[SCH]Energy of vulnerability (acrylverf)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH]Energy of vulnerability (acrylverf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:58

Ik schilder niet zo heel veel, en gooi regelmatig schilderijen weg nog voor ze zijn opgedroogd omdat ik totaal niet tevreden ben met het resultaat Bloos

Mijn materialen zijn niet geweldig, en misschien dat goed spul de kwaliteit ook nog verbeteren kan... Maar goed... Het is een foto van een schilderij en helaas schijnt de zon hier niet echt dus heeft hij geflitst... Maar zoals hij op de foto staat komt toch wel vrij goed overeen met de werkelijkheid.

Zo onzeker als ik ben wil ik deze toch met jullie delen, voor mij een hele stap, maar ik ben hier eigenlijk best een beetje trots op...

Afbeelding

Olikea

Re: [SCH]Energy of vulnerability (acrylverf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:02

ik heb niet echt verstand van kunst, maar ik weet wel wat ik mooi vind.
Je werk spreekt me erg aan.. de vormen en het kleurgebruik..
Ik zou het zo ophangen

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:18

Hij is erg sprekend Rock!
Ergens zie ik een masker erin dat vurig en krachtig is, maar ook wat angstig kijkt...
Ja, het is een erg sprekend schilderij!
Ik weetn iet of ik het in de huiskamer zou ophangen (juist om dat masker dat ik erin zie), maar bijvoorbeeld in de slaapkamer wel. En dat bedoel ik dus niet als 'wegstoppen, maar omdat ik hem te persoonlijk zou vinden als ik hem bij mij in de huiskamer zou hangen. Snap je? Hij laat een kwetsbaarheid zien, dat achter een krachtig masker verstopt zit Bloos

Mooi Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:17

Een vriendinnetje van me zag de foto en wilde hem hebben, maar ze vond hem een beetje klein (30x40cm) dus nu heb ik een 'opdracht' om een zelfde soort schilderij te schilderen op 70x100cm Nagelbijten / Gniffelen

Ben nogal geïntimideerd door het formaat, maar ik ga ermee aan de slag... Zodra het af is plaats ik wel weer een fotootje van het resultaat Knipoog

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:19

Vind hem ook erg mooi, niet mijn smaak maar ziet er wel profesioneel uit Ja

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:24

Daar zit een hoop gevoel in, Rock! Dat is duidelijk te zien Ja

En dan nog ´es wat: nooooit schilderijen weggooien! Nors opkijken
Je werkt met acryl neem ik aan, dus als je het gewoon op laat drogen kun je er daarna weer overheen schilderen en maak je er gewoon wat anders van Haha!

Tip:
Kijk eens bij het Kruidvat, daar hebben ze regelmatig aanbiedingen in verfartikelen. Ook geen superkwaliteit, maar leuk genoeg om te hobby´en. En dan lekker ´metselen´ met paletmessen en klodders verf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:32

Ja ik haal altijd alles bij de action weg, maar kruidvat had ik ook al wat verf vandaan Ja

En ja, ik weet dat ik eroverheen kan... Hoewel ik hier nu een schilderij heb staan dat grotendeels zwart is Nagelbijten / Gniffelen weet niet of ik daar nog iets anders overheen krijg...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:09

Rock schreef:
... Hoewel ik hier nu een schilderij heb staan dat grotendeels zwart is Nagelbijten / Gniffelen weet niet of ik daar nog iets anders overheen krijg...

Tuurlijk wel, als je maar dik genoeg smeert Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:12

Haha! Nou ik heb er gister ook weer eentje grondig verpest door mijn ongeduldigheid Schijnheilig Die is ook heel donker, maar het komt goed Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:10

haha, zonde om schilderijen weg te gooien, kun je vast nog wat mee Ja
vind dit een erg sprekend schilderij, heel krachtig met mooie kleuren

niet geïntimideerd raken door de grootte van een schilderij.
Ik ben nu bezig met een 3-luik op 40x50 en ook met een schilderij op a4 formaat.. eerst durfde ik ook niet aan die grote te beginnen, nu vind ik het een crime om aan de kleine verder te gaan Clown

gewoon durven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:22

Nou 40x50 ben ik ook wel gewend... Maar 70x100 is toch wel andere koek hoor! Bloos! Ik kon het doek niet eens normaal tillen!

Maar het komt wel goed!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:59

Ook ik vind het zonde om schilderijen weg te gooien!
Wie weet kun je ze later inderdaad overwerken of wie weet zie je later toch nog iets moois erin of puntjes die je zomaar naar tevredenheid kan bijwerken? Lachen

Wat betreft dit werk mag je zeker trots zijn Ja .
Het straalt inderdaad gevoel uit en je gebruik van kleuren vind ik erg mooi Lachen .
Ik ben benieuwd naar je 70x100-schilderij!