meer realistische? Het is de bedoeling dat ik er uiteindelijk een geïllustreerd verhaal van maak (niet gelijk aan een manga/comic maar tekst met om de paar pagina's een illustratie).
Ik zou input hierover heel erg op prijs stellen!
Maar als je het niet laten kunt (teveel leeswerk bijvoorbeeld) kun je ook puur naar het beeld kijken.

Helaas moest ik hem flink verkleinen naar de op bokt toegestane afmetingen...
Techniek: volledig digitaal in photoshop 7.0