[FOTO]Workshop fotografie Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

[FOTO]Workshop fotografie Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:56

Vandaag heb ik samen met Kimble op bokt een fotoworkshop gehad in Blijdorp van Willem Laros.
We waren maar met zijn 5en (Willem, zijn zoon+vriend, Kimble en ik). Wat superfijn was, want alle aandacht was voor ons Haha!
We hebben echt ontzettend veel geleerd. Belichting, compositie, gebruik van de camera.
Maar dan alles behalve de standaarddingen. Echt een hele leerzame dag!

Hieronder wat foto's van vandaag. Foto's waar ik tevreden over ben, maar ook foto's waar ik wat minder tevreden over ben. Ik heb bewust wat verschillende onderwerpen en composities uitgekozen.
Kom maar op met jullie kritiek Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

tanya89

Re: [FOTO]Workshop fotografie Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:08

Leerzaam zeg Ja En mooie foto's zijn eruit gekomen! Haha!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:09

OEeeeeeeeeeee aman.. Netjsss Netjess..

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:15

13 vind ik erg leuk om naar te kijken
15 vind ik de uitspringen. Je hebt natuurlijk de prachtige kleuren van het dier. Maar de compositie is erg prettig om naar de kijken.
1 vind ik het minst omdat het groene mij stoort. Ik had het prettiger gevonden om de contouren van de blaadjes (?) duidelijker te zien. Voor de diepte vind ik dat wel lekker kijken, maar nu is het een beetje een groene waas rechts en onder.

Maar ik vind al met al dat je zeer zeker niet ontevreden moet zijn OK dan!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:17

Prachtige foto's Amanda! Vooral foto 9 vind ik echt prachtig! Die vlinder is ook mooi scherp.
Nog dingen die je geleerd hebt die je met ons wil delen *LOL* ?

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:19

Hartstikke mooie foto's Amanda! Vooral die foto van de vlinder spreekt mij erg aan Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 21:25

Soeskia: bedankt voor je kritiek! De olifant was lastig. Liep heel de tijd heen en weer en was erg moeilijk om er een beetje leuk op te krijgen. Ik vind de blaadjes zelf ook te wazig. Maar het nadeel was dat als ik een kleiner diafragma zou gebruiken, je het lelijke hek op de achtergrond ook zou zien. En zou ik een stukje opschuiven en zonder de blaadjes dan stond het hek er meer op en de olifant niet lekker. Het was heel erg schipperen om het er een beetje uit te laten zien. Foto 15 ben ik zelf ook erg blij mee. Hij springt er mooi uit en en door hem niet in het midden te plaatsen knalt hij niet recht in je gezicht. Het groen houdt 'm neutraal.

Denise: dat is echt teveel om op te noemen Haha!
Maar belangrijk is toch wel de 1/3 regel in je compositie. Zoals nummer 15. De vogel staat op 1/3 in het rechtervlak en 2/3 is vrij. Dus niet je onderwerp in het midden plaatsen. Zo creëer je afwisseling en diepte. En soms moet je de dingen niet helemaal op de foto willen. Zoals het meisje. Er is een stuk van haar achterhoofd weg. Maar juist daarom valt je blik op haar zeer geconcentreerde blik. (ze zat eendjes te kijken Lovers ).
Het is allemaal net even anders dan standaard. Zoals Willem zei: je moet niet het beeld willen registreren, maar fotograferen. M.a.w. niet vastleggen hoe jij het ziet (=registratie) maar maak er iets creatiefs van (=fotograferen).
En verder nog heel veel over belichting, stops en nog veel meer Haha!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:20

Hee Amanda er zitten zeker hele mooie foto's bij zeg Bloos!
De olifant is een beetje zonde, maar de volgende keer beter Knipoog

Ik vind vooral die foto's met de ibissen? (die roze vogels Tong uitsteken ) erg gaaf vooral 13 en 15 Ja

Die 2e eendenfoto vind ik wel wat hebben qua compositie en bij die foto van dat meisje heb je een mooi moment gekozen joh *LOL*

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:21

Zitten echt hele mooie scherpe bij! heb geen comentaar. Lachen