[FOTO] Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

[FOTO] Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:58

Afglopen weekend heb ik een jochie van 7 jaar gefotografeerd die onder begeleiding traint met zijn hond. En nog wat andere foto's van het pakwerk. Foto's zijn voor op de website van de vereniging. Ben benieuwd wat jullier ervan vinden.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
9

Afbeelding
10
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 06-06-08 06:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Fnanne

Re: [FOTO] Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:00

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:12

Gave foto's hoor! Foto 8 vind ik iets minder vanwege die overbelichte lucht er boven. Het is nu namelijk echt zo'n wit vlak ernaast, wat voor mijn gevoel de rest van de foto er uit probeert te drukken. Voor de rest zijn ze wel echt gaaf.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:42

Vind je foto's kwa kwaliteit super! Niks op aan te merken.
Maar word van de foto's zelf absoluut niet vrolijk.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:46

Mooie foto's, ik vind foto 4 geweldig!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:46

Ziet er goed uit hoor, hond pakt het werk zo te zien goed aan. Ook niet meer de mega jongste hè? Zal het jochie vast wel wat van kunnen leren, wel super dat hij het zo leuk vindt om te zien, dat koppie erbij! Foto 4, is echt zo van 'uch' Haha!

Zitten trouwens mooie actiefoto's bij, je brengt me op ideeën, binnenkort ook maar eens oefenen met dit onderwerp.

@Nikki, waarom wordt je niet vrolijk van de foto's? Zo worden politiehonden getraind Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:48

politiehonden kunnen ook op andere manieren worden getraint. Ipv die 'riemen'!
Foto 4 vind ik er voor de hond zelf niet erg prettig uit zien. En daar valt mij op dat de nagels (te?) lang zijn.
Dit zijn de dingen wat ik niet prettig vind om te zien.

Maar voor de TS mijn complimenten, want dit zijn volgens mij geen makkelijke onderwerpen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:56

Ach, ik vidn het wel meevallen hoor, gewoon een jongentje die een beetje aan het dollen is met die hond Lachen
Verder vind ik het erg mooie foto's! Leuke composities, en ik denk dat het een leuk beeld geeft voor op de website van de vereniging, netjes gedaan!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:26

Ik vind dat jongentje juist ontzetend schatig! Lachen
Mooie foto's ook!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:28

Wat gebeurt er met die riem dan?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:29

ach die tweede foto is aandoenlijk!
Dat jochie moet moeite doen om dat 'apport-ding' ver weg te gooien en die herder zit daar relaxed met z'n tong uit z'n bek te wachten tot hij het ding op mag halen hahaha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:32

arian_wolf schreef:
Wat gebeurt er met die riem dan?

Als ze niet op tijd los laten als de baas het aangeeft, kunnen ze daar een opdonder mee krijgen.
Je hebt ook speciale stroombanden hiervoor die op afstand bestuurbaar zijn.

Ik vind de foto's zeer geslaagd qua techniek dan. Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 20:12

Bedankt allemaal.

Iris82 @eeeh welke stroombanden en riemen? De eerste hond heeft een doodnormale slipketting om. Verder zijn er twee die een prikband om hebben (wat overigens vriendelijker is dan een slipketting als je je verdiept in de werking ervan.) Dus snap niet dat je erbij komt dat er een stroomband in het spel is.Één van de honden is van mij en ik weet dus wel wat eraan de honden zit..... Knipoog

Nikki@ Hoezo wordt je hier niet vrolijk van? De honden wel hoor. Die hebben hier echt plezier aan, De mijne maakt me op zondagmoprgen altijd wakker want hij zou eens te laat op de training komen, Haha!

ja de eerste hond is een oudje van 10 jaar. Het jochie wil graag een eigen hond maar daar is hij te jong voor dus traint hij met de oma van de vereniging. ( Nou ja Trainen.... Plezier hebben. )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:14

Wilawander schreef:
dus snap niet dat je erbij komt dat er een stroomband in het spel is.Één van de honden is van mij en ik weet dus wel wat eraan de honden zit..... Knipoog

Nee joh, het was meer een voorbeeld dat er ook ergere dingen op de markt waren. Knipoog
Ik bedoel niet dat jouw honden met die stroombanden lopen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 20:52

Oh sorry dan.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:48

ik vind het echt hele goede foto's! Ze beelden echt wat uit.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:12

leuke fotos! vooral foto 4 haha, vind die zoooo schattig! Die hond word letterlijk doodgeknuffelt! In de andere fotos zit lekker veel actie. Heerlijk. Mooie expressie. Mensen die hier zeuren mogen zich eerder welleens verder verdiepen. Niets vanaan trekken TS! Ziet er leuk uit!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:33

Wilawander schreef:
Bedankt allemaal.

