[TEK] Digi Donna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[TEK] Digi Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 02:47

Was even wachten tot ik een nieuw topic mocht openen maar hier is hij dan Clown

Afbeelding
Photoshop CS - wacom tablet
orgineel: 3508 x 2480 px - 300 dpi
Foto en paard: smeetjoew

Elk half uur heb ik een screenshot gemaakt zodat je een beetje kunt zien hoe het gaat:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tussen de laatste en het eind zit ongeveer 20 min.

Vind dit een erg fijne manier van werken en een zeer goede oefening voor mezelf, durf me steeds beter te laten gaan ipv elk haartje pietje precies neer te zetten. Zelf knal paars en blauw in een bruin paard, hoe heldhaftig *LOL* .
Ik heb mijn ding denk ik wel gevonden hierin Ja .

Anoniem

Re: [TEK] Digi Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:52

in het begin vielen die blauw en paars mij niet eens op Knipoog
zeer knap dat je dit kan en ook super mooi resultaat! ik zou er het gedult niet voor hebben denk ik Clown

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:54

Ik heb hier verder geen verstand van, maar ik vind het wel heel erg mooi Haha! Met welke programma's maak je dat? Adobe Photoshop?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 03:01

Paars en blauw in een realistisch portet van een bruin paard is voor jou doen inderdaad behoorlijk heldhaftig Knipoog Wat mij betreft heeft het super uitpakt. De tekening krijgt er extra diepte door die voort lijkt te komen uit een lichtbron. En verder wordt hij wat losser en iets speelser. Hij oogt heel erg lekker. Lachen

Wat me opvalt is het lichter randje rond om de neus. Ik begrijp niet helemaal wat het daar doet, of waar het voor dient. Lachen Verder issie keurig!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 03:25

Afgod Plaat maar vaker speedwerkjes *LOL* Ik ben hier helemaal weg van!
Prachtig die kleuren erin! Bit is ook mooi gemaakt!
Heb verder geen op of aanmerkingen Knipoog

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 05:48

Het lichte randje om de neus heeft verschillende redene, eerste is om hem van de donkere achtergrond los te maken, net zoals de lichte puntjes aan de oren. En tweede is omdat het zo is Tong uitsteken , meeste paarden hebben kleine haartjes op de bovenlip, met belichting zoals dit reflecteren die haartjes het licht extra, op de foto kun je dat beter zien dan de tekening. Op de tekening is het zo misschien wat te smal eigenlijk, komt door het verkleinen, dan komt alles toch ineens dichter op elkaar te staan Nagelbijten / Gniffelen .

Paars en blauw twijfelde ik erg om te gebruiken, normaal doe ik heel licht maar nu is het toch wel duidelijk zichtbaar, maar op de foto was duidelkijk blauw te zien daar op de nek, dat stuk vond ik juist zo mooi aan de foto, maarja, blauw op bruin 'hoort' niet, dus dan ook maar paars erbij. Ben wel blij hoe het is uitgepakt, niet zo overduidelijk als je soms ziet, dat hoort gewoon niet bij mij maar ik denk dat je toch wel mijn stijl zoals met traditionele tekeningen ook in deze tekeningen zo terug ziet.

En bovenstaande demonstreerd precies waarom het snel tekenen ben gaan oefenen, denk overal veel teveel over na *LOL*

@ Jaime1; programma staat eronder Knipoog .

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:09

Heel erg mooi! Ik dacht is dat het een gewone tekening was, maar een digi! Heel knap! Ja

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:11

@ IcePrincess Onwijs mooi gedaan!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:31

Oeeeee! *Glundert.
Wat moooooii!! Wow! Ik herken Donna er echt in! Onwijs mooi gemaakt! De hals en het hoofdstel, echt super!! Ik kijk hier echt mijn ogen uit. Lovers

Onwijs leuke verassing, heeel erg bedankt! Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:32

Wat een heerlijke zachte uitstraling heb je weten neer te zetten Ja En dat paars en blauw maakt het juist mooi en levendig vind ik. En de speedies heb je duidelijk te pakken, haha. Ik doe er altijd een eeuwigheid over, ben ook veel te pietluttig. Misschien moest ik ook maar eens gaan oefenen in het speedpainten Nagelbijten / Gniffelen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:38

Hij is prachtig! Het lijkt net of ie er zo uit kan lopen.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:18

Als je ooit tijd en zin hebt en je wil een fries tekenen Nagelbijten / Gniffelen Laat het dan maar weten Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:23

Wow! Afgod
En omdat een oneliner niet mag... Wil meer van die speedytekeningen zien! Haha! Het paars en blauw past er heel erg goed bij, geeft haar een speciale glans. Ik vind het onwijs knap dat je dit digitaal zo neer kunt zetten, blijf wel altijd nieuwsgierig naar een afgedrukte versie. Dat vind ik het enige nadeel van digitaal Bloos
Onwijs mooi!!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:51

Pfff, hoe kun je hier nou geen oneliner op geven Nagelbijten / Gniffelen Weer een heel mooi portret en heel krachtig neergezet. Vind de kleuren ook heel mooi passen, en dat in die korte tijd. Echt petje af hoor!

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:54

Haha inderdaad Janique Clown

Super mooi!!
Ik heb gister ook zo'n digitale tekenpen (:P) van de zolder geplukt, en ik wil me er vandaag aan gaan wagen! Maar of ze zo mooi als die van jou worden betwijfel ik! Gaaaap
Echt super mooi!
Dat paars en blauw geeft het net was speciaals!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:40

Super!! OK dan!
Ik had stiekem al gehoopt dat je wat tussenstappen zou plaatsen (vind ik zelf erg leerzaam) en ja hoor *LOL*

Echt heel erg mooi! Wel een idee om ook eens te proberen, ik denk ook altijd veel te veel na Huilen van het lachen

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:44

Goed gedaan zeg! Ja Vind hem ook heel goed gelukt.
Erg leuk dat je kan zien hoe zo'n tekening gemaakt word, had geen idee hoe dat ging.
Vind dat blauw/paars er erg mooi bij staan, geeft wel extra sfeer Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:35

@ Eline; gewoon proberen, het helpt echt. Jezelf verbieden in te zoemen en voornemen in 1 dag af te maken Haha! .

@ Lontje; Ik ben ook erg benieuwd, na oud en nieuw laat ik beide tekeningen afdrukken, kijken hoe ze er dan uitzien en hoe anders te verbeteren.

@ Nerwen; Tussenstappen hebben mij ook altijd heel erg geholpen, halverwege loop ik altijd wel ergens vast Nagelbijten / Gniffelen .

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:31

wauw, ik vind hem echt prachtig! Heb er niets op aan te merken, behalve dat ik het knap vind dat jij dit zo kunt Lachen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:55

ECHT AMAZINGE!!
Jullie tekenen zo mooi en via digi tekenen zit het hier ook niet vekeerd zie ik!
en even aan highwaykind: heb je dat met de hand getekend? Ik vind hem echt zo mooi ! als ik jou een foto stuur zou je er dan ook zo een voor mij kunnen maken? ik wil der een op doek het liefste weet niet of je dat doet?
Uiteraard wil ik er wel iets voor betalen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:32

Wauw.
Ik wil een one-liner.
Heb er zelf niet het minste verstand van en vind het echt... prachtig.
Top!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:34

Prachtig! Ikzelf heb nog steeds ruzie met het tekentablet, misschien dat ik ook maar eens ga speedpainten *LOL*
Mocht je ooit nog een ezel willen maken Schijnheilig

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:28

Erg mooi. Je hebt er goede kleuraccenten ingelegd, die ook erg fijn contrasteren met je twee basiskleuren. Je hebt zo in maar een paar laagjes een heel leuk portret neergezet. De lijnen in de hals had ik alleen denk ik iets minder streperig (of juist streperiger) gedaan omdat die nu wel heel erg in het oog springen. Je hebt een hele duidelijke keuze gemaakt om het vooral paars te houden terwijl in de foto ook heel duidelijk (erg) blauw zit. Deze snelle werkjes zijn in elk geval een heel goede oefening, en ik vind ze vaak meer uitstralen dan die digi werken die meer dan 20 uur in beslag nemen. Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:31

álweer prachtig, leuke kleuren combinatie, mooie details erin verwerkt, heel erg realistisch, gewoon weer helemaal geslaagd! Ja

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:43

alweer een prachtige tekening ik ga je denk ik stalken via bokt zodat je mijn paard ook eens doet Bloos

nee serieus hoop dat het eens kan zou echt super zijn, zit nog steeds op mn eigen wacom te wachten en nu is mn computer ook nog eens weer in coma zucht!!

ik kan niet wachten om meer van je speedwerken te zien heel erg mooi!!!