[SCH] eerste keer olieverf hond Bora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

[SCH] eerste keer olieverf hond Bora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:53

Om naast de pastelpotloden eens iets anders te proberen.
Ik heb zeer goedkoop materiaal gebruikt om eerst te kijken of ik het wel leuk vind.
€15,- voor verf, kwasten, doeken (Aktion en Blokker).
Als het bevalt, schaf ik beter materiaal aan.

Ik ben begonnen met de hond van Darwin, Bora.
Ik wil de foto ook nog eens met pastel maken want ik vind hem geweldig! Haha!

Ik ben nog niet klaar, het grove werk is gedaan. Ik moet erg wennen aan het feit dat de kwast beweegt Lachen, potloden gewend. Dus veel oefenen!
Ik heb vooral veel gelezen en gekeken en vragen gesteld in de topics van Babe, Highwaykind, en Fnanne Afgod

stap 1.
Afbeelding
Stap 2.
Afbeelding
stap 3.
Afbeelding

©Fran-artwork
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 31-07-08 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

darwin

Re: eerste keer olieverf hond Bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:08

Ik vind het voor een eerste keer en met goedkoop materiaal best goed gelukt, ben benieuwd hoe die in pastel dan wordt, want daar heb je meer ervaring mee.
Ik heb van mijn overleden hondje ook een hele mooie pastel laten tekenen, dus als die pastel nu heel mooi wordt, mag ie misschien wel naast mijn andere hondje komen hangen in mijn nieuwe huis.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:10

Is goed, als ik aan de pastel begin, hou ik je op de hoogte.
Ik heb zelf een soortgelijk hondje (kleine jack) maar Bora heeft echt iets. Superfoto ook.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:16

Ik vind hem te 'rommelig' De buitenlijnen zijn alsof je de ziekte van parkinson hebt. Het wit van de ogen is ook teveel van het goede en geeft hem een beetje griezelige blik. Maar voor de eerste keer met olie verf vind ik het best knap!! Meer doen, om het materiaal te leren kennen en dan denk ik dat je mooie schilderijen maakt!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:26

aerdenhout1 schreef:
Ik vind hem te 'rommelig' De buitenlijnen zijn alsof je de ziekte van parkinson hebt. Het wit van de ogen is ook teveel van het goede en geeft hem een beetje griezelige blik. Maar voor de eerste keer met olie verf vind ik het best knap!! Meer doen, om het materiaal te leren kennen en dan denk ik dat je mooie schilderijen maakt!

Beetje overdreven vind je niet.. Verward

Ik vind het schilderij goed gelukt, voor de eerste keer al helemaal Ja Er zit nog niet veel detail in. Maar daar komt door meer oefenen vanzelf handigheid in! Haha!
Ga zo door Ja

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:34

aerdenhout1 schreef:
Ik vind hem te 'rommelig' De buitenlijnen zijn alsof je de ziekte van parkinson hebt.

Deze ziekte heb ik niet Nors opkijken Zij zijn groot en ik is klein! . En erg ongepast om dat hier neer te zetten aangezien er genoeg mensen zijn die wel aan deze ziekte lijden.

Weer ontopic:
Het is nog een ruwe schets van het schilderij. Ik heb geen fijne, kleine kwasten. Die haal ik nog even en dan ga ik verder.
Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:39

IK denk dat mensen met parkinson hier minder mee zullen zitten. Was ook geen aanval op deze mensen, maar het bibberige in jou lijnen gaf mij een beetje dit beeld.
Jammer dat het verkeerd overkomt, en zeker niet zo bedoeld.

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:41

hou krijg je het voor elkaar, alleen die eerste tekening al!! ik vind t knap!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:51

Vind de opzet heel netjes, maar het eind wat afgeraffeld ogen, kan ook zijn omdat je de techniek nog niet goed onder de knie hebt.
Het uitlopende puntje onder het oog zou ik iets vager laten aflopen en de lichtvlekjes in de ogen zijn wat mij betreft iets té.
Gewoon blijven oevenen, vind het wel een mooie foto om mee te beginnen, niet te moeilijk met grote vlakken en weinig kleuren.

Fnanne

Re: [SCH] eerste keer olieverf hond Bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:05

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:08

ik vind t erg knap voor de eerste x. Leuke opmerking aerdenhout..Lachen Ken iemand met die ziekte, fijn. Maargoed ik vind dat je t goed hebt gedaan voor de eerste x, echt hij lijkt goed, alleen details kunnen wat beter, en dat witte boven het oog..is wel erg wit

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:58

Bedankt allemaal.
Hij is nog niet af hoor, zoals al eerder gezegd moet ik de details en randen nog verfijnen maar ik heb nog geen kleine kwast.
Dus wordt vervolgd Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:38

Inderdaad leuke opmerking aerdenhout, m'n opa heeft die ziekte en zou blij zijn als hij nog zulke dingen kón maken.. Maar goed, vind het al met al een leuk schilderrij. Wit bij de ogen is wat overdreven en zou wat meer detail in gebracht kunnen worden. Zeker blijven oefenen en je krijgt er steeds meer handigheid in. Lachen

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:10

Ik heb het weer een beetje bijgewerkt.
Iemand nog tips?
Afbeelding

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:47

Vind het een beetje lastig om te beoordelen omdat de foto wat scheef genomen is. Maar zo ver ik kan zien zijn de ogen er wel op vooruit gegaan (witte lijntje boven de ogen is weggewerkt) maar vind ik hem verder er wat minder levendig uit zien dan daarvoor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:05

dat gaat goed, maar probeer om het zo realistisch mogelijk te laten lijken, de kleuren langzaam over te laten gaan.. dus ik zie veel witte of hele lichte vlekken.. eigenlijk zie je op de foto dat dat heeel weinig is..dus dat meng je een beetje met de rest..verder vind ik de neus wat aan de lichte kant. verder vind ik je zwarte vacht wel erg mooi, met donkere en lichte stukken, dat heb je goed gezien, en ik vind de bovenkant van het rechteroortje (voor hemzelf links) erg mooi vanwege de zachte overgang van bruin naar zwart. Verder mag zijn neusje wel iets meer uitsteken, en dan mag dr wel een glansje op:) Ik hoop dat je hier wat aan hebt.. detail is echt alles!, je hebt een erg goed begin, goede composite enz. Dus nu word het erg goed kijken, en details erin maken