[FOTO] Natuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

[FOTO] Natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 21:48

Hoi!

Ik heb sinds eergister mijn nieuwe lens! Het is een Tamron 70-300mm, met Macro.
Ik fotografeer nu nog met een Canon EOS 300D, omdat he budget helaas niet groter was Knipoog
Ik studeer bij het Deltion College voor fotograaf Lachen Mocht je daar dingen over willen weten, pb dan even Knipoog

Zoals ik zei, nieuwe lens. Ik had tot nu toe gewoon een kitlensje va 18-55mm.. Prima natuurlijk, maar ik wilde graag wat meer.
Nou, dat heb ik nu Huilen van het lachen Cool Gister met moeders even stukje gewandelt, camera mee... Leuke plaatjes uit gekomen, die ik graag wil laten zien Lachen
Ik wil graag tips, dus geen commentaar van; het is lelijk. Daar heb ik niet zo veel aan Knipoog Maakt mij geen drol uit als het een ENORME lap tekst is, zolang ik er van kan leren ben ik er blij mee Lachen Genoeg gezever, de foto's!

1. Afbeelding
By velvet_, shot with Canon EOS 300D DIGITAL at 2008-03-27

Vanuit mijn slaapkamer de tuin in gefotografeerd. Ik wilde kijken wat mn bereik was(slaapkamer is op 3e verdieping Knipoog) En dr kwam nog een leuke foto uit ook Knipoog

2. Afbeelding

Schuin tegen de zon in gefotografeerd. Zag vaker klasgenoten die de lamellen van het diafragma(dat zijn dus bolletjes Knipoog) op de foto kregen, maar mij lukte het nooit expres Tong uitsteken Dit keer wel Lachen

3. Afbeelding

Eend Tong uitsteken Beest kwam meteen op me af lopen toen ik er in de buurt ging staan Tong uitsteken Was bij een nestje dus dacht dat ie me aan ging vallen Huilen van het lachen

4. Afbeelding

Zwanennest Lachen Pfoeh wat zijn die beestjes waaks Tong uitsteken Dr zit dus een nest, langs het fietspad waar ik elke dag fiets... Had het al vaker gezien dus wou wel een keer een foto maken Tong uitsteken Nou ben mooi aan de andere kant van het pad gaan staan Vork Dier zat me heel de tijd in de gaten te houden Tong uitsteken

5. Afbeelding

Sigaar(zo noemden we het vroeger altijd, weet de echte naam niet Verward)

6. Afbeelding

Kunstwerk... Het moet de aarde voorstellen die in de brand staat, en daardoor smelt... Hoe kom je dr op Rolleyes

7. Afbeelding
By Velvet_

Expres niet scherpgesteld Lachen Vond juist de suggestie van het glinsteren heel mooi Lachen Dat kan heel hard overkomen als het scherp is..

8. Afbeelding
By Velvet_

Pluimpje. Vind deze erg tof omdat de achtergrond ongeveer de zelfde soort kleuren heeft Lachen

9. Afbeelding
By Velvet_

Knoppen, helaas bevroren Verdrietig

10. Afbeelding
By Velvet_

Krokusjes, helaas ook half verlept.

11. Afbeelding
By Velvet_

Rij bomen in de bloesem Lachen

12. Afbeelding
By Velvet_

Zelfde rij boompjes, nu de stammen.. Mooie kleuren vind ik Lachen

13. Afbeelding
By Velvet_

Koolmeesje Lachen

Nu je hier toch bent; even een berichtje zou leuk zijn Haha!

Amethyst_

Re: [FOTO] Natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 23:37

Helemaal niemand? Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:57

ik zit te twijfelen tussen deze lens van canon zelf of deze van tamron.

ik vind je foto's erg mooi Lachen

wat was de reden dat jij voor de tamron koos?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:08

Ik vind het wel mooie foto's

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:20

vonneke schreef:
ik zit te twijfelen tussen deze lens van canon zelf of deze van tamron.

ik vind je foto's erg mooi Lachen

wat was de reden dat jij voor de tamron koos?

Dat die het goedkoopste was Huilen van het lachen Mn budget ligt erg laag, dus ben ik gewoon op de bonnefooi gaan zoeken of er ook goedkope lenzen te koop waren. De lens die ik nu heb kost bij Foto Konijnenberg 139euro, ik heb m via marktplaats gekocht voor 75, maar daarvoor moest ik alleen nog van zwolle naar arnhem rijden. Via marktplaats is in principe prima te doen, mits je de lens kan gaan bekijken, zodat je weet of het een goeie is of niet...

Dankje Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:23

Ik zie trouwens dat de kwaliteit van de foto's enigzins achteruit is gegaan, jammer! Nu komt de foto van lucht met bolletjes niet goed over, omdat er meer lijnen te zien zijn die dr normaal niet zitten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:24

Wat een hoop foto's. Bloos! Probeer selectiever te zijn en critischer naar je foto's te kijken. Zeker als je een opleiding tot fotograaf doet word dat een belangrijk onderdeel. 1, 2, 6 en 11 doen me niks. 1 staat teveel op, er is geen onderwerp. 2 vind ik geen fijne uitsnede hebben en de vlekjes irriteren me. bij 6 een scheve horizon en storende achtergrond. 11 heeft ook een vind ik storende achtergrond. De rest van de foto's vind ik al heel wat beter. Let wel op je scherpstelling. Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:38

Dankjewel Lachen Maar, je moet weten dat bij 2 de vlekjes juist de bedoeling waren Tong uitsteken De uitsnede had misschien zorgvuldiger gekunt, maar wilde het resultaat van de 'vlekjes' laten zien Knipoog
Foto 1 ben ik met je eens.. Maar ik vind de plas licht die net in de foto valt erg leuk.. De foto was niet met opzet zo gemaakt, ik was aan het kijken hoe ver mn lens kon komen Lachen
Dankjewel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:39

Snap ik van de vlekjes, maar dan hadden ze imo ergens anders moeten staan, andere uitsnede dus. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:43

Foto 8 vind ik GEWELDIG!! Supergave dromerige sfeer, het is verhalen en qua info toch heel summier; prachtig, die softe herhaling van die are op de achtergrond.. Vind die shots van jou waarbij je soft en scherp met weinig informatie vastlegd, super. dat kunstwerk vind ik vreselijk.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:54

Juul schreef:
Snap ik van de vlekjes, maar dan hadden ze imo ergens anders moeten staan, andere uitsnede dus. Lachen

Ok Lachen Nu snap ik het beter Tong uitsteken

detour; ik vind het kunstwerk idd ook verschrikkelijk. Ik dacht altijd dat het een kunstzinnig ijsje was Huilen van het lachen Maar opzich(behalve de horizon, zie ik nu ook) vind ik de foto technisch gezien wel oké..

Dankjewel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:56

Met die foto van het beeld heb ik een beetje: 'Die foto had iedere voorbijganger kunnen maken.' Waarmee ik bedoel dat het geen origineel plaatje is waar over na gedacht is. Correct me if i'm wrong. Lachen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:58

Ik vind de foto's ook erg mooi Lachen. Geen fotografisch commetaar, sorry Bloos.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 09:24

Juul; zit wat in idd... Het is dan misschien geen origineel plaatje, maar technisch gezien is het behalve d ehorizon wel een goed plaatje. Ik kreeg laatst op school een preek(de rest van de klas ook hoor Tong uitsteken) en daar werd gezegd; 'Je moet niet nu al origineel willen zijn, daarvoor moeten jullie nog te veel leren! Als je iets tofs ziet in een blad; lekker na gaan maken! Daar leer je van.. Dr zijn al zo veel mensen die iets origineels hebben gedaan, dat het voor beginnende fotografen als jullie onmogelijk is iets nieuws te doen..' Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:20

Ik ben het met Juul eens. Er zitten nu een hoop huis tuin en keukenkiekjes tussen. Die van die bomen vind ik wel erg geslaagd, omdat mijn blik nu naar de horizon wordt getrokken. Die van de zwaan op het nest vind ik ook nog wel leuk omdat de kleuren me wel aanspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:16

Amethyst_ schreef:
[naam]; zit wat in idd... Het is dan misschien geen origineel plaatje, maar technisch gezien is het behalve d ehorizon wel een goed plaatje. Ik kreeg laatst op school een preek(de rest van de klas ook hoor Tong uitsteken) en daar werd gezegd; 'Je moet niet nu al origineel willen zijn, daarvoor moeten jullie nog te veel leren! Als je iets tofs ziet in een blad; lekker na gaan maken! Daar leer je van.. Dr zijn al zo veel mensen die iets origineels hebben gedaan, dat het voor beginnende fotografen als jullie onmogelijk is iets nieuws te doen..' Lachen

True. Maar probeer op Bokt wat selectiever te zijn iig. Lachen Het is lastiger voor ons om zóveel foto's te beoordelen. Kies gewoon de voor jou beste 5 oid eruit. Ja En van selectief zijn leer je met een ander oog naar je foto's te kijken.