[FOTO]Kippenkunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

[FOTO]Kippenkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 08:17

Voor het eerst dat ik hier wat plaats Bloos Maar vond deze zo gaaf! Had hem eigenlijk een stapje terug in het licht willen hebben, maar was al blij dat het koppie eindelijk omhoog ging! Ik maar geluidjes maken enzo! Haha!

Afbeelding

JodieR

Re: [FOTO]Kippenkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:19

Het is wel jammmer dat de 'kont?' overbelicht is, en dat je het hoofdje niet kan zien. Maar verder wel gaaf dat hij iets is omgedraaid om toch te kijken wat jij allemaal aan het doen bent Lachen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:08

hehehe ik vind hem best grappig..juist omdat die kont lekker overbelicht is..het heeft wel iets..ik zou allen die achtergrond kippen even wegpoetsen..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 13:47

Dank jullie Ja

Ja, ik vond het juist ook echt iets hebben. Dat poetsen enzo, dat kan ik allemaal niet Bloos Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:48

Coole foto Ja
Idd, een stapje terug in het licht zou net wat meer zijn geweest,
maar deze is ook al heeel gaaf.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:50

Leuk hoor, alleen jammer dat zijn voeten er niet op staan. Wel mooie speling van licht en donker. Als je hem iets minder licht had gehad zou je de kop niet hebben kunnen zien, het is dus juist wel goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:55

Sorry, ik vind het overbelichte ook storend... Daarnaast vind ik de compositie niet zo spannend. Het idee is leuk, de uitvoering kan m.i. (veel) beter.

Dus ik zou zeggen: het idee is geboren, nu nog ff over doen Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:03

Wat is/betekend compositie? Bloos

Haha! Ja, overdoen zou ik wel willen... maar kippen zijn noggal moeilijk te dirigeren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:05

Compositie: waar je onderwerp staat, hoe je foto gekaderd is. Dit is nogal plompverloren in 't midden met afgehakte pootjes.

Ik snap dat kippen moeilijk aan te sturen zijn, maar desondanks vind ik dat je hiermee een heel leuk idee hebt doen ontstaan en dat je hier bijvoorbeeld een hele leuke serie van zou kunnen maken met verschillende kippenfoto's in dit sfeertje (maar dan niet overbelicht en met mooiere composities).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:15

Dus deze foto in betere compositie; pootjes erbij op en de kip iets meer naar rechts in beeld zodat er links meer open ruimte komt, waar hij naartoe lijkt te kijken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:23

Aha! Thanks!! Ja Ik krijg van de week een nieuwe camera en ga er wat meer mee spelen Ja

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:44

Inderdaad nog net niet... Zou ook de andere kippen wegshoppen achteraf als er nog wat op staat Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:53

Ja, nou, even rustig he? Lata ik nou maar eerst een goede foto hebben met juiste compositie en belichting en dan al dat technische spul als wegshoppen Clown

Goh, wat praat ik al "stoer" Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:17

Hij is leuk! Ja Ik vind het wel wat hebben, die overbelichte plofkont en dan dat koppie en de rest van het lichaam wat meer in de schaduw. Maakt hem spannend Ja

Jammer dat de voetjes er net niet op staan, maar verder vind ik hem zeker leuk! Ja

Enne.. die technische taal en details komen vanzelf hoor Ja Lachen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 02:17

dat vind ik altijd jammer..ik wil naar een foto kijken en meteen denken..heej das een coole foto!!! zonder te denken is de compositie wel goed..mis ik geen hoofd of benen..te licht..te donker...gewoon BAM..het moet meteen iets hebben..en dat heeft deze foto...gewoon lekker spontaan foto's blijven maken hoor..dat doe ik ook nogsteeds en daar komen de mooieste foto's van terecht...vind ik zelf..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 08:22

Thanks! Ik ga door Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:08

peaches schreef:
dat vind ik altijd jammer..ik wil naar een foto kijken en meteen denken..heej das een coole foto!!! zonder te denken is de compositie wel goed..mis ik geen hoofd of benen..te licht..te donker...gewoon BAM..het moet meteen iets hebben..en dat heeft deze foto...gewoon lekker spontaan foto's blijven maken hoor..dat doe ik ook nogsteeds en daar komen de mooieste foto's van terecht...vind ik zelf..

Een beetje aandacht voor compositie is ook niet verkeerd hoor.
Ik zie hier op bokt (bv ITP) vaak foto's voorbij komen dat ik denk 'tjonge dat zou echt een mooie foto zijn geweest als dat achterbeen er ook op had gestaan(voorbeeldje)'.
Laatst zag ik een foto van een veulen liggend in de wei, stond er prachtig op alleen en ene voorbeen lag iet meer naar voren en stak dus het beeld uit. Dat vind ik jammer, als je als fotograaf een beetje meer aandacht besteed aan zoiets heb je meteen veel mooiere foto's. Ook omdat de kwaliteit van de camera vaak wel goed is, heb je zo'n goede camera, weet je niet half wat je er allemaal mee kunt.

Maar ga lekker verder, je bent iig creatief en dan kom je een heel eind!