[VER] De ongewilde tweede man in mijn leven.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

[VER] De ongewilde tweede man in mijn leven.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:28

Ik heb een relatie. Een hele goede zelfs. Al 12 jaar ben ik erg gelukkig met mijn man. Ja, mijn man, want van de 12 jaar dat ik hem inmiddels ken, ben ik er al 9 jaar mee getrouwd. Nooit had ik dus kunnen denken dat dit mij zou overkomen.....
Het begon ongeveer 9 maanden geleden. Nee, ik was niet op zoek, het overkwam me. Maar ja, dit klinkt natuurlijk behoorlijk afgezaagd, ook al is het natuurlijk de waarheid. Echt, ik zweer het je als ik zeg, dat ik het niet had bedoeld. Maar vanaf het eerste moment dat ik hem zag, en ik naar hem luisterde, wist ik, dat ik hem vaker zou gaan zien, hem vaker MOEST zien.

De gesprekken die we voerden waren lang, hij wilde alles van mij weten, er leek geen einde aan te komen, en steeds weer wilde hij mij terug zien. Maar het vervelende van alles was wel, dat hij de touwtjes in handen leek te hebben. Hij bepaalde alles. Wanneer ik hem zag, hoe lang onze afspraken duurden en hoe vaak ik hem kon zien. Soms één keer per week, soms vaker, maar soms ook minder dan dat en ik? Ik leek zelf geen inbreng te hebben, ik liet het allemaal maar over mij heen komen en wist me ondertussen geen raad met alles. Hij zelf leek veel minder moeite te hebben met de wervelwind waar ik in terecht leek te zijn gekomen, of het hem totaal koud liet weet ik vandaag de dag nog steeds niet, maar hij toonde zijn emoties eigenlijk nooit. En toch kwam ik steeds maar weer opdagen wanneer hij het vroeg, het kwam niet in mij op om niet langs te komen, iedere keer kwam ik braaf op het door hem afgesproken tijdstip langs.

Wat niet wilde zeggen dat hij dan ook gelijk tijd voor mij had, oh nee! Vaak liet hij mij nog even wachten, wat een verschrikkelijke kwelling! Maar ik kreeg hem pas te zien als het hem uit kwam. Nog nooit had ik mij zo in de wacht laten zetten door een man, en toch lachte ik iedere keer weer als hij er dan eindelijk voor mij was, en gaf hem mijn onverdeelde aandacht, en antwoord op al zijn vragen. Ik liet mij van mijn beste kant zien, zorgde er altijd voor dat ik er op en top uit zag, geparfumeerd, onthaard, opgemaakt en met mijn beste kleding, dat deed ik voor hem, omdat ik wist dat hij dat prettig zou vinden, zeker omdat hij vaak zo dicht bij mij kwam.

Wat mij eigenlijk nog het meeste stoort, is dat ik altijd naar HEM toe moet komen, hij komt nooit bij mij thuis. Nou ja, één keer, en dat was onverwacht. Ik had niet eens opgeruimd en ik droeg mijn oude rijbroek, had ik me toen niet zo ziek gevoeld, dan had ik me doodgeschaamd voor de rommel in huis. Hij is ook nooit meer langsgeweest daarna.

Mijn accepteert het allang, de tweede man in onze relatie.... Hij geeft me zelfs de telefoon en zegt dat ik hem moet bellen. Ik zucht en toets het nummer in. Dat is waar ook...
Een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn roept"

"met de assistente van huisartsenpraktijk......"

-------------------------------

Ik schreef dit verhaaltje nav het feit dat ik mijn HA de laatste paar maanden meer heb gezien dan dat ik mijn ouders de laatste twee jaar heb gezien. hij is de enige man ter wereld door wie ik mij in de wachtkamer laat zetten, die mij zegt dat ik volgende week weer terug moet komen bij hem, met zijn kouwe fikken in mn ribbenkast mag porren zonder dat ik hem in elkaar mep Haha! en met wie ik - gek genoeg - een soort van band heb gekregen de laatste tijd door mn epilepsie en alle sjit die mij de laatste tijd op mn nek is gekomen. De assistentes kennen me inmiddels bij naam en mn vriend en ik grappen altijd "moet je niet bellen voor een date met je dokter?" als ik hem drie weken niet gezien heb Haha! Hij is net zo oud als ik en dat maakt de communicatie ook een stuk fijner natuurlijk.

Barmat

Re: [VER] De ongewilde tweede man in mijn leven.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:46

Oh ja... En laten we duidelijk zijn: Ik heb GEEN relatie met hem Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:56

Citaat:
Soms één keer per week, soms vaker, maar soms ook minder dan dat en ik?

Dat moet dacht zijn, denk ik? Haha!

Verder vind ik het een erg leuk verhaal! Leuk geschreven ook.
Aanleiding tot schrijven van dit verhaal is ook leuk, ondanks alle narigheid.
Sterkte, Barmat. Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:05

Nee hoor, het klopt wel wat ik geschreven heb Knipoog "dan dat" kun je ook weglaten, het staat misschien wel wat krom Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:38

Nog nooit zo'n zin gezien, maar het zal wel juist zijn dan. Zo geweldig is mijn Nederlands ook weer niet merk ik alweer. Knipoog

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:45

super geschreven Barmat OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:48

Haha, geweldig geschreven

Maar eigenlijk is het niet zo geweldig Verdrietig

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:49

Barmat schreef:
soms ook minder dan dat en ik?

Daar kan je het beste: soms ook minder dan dat, en ik?
van maken Knipoog staat wat beter Knipoog
verder leuk verhaal!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:58

Haha.. ik schrok eerst best wel! Errug leuk geschreven! Pling

Hoe is het nu met je ??

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:08

In het begin dacht ik: wat een trut, na alles wat je hebt meegemaakt een andere man nemen terwijl je nog getrouwd bent.
Tot aan de laatste zin geloofde ik nog dat je een relatie met een ander bedoelde.
Heel goed geschreven. Als je zo vaak naar je huisarts moet lijkt het mij heel belangrijk om een goed contact te hebben.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:10

Verschrikkelijk leuk gevonden Barmat!!
De aanleiding is minder maar ik vind het knap dat je er nog humor in ziet.
Het leest overigens ook prettig, misschien toch veel talent Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:11

wat een verhaal, ik dacht wat een banketstaaf van een vent dat hij dat toe laat, haha, errruuuugghhh leuk. Hoe is het verder met je ?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:16

Leuk geschreven maar nu ik weet wat het verhaal inhoud ben ik geneigd terug te lezen,... het had iets meer hintjes richting de dokter mogen hebben denk ik dan Knipoog
Verder nog veel beterschap Ach gut
Onze assistentes kennen mij ook bij naam Ja

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:27

Cyntje: daar ben ik het niet mee eens, doordat er juist geen hints richting huisarts in zaten was het zo goed geschreven en kwam de ontknoping pas helemaal aan het eind. Ik was ook erg verbaasd dat de echtgenoot het goed vond en dacht: wat een slapjanus.
Heel goed dat iemand met zoveel tegenslag toch nog met humor zo'n verhaal kan verzinnen. Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 10:55

Ha ha ha, dat was dus juist de bedoeling, dat iedereen zoiets zou hebben van "WAT!!!!" Boos!

Als je de ontknoping weet, en het verhaal dan nóg een keer leest, dan lees je het gelijk met een heleboel "aha" gedachtes Knipoog

Zinnen als dat ik naar hem luisterde en dat ik toen wist dat ik hem vaker zou gaan zien, nee MOEST zien, slaan natuurlijk op het feit dat hij mij de slechte diagnose vertelde en hij een reeks aan afspraken inplande Knipoog
Hij bepaalt dat ik bij hem langs moet komen, ik niet, ik heb niks te zeggen hij zegt mij gewoon wanneer ik welke onderzoeken moet ondergaan en ik luister braaf Haha! Als hij zegt: uitkleden, dan doe ik dat Lachen

Wees gerust, juist door mijn ziek-zijn heb ik een betere relatie dan ooit Ja