[TEK] Haflinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

[TEK] Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 22:38

Hoi,
Na lange tijd eindelijk weer wat van mijn kant.
Het gaat een beetje in fases bij mij, hopelijk kom ik nu eindelijk uit die vréselijk frustrerende tekendip Nagelbijten / Gniffelen
Naar een foto uit het 'Wie wil mijn paard tekenen topic' Lachen
Hij is eigenlijk wat donkerder, maar moest flitsen. Lachen

Afbeelding
Houtskool op A3 - ± 18 uur werk. Lachen

Daphna

Re: [TEK] Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:39

Complimenten! Ziet er heel mooi uit! Heb je misschien de orginele foto om te vergelijken?

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:40

Muur dit wordt te erg ! Jij bent echt een teken freak ! Mens alsjeblieft en hou op met die super mooie tekeningen te maken Clown NOu even het commentaar: Weer eens SUPERRR MOOI! Tong uitsteken

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 22:43

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:45

Clown yup, je doet het weer *LOL* je wordt echt iedere tekening beter Ja
ik vind alleen jammer, zoveel detail als je op de neus en oog hebt gegeven, dat mis ik een beetje in de oren, en de manen kloppen niet, die hangen heel braaf terwijl de voorpluk aangeeft dat er een lekker windvlaag mee speelt.
maar vind het superknap zoals je de vacht hebt gemaakt, lekker aaibaar Vork

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:48

Echt goed gedaan!!

Ik heb alleen het gevoel dat er iets te veel wit in het oog zit (maar dat kan ook bij dit paard horen natuurlijk)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:51

Hij is super Muur. Wat een heerlijk vachtje zit erop.
Het enige wat mij opvalt is het oog. Hij kijkt een beetje angstig. Misschien kun je wat wit iets meer kleur (minder wit) geven. Het randje voor- en onderaan mag iets dunner en een stukje van het witte stipje bovenin kan misschien ook ietsje (echt maar een beetje) donkerder?
Verder is hij heel goed OK dan!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:00

Wow! je gaat echt met grote stappen vooruit! Dat van de manen is wel waar maar volgens mij vrij makkelijk op te lossen door (zoals in het overbelichte deel van de foto) wat wapperende plukjes boven de manenkam te maken (uiteraard vanaf manenkam naar in dit geval rechts Clown )
Verder heel erg mooi gedaan!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 08:52

Bedankt iedereen!
Dat over het oog, de oren en de manen is waar. Ik ga kijken wat ik er nog aan kan veranderen. Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:44

Ik vind 'm echt prachtig!! Ik herken Saartje er echt in, je hebt haar blik heel goed overgebracht in de tekening Ja .
Echt mooi Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:30

Ik ga mee met het al gegeven resultaat. Tekendip kan ik het niet noemen, kan alleen zeggen dat je enorm vooruit gaat, vacht is al echt vacht. En je hebt het paard met hele mooie uitstraling op papier gezet. Ik vind hem gaaf!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:16

Leuk koppie, je gaat echt super vooruit!
De schaduw in het oor kan misschien nog een beetje verder doorlopen tot aan de onderkant van het oor?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:18

Wat mooi, knap ook met houtskool, dat is materiaal waar ik erg veel moeite mee heb.

Ik vind dat het nog al abrubt afloopt, zou misschien nog vaagjes wat links doen. Wel is de uitstraling al heel mooi Lachen

smeetjoewJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:19

Die foto ken ik ja. Je hebt 'm ontzettend goed uitgevoerd op papier. Echt precies de uitstraling zoals op de foto. Echt super gedaan! OK dan!
Wat mij betreft ben je met 110% uit je dip! Haha!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:17

Bedankt iedereen! Bloos
Ik ga er straks nog wat aan prutsen Lachen

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:19

Ik denk dat het storende bij de oren is dat je er een randje omheen getekend hebt, terwijl een vacht nooit zo scherp is. Bij de manen zie je op de foto de bovenste laag wat waaien, dat heb je inderdaar op de tekening niet terug laten komen waardoor die er niet echt bij lijken te horen.
Maar verder heel netjes gedaan, van het oog heb ik persoonlijk geen last, vind het juist erg mooi en sprekend. Succes met bijwerken, ben benieuwd naar t resultaat Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:53

Ha Muur. Hier dan ook even een reactie, want ik was vergeten op je pb te reageren *hit me Clown

Eerste reactie: toppie! Maar omdat ik zelf nooit genoegen neem met enkel een post waarin staat dat hij mooi is, hierbij de kritiek. Pling

Ik vind het erg jammer dat je het contrast in de foto niet hebt meegenomen in de tekening: de donkere ogen, lichte omranding (waardoor de ogen er juist veel meer uitspringen). Het oog had van mij ook veel donkerder gemogen; op de foto zie ik juist grote donkere vlakken. Laag op de neus lijkt hij ook meer een bolling te hebben, dat soort kleine dingetjes kunnen vaak heel typerend zijn voor een paard.
De oren heb je ook iets te rond gemaakt. Ik mis de schaduw aan de achterkant van het oor. Manen zijn ook erg donker op je tekening. Was dat de bedoeling?
Mond had van mij ook iets langer gemogen. Lachen
Dus over het algemeen heb je het hoofd iets compacter gemaakt en je mag wel wat gaan experimenteren met meer contrast!

Vooral doorgaan. Ja

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:11

oh mennnnnnnnnnn, als ik DE foto heb, klop ik echt bij je aan... prachtig meid!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:17

Bedankt iedereen!

@Myra; *slaps* Kijk, aan dat commentaar heb ik wat. Haha! Manen vind ik zelf erg moeilijk. Vandaar dat ze wat donker zijn. Meer contrast heb ik het lef niet voor. Zal ik toch maar eens wat meer gaan uitproberen. Lachen

@Femke; Hihi bedankt! Ja is goed joh! Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:23

Je bent al op weg met meer contrast maar ik zou net als Myra graag nog veel meer contrast willen zien. Manen zijn zo te zien nog echt een struikelblok voor je (maar al met al ga je hard vooruit) en ook daarbij is de eerste oplossing meer contrast. Het is nu net wat te egaal en mist daardoor diepte, lagen.

De uitstraling is super, en ook het neusje oogt lekker zacht. Vooral zo doorgaan!