Dit is de 3e keer dat ik concert foto's maak, en de eerste keer dat ik verdrukt werd door het publiek

(De drummer zat niet op een gunstige positie, deze is tijdens de sound- en lichtcheck gemaakt)

1e gitarist, zelfde verhaal als de drummer

Bassist. Hij staat zo mooi te springen op het podium dat 90% bewogen is van zijn foto's

2e gitarist (mijn vriend

Zanger
En dan nu Roger. Bij het bandlid links en rechts was het zelfde verhaal, extreem slechte belichting dus hun heb ik wel op de foto maar niet de moeite waard.
Vond het ontzettend leuk trouwens, Roger is heel aardig, ik had de mazzel dat ik lekker backstage kon rondlopen

Hebben jullie tips voor mij? Ik vind het vrij moeilijk te letten op kleine dingetjes zoals een gitaarstukje wat ontbreekt, of een hand van een ander bandlid op de foto etc. Ik heb enkel een 50mm lens dus dat speelt ook een kleine rol, ik kan niet in- of uitzoomen.
Ik ben op zoek naar een goede lens voor concerten, die veel licht opvangt (liefst waar ik een lagere iso kan gebruiken, ik heb hier alleen 1600 gebruikt, ben hem vergeten lager te zetten waardoor ik veel goede foto's heb en helaas met veel ruis wat ze onbruikbaar maakt)
Budget maakt niet zoveel uit, ik wil de 70-200 2.8 (volgens mij, ben niet zo thuis in lenzen) aanschaffen, maar een goede lens voor dit doeleinde in een lagere prijsklasse is meer dan welkom.
Ik fotografeer niet veel, eigenlijk alleen de concerten en binnekort komen er nog portretfoto;s bij, wederom fotoshoots voor de band maar dan buiten t podium.