Een paar dagen daarna kreeg ik een mailtje van Brenda of ik een schilderij van Veronica wilde maken. Pffff, ik heb ja gezegd met een brok in mijn keel. Aan wie ik het ook vertelde, ik moest steeds een paar keer slikken.
Wetende dat het iets moois moest worden, ben ik eens goed na gaan denken. Het veulentje mocht niet ontbreken

En ook kwam meteen de gedachte aan de regenboogbrug naar boven, waardoor het me mooi leek er een regenboog bij te maken. Natuurlijk allemaal na goedkeuring van Brenda, ben ik aan de slag gegaan.
Brenda, ik hoop dat hij naar je zin is, dat je er eerst troost aan hebt en er later met veel plezier naar kunt kijken.
Ik wil je bij deze nogmaals heel veel sterkte wensen

Dit is het eindresultaat (40 x 50):

Rust zacht Veronica en Evlin.
DE REGENBOOGBRUG
Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.
Als een dier waar je heel veel van houdt sterft, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden voelen zich daar warm en behaaglijk.
Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer gezond en vitaal, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen of in de dagen die voorbij zijn...
De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest.
Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller.
Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen omhelzen jullie elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijkt opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.
En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG.