[SCH] Voor Brenda!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

[SCH] Voor Brenda!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 00:24

Een maand geleden, is veel te vroeg, fjord Veronica van Brenda overleden aan koliek. En dat is nog niet alles; ze was ook nog eens drachtig. Met kippenvel en de tranen op mijn wangen, heb ik die berichten allemaal gevolgd en gelezen. Huilen
Een paar dagen daarna kreeg ik een mailtje van Brenda of ik een schilderij van Veronica wilde maken. Pffff, ik heb ja gezegd met een brok in mijn keel. Aan wie ik het ook vertelde, ik moest steeds een paar keer slikken.
Wetende dat het iets moois moest worden, ben ik eens goed na gaan denken. Het veulentje mocht niet ontbreken
En ook kwam meteen de gedachte aan de regenboogbrug naar boven, waardoor het me mooi leek er een regenboog bij te maken. Natuurlijk allemaal na goedkeuring van Brenda, ben ik aan de slag gegaan.

Brenda, ik hoop dat hij naar je zin is, dat je er eerst troost aan hebt en er later met veel plezier naar kunt kijken.
Ik wil je bij deze nogmaals heel veel sterkte wensen Ach gut

Dit is het eindresultaat (40 x 50):

Afbeelding

Rust zacht Veronica en Evlin.

DE REGENBOOGBRUG

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt sterft, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden voelen zich daar warm en behaaglijk.

Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer gezond en vitaal, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen of in de dagen die voorbij zijn...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest.

Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller.
Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen omhelzen jullie elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijkt opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 26-03-08 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Fantine

Re: Voor Brenda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:35

Heel mooi gemaakt Monique!
De regenboog is ook een mooie keuze geweest, zeker met die gedachte erachter, en het past er mooi bij. Het leidt niet de aandacht af van de fjorden.
Heel mooi Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:40

Wat een ontroerend werk Mo, je hebt zichtbaar met heel je hart hieraan gewerkt Ja .

De regenboog past inderdaad heel mooi in dit werk, knap zoals je die "breekbaar" hebt neergezet. Het geeft zo'n zacht en emotioneel plaatje... ik word er zelf stil van Lachen

Knap werk! Ik geloof zo dat dit schilderij van grote betekenis gaat zijn voor Brenda Ja .

Brenda: heel veel sterkte gewenst met het grote verlies van Veronica en Evlin! Ach gut

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:44

Je hebt me laten huilen, ik vind het echt prachtig ook de gedachte erachter. Echt ik vind het geweldig.

Fnanne

Re: [SCH] Voor Brenda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:47

Kippenvel tijdens het lezen en bekijken van je schilderij... Ja
Op de één of andere manier een heel integer en gevoelig werk, of dat nu komt door het verhaal wat er omheen zit of door de manier van werken... daar ben ik nog niet over uit, maar het doet me wel iets Ja
Anatomisch niet helemaal correct, maar echt storend is dat in deze niet.
Bijzonder schilderij Mo.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:34

Wat een verschrikkelijk verhaal, zeker vanwege het feit dat de merrie ook nog eens drachtig was. Heel mooi wat je ervan gemaakt hebt. Die regenboog past er erg goed bij.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:37

Prachtig! met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal!
Brenda ik ken je wel niet maar ik wens je veel sterkte!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:02

Dat is heel triest.....
Ik vind het schilderij heel erg mooi geworden!
Heel mooi gedaan

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:02

Ik las dit ook met tranen in mn ogen.. wat een verhaal en wat een eer moet dat zijn geweest om ze beiden zo mooi vast te leggen. Het veulentje klopt niet helemaal, maar juist daarom spreekt hij me zo aan. Je hebt heel prachtig die kwetsbaarheid weergegeven. Ik vind de regenboog toch wel echt een waarde hebben in het schilderij.. gaaf gedaan monique Ja

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:49

ik zit hier ook met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen en je schilderij te bekijken. hij is echt prachtig geworden.

Brenda, jij heel veel sterkte met zo'n dubbel groot verlies.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:05

voor mij klopt het schilderij helemaal. Het is echt veer die erop staat. ik mis mijn meissie nog elke dag. ze was en is mijn oogappel!!

monique bedankt voor je inzet. je hebt me erg ontroert en mijn complimenten en veel bedankjes van deze kant!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:10

Heel erg, maar ik moet altijd huilen om de regenboogbrug...

Weet zeker dat ze hier veel troost aan zal hebben!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:01

avaluna schreef:
Heel erg, maar ik moet altijd huilen om de regenboogbrug...

Weet zeker dat ze hier veel troost aan zal hebben!

*LOL* ja dat heb ik zeker te weten!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 22:12

Dank jullie wel voor de leuke en vooral mooie reacties. Ik heb geprobeerd er zoveel mogelijk gevoel in te leggen en dat is aan jullie reacties te merken, goed gelukt Lachen

brenda1982 schreef:
voor mij klopt het schilderij helemaal. Het is echt veer die erop staat. ik mis mijn meissie nog elke dag. ze was en is mijn oogappel!!

monique bedankt voor je inzet. je hebt me erg ontroert en mijn complimenten en veel bedankjes van deze kant!

Ik heb het graag gedaan voor je.
Dikke knuffel van mijn kant Kusje

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:14

Ik was zo benieuwd! Hij is prachtig geworden Mo. Ja Het veulen is nog steeds wat uit verhouding vind ik maar de sfeer is goed en het is al met al een heel mooi werk die echt de juiste noot raakt voor de eigenaar en eigenlijk voor elke paardenliefhebber. Je werk wordt steeds beter, verfijnder.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:19

Wat is hij leuk geworden Mo!
Zo lekker vrolijk en sfeervol en kleurrijk, heerlijk om naar te kijken!
Petje af, hij is heel mooi geworden. OK dan!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:25

Wouw wat goed dat je zoiets moois hebt kunnen maken! i
Het is echt een heel sfeervol plaatje geworden zo.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:55

heel mooi Moni..........

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:26

prachtig.......prachtig...... wel heel pijnlijk....maar t was de wens van de eigenaresse toch? dat veulen erbij... och meis... dit heb je zo mooi neergezet *pinkt traantje weg*

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:54

Heel mooi. Het verhaal dat erbij hoort, geeft het geheel een droevige sfeer ondanks de toch wel vrolijke kleuren. Een mooie combinatie van verdriet en de herrineringen aan leuke momenten. Ik vind het een prachtig aandenken!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:17

het is zeker een prachtig aandenken, ik kan ook niet wachten tot het op de muur hangt, ik mis mijn meisje nog Verdrietig elke dag.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:15

Wat een prachtig schilderij Monique, wat heb je ontzettend goed alles weergegeven waar dit schilderij voor staat...ik vind het heel ontroerend.

Brenda veel sterkte met het verlies, ik hoop dat je mede door dit mooie schilderij het een plekje kan geven... Ach gut

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 20:45

Dank jullie wel voor de mooie en lieve reacties Lachen

SilverStorm schreef:
prachtig.......prachtig...... wel heel pijnlijk....maar t was de wens van de eigenaresse toch?

Klopt. Het was haar wens Ja

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:57

Prachtig.. Wat een mooi idee, met het veulentje erbij en die regenboog..

Ik hoop dat de eigenaresse er wat troost uit kan halen Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:51

Heel erg mooi en emotioneel beladen schilderij. Vind dat je de sfeer enorm goed heb neergezet, de paarden heel fijntjes en de regenboog is echt heel erg goed gelukt! Top gedaan Mo!!

Brenda heel veel sterkte met het verlies, op deze manier heb je toch nog een mooi aandenken al zal dat een schrale troost zijn...