[TEK] Mika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[TEK] Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:21

Hhhm, hij moet nog aangepast worden, maar ik wil eerst graag wat tips voor ik verder aan ga kliederen.

Afbeelding
op A3 , maar dan beetje in een vierkant, dus iets groter dan A4 Knipoog , B2 vulpotloodje

Het is dus Mika, en het was een uitdaging een leuke foto van hem te vinden. Vooral een waarop hij niet op Marco borsato leek, want daar heeft ie op sommige foto's verdacht veel van weg Nagelbijten / Gniffelen Achtergrond was een niet helemaal ingeplant toevoegseltje (terwijl ik er naar zat te staren tekende ik een bloemetje en zo ben ik eens verder gegaan. Ja, ik heb een enorme poster van de voorkant van de CD hangen dus ik haalde mijn inspiratie daar vandaan Knipoog ) Uiteindelijk heb ik er overigens twee foto's bijgehad.

en een scan waarop de nek wegvalt, maar die weer andere details geeft. Het blijft moeilijk een goede foto/scan te maken.

*Graag commentaar* daar kan ik wat van leren Ja

Milou90

Re: [TEK] Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:43

Jaaa ik herken 'm hoor *LOL*
Knap gedaan, ik doe het je niet na. Ik heb alleen een beetje het idee dat zn onderkaak wat scheef zit, en daarmee zn mond ook.
Iets te veel naar rechts (voor ons links).

Achtergrond is leuk, heel Mika-achtig Knipoog

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:11

Hij zit inderdaad een beetje scheef, zoals de bovenstaande zegt. Dit komt vooral omdat je geen schaduwen gebruikt. Je mag het contrast echt een heel stuk hoger gaan leggen, zodat achteraan de kaak/keel het donkerder is, zodat hij een heel stuk minder scheef lijkt. Ook in de mond mag het veel donkerder, en schaduw op de tong, die de tong rond gaat maken, nu is deze plat. Ook in het haar, enfin eigelijk in alles zou je dat moeten toepassen. Lachen
Misschien is het een goede tip om eerst gemakkelijkere portretten te tekenen, en beginnen met mensen die je niet kent. Die hoeven niet persé te lijken, en dan valt het ook minder op dat ze niet echt lijken. Mensen met een open mond tekenen is het moeilijkste van het moeilijkste... Lachen
Je kan beginnen met alle delen van het hoofd afzonderlijk te tekenen met mooie schaduwen bijvoorbeeld, is echt een super oefening. Lachen
Ga zo door!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:03

Ziet er niet verkeerd uit, ik doe het je niet na!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:54

Leuk gedaan, maar ik mis inderdaad ook echt schaduw en contrast. Je hebt de uitdrukking wel goed te pakken.
Ik ben benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt. Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:31

Goh Fen, moeilijk om er commentaar op te geven. Ik twijfel er niet aan dat je iets aan bovenstaande tips zult hebben, toch lijkt ie ook wel! (en niet op Marco Borsato Knipoog)
De achtergrond heb je leuk gedaan.

Ik zeg, lekker door kliederen Ja Oefening baart kunst.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:19

Marjoke, Evelijn, bedankt voor de tips. Ik heb het contrast al iets opgehoogd:

Afbeelding

Het is nu helaas een beetje slordig, maar ik denk dat jullie dit bedoelde?

en Sas, lekker doorkliederen, prima. Heb jij nog leuke personen Pling

edit: en ik heb dus ook de achtergrond aangepast, maar daar ging het niet over Clown Schijnheilig

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:34

Ja, maar dan nog meer. Nu is hij streperig geworden. Je moet niet gewoon inkleuren, of misschien juist wel, maar niet met je potlood heel de tijd in dezelfde richting. Je hebt de schaduw op het gezicht inderdaad een beetje geaccentueerd, maar bijvoorbeeld in de mond nog niet. Probeer je schaduwen af te werken, deze zijn belangrijker dan al de rest. Probeer geen strepen of vegen te maken, maar mooi vlakke vlakken, snap je? Misschien moet je eens andere werken van andere mensen bekijken, dan snap je misschien beter wat ik bedoel. Lachen
Succes, het komt wel goed !

Edit, misschien kan je ook nog iets aan de oren doen. Nu zijn het gewoon ovale schijfjes zonder structuur. Misschien beentjes en randjes in tekenen? Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:42

Marjoke, wat betreft andere werken bekijken. Ik doe niets anders. Ik snap wel wat je bedoeld met het minder streperige, vind het alleen lastig. Ik wil namenlijk de potloodstructuur blijven zien, zoals highwaykid het doet (dat hyperrealistisch) vind ik erg knap, maar dat is niet hoe ik wil tekenen. (Dan print ik wel een foto uit Bloos ) Wel zie ik dat dit te slordig is en wat je zegt kan ik erg veel mee. Dus bedankt Lachen

en over de oren: die waren op de ene foto vrijwel weggevallen en op de ander overbelicht (dus exact zo als te zien). Laatst heb ik toevallig alleen oren lopen teken, dus ik zal inderdaad eens kijken wat ik kan doen. (al vrees ik dat hij dan flaporen krijgt Clown )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:38

Ik ken de man niet maar vind het wel een erg mooie en leuke tekening Fenn Ja !

Wat een vrolijke uitdrukking heb je gevangen, zo'n drukke achtergrond had ik zelf niet snel aangedurfd maar het werkt wel in combinatie met de uitstraling van Mika Lachen .
Je potloodstructuur stoort mij niet, ik vind dat losse en spontane zo wel passen; in het geheel en bij jouw stijl. Het zou iets rustiger mogen (mn in de haren) maar ik denk dat dat evenwicht vanzelf wel komt, blijf zo lekker tekenen en oefenen Lachen .
Ik ben benieuwd naar een volgende update!