Iris82 @eeeh welke stroombanden en riemen? De eerste hond heeft een doodnormale slipketting om. Verder zijn er twee die een prikband om hebben (wat overigens vriendelijker is dan een slipketting als je je verdiept in de werking ervan.) Dus snap niet dat je erbij komt dat er een stroomband in het spel is.Één van de honden is van mij en ik weet dus wel wat eraan de honden zit..... Knipoog

Nikki@ Hoezo wordt je hier niet vrolijk van? De honden wel hoor. Die hebben hier echt plezier aan, De mijne maakt me op zondagmoprgen altijd wakker want hij zou eens te laat op de training komen, Haha!

ja de eerste hond is een oudje van 10 jaar. Het jochie wil graag een eigen hond maar daar is hij te jong voor dus traint hij met de oma van de vereniging. ( Nou ja Trainen.... Plezier hebben. )

Ik kijk meer naar de details die mij opvallen en mij dus niet vrolijk maken. Je kan me niet vertellen dat de hond een prikband leuk vind, het heerlijk vind om op langere nagels te lopen en het fijn vind om zo beet gepakt te worden. Volgens mij heeft de eerste hond geen doodnormalen slipketting om?
En ik gebruik zowel geen slip als prikband omdat ze beide NIET vriendelijk zijn.

edit; typo

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:53

Ik vindt het prachtige foto's. Kwalitatief mooi en ook de plaatjes die je geschoten hebt zijn erg mooi.
Ik persoonlijk stoor mij bijvoorbeeld niet aan de achtergrond van foto 8. Vindt het eigenlijk zelfs wel mooi omdat je nu geen afleiding hebt.
Verder ben ik maar een leek hoor! Dus als ik onzin uitkraam doe ik dat niet bewust hahaha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 22:41

Nikki__ schreef:
Wilawander schreef:
Bedankt allemaal.

Ik kijk meer naar de details die mij opvallen en mij dus niet vrolijk maken. Je kan me niet vertellen dat de hond een prikband leuk vind, het heerlijk vind om op langere nagels te lopen en het fijn vind om zo beet gepakt te worden. Volgens mij heeft de eerste hond geen doodnormalen slipketting om?
En ik gebruik zowel geen slip als prikband omdat ze beide NIET vriendelijk zijn.

edit; typo

Die Hond is 10 jaar en heeft alleen een slipketting om die niet op de slip staat. De lange nagels kan de eigenaar niks aan doen daar deze hond hele lange bloedvaten heeft in de nagels waardoor deze niet korter kunnen.
Hoezo zijn prikbanden niet vriendelijk? Ik corrigeer iiever 1 keer goed als constant aan een halsbond of slipketting te moeten rukken. Of honden die constant met een strakke band om de hals lopen omdat ze zo trekken. Mijn honden lopen beide netjes aan de lijn zonder te trekken en hebben alleen last van de band als ze gaan trekken. Heb verder al behoorlijk wat schade gezien aan de luchtwegen bij honden die constant trokken aan een halsband of slip. ...... Dan liever zo.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:49

Wat een geweldige foto's, wat heeft dat jongetje er een plezier in zeg.

Foto 4 vind ik eigenlijk niks mis mee, als ik dat zie heb ik niet echt het idee dat het jongetje de hond heel strak vast heeft.

Foto 7 vind ik echt op een geweldig moment genomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:50

Nikki__ schreef:
politiehonden kunnen ook op andere manieren worden getraint. Ipv die 'riemen'!
Foto 4 vind ik er voor de hond zelf niet erg prettig uit zien. En daar valt mij op dat de nagels (te?) lang zijn.
Dit zijn de dingen wat ik niet prettig vind om te zien.

Maar voor de TS mijn complimenten, want dit zijn volgens mij geen makkelijke onderwerpen.

Foto 4 niet vriendelijk vinden, nou moet het niet gekker worden hoor!

Je kunt idd wat tegen hebben op de manier van trainen, het gaat idd niet altijd even vriendelijk maar zo moet het ook gewoon. De honden moeten boeven pakken en die gaan ook echt niet wachten tot zo'n hond ze bijt, de hond moet voorbereid zijn om afgeranseld te worden en daar tegen kunnen. Bovendien is het ook voor de veiligheid van baas/agent en omstanders dat de hond meteen loslaat als daar commando voor gegeven wordt, veel van die honden laten zich wat meeslepen en moeten gewoon duidelijk weten wanneer het afgelopen is.
Als die honden niet op zo'n manier getraind zouden worden zou een politiehond de agent alleen in de weg lopen ipv tot hulp zijn.