[TEK] Oefening voor anti-tekendip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[TEK] Oefening voor anti-tekendip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:18

Ik heb nu al een hele tijd een tekendip, nu heb ik mezelf er toch toe gezet om in mijn tussenuur een half uurtje aