Het lichte randje om de neus heeft verschillende redene, eerste is om hem van de donkere achtergrond los te maken, net zoals de lichte puntjes aan de oren. En tweede is omdat het zo is
, meeste paarden hebben kleine haartjes op de bovenlip, met belichting zoals dit reflecteren die haartjes het licht extra, op de foto kun je dat beter zien dan de tekening. Op de tekening is het zo misschien wat te smal eigenlijk, komt door het verkleinen, dan komt alles toch ineens dichter op elkaar te staan
.
Paars en blauw twijfelde ik erg om te gebruiken, normaal doe ik heel licht maar nu is het toch wel duidelijk zichtbaar, maar op de foto was duidelkijk blauw te zien daar op de nek, dat stuk vond ik juist zo mooi aan de foto, maarja, blauw op bruin 'hoort' niet, dus dan ook maar paars erbij. Ben wel blij hoe het is uitgepakt, niet zo overduidelijk als je soms ziet, dat hoort gewoon niet bij mij maar ik denk dat je toch wel mijn stijl zoals met traditionele tekeningen ook in deze tekeningen zo terug ziet.
En bovenstaande demonstreerd precies waarom het snel tekenen ben gaan oefenen, denk overal veel teveel over na 
@ Jaime1; programma staat eronder
.