Een mooi glad huidje
Benodigdheden:
[*]Adobe Photoshop CS3
[*]Foto.
Omdat ik acne heb, maar toch af en toe mooie foto’s wil hebben van mezelf. (zoals op Hyves ed.) ben ik eens uit gaan zoeken hoe je nou zo’n perfect glad huidje kan krijgen met photoshop. Ik probeer het zo makkelijk mogelijk uit te leggen, mocht je nog iets niet snappen? Vraag het gerust !

Dit is NIET een topic om te gaan zeuren over mijn gezicht. Ja, het is lelijk. Maar ik ben er nou eenmaal mee geboren..
Stap 1
Zie hier mijn huidje, niet om erg blij mee te zijn maar ideaal voor een tutorial als deze !. De rode kringen op de foto zijn de plekken die we onderhanden gaan nemen!

Stap 2
Zoom in op de plekken die je onderhanden wilt nemen. (Dit kun je met je muiswieltje doen of met de knop met het vergrootglas *pijltje 1*) . Klik nu de Spot healing brush tool aan *pijltje 2* .

Stap 3
Ga met de Spot healing brush tool over het stukje huid heen wat je glad wil hebben, je “verft” dan een donker vlak over het plaatje heen. Soms komen er rare strepen door je huid heen, dan moet je er nog een keertje overheen, vaak gebeurt dat als je teveel huid in een keer wil doen.

Stap 4
Zo, dat ruimt op hè ! De textuur in het plaatje is nog wel veel te grof, ook daar gaan we wat aan doen! Klik nu de Blur tool aan en ga met de Blur tool over de grove delen van je plaatje. Dat ziet er al een stuk beter uit! Herhaal indien nodig stap 1 tm 4. Hoe zorgvuldiger je het doet, des te mooier ziet het er straks uit !

Ik heb hier gelijk mijn ogen van kleur veranderd, als jullie dat willen kan ik daar ook wel een tutorial over maken, het is namelijk heel makkelijk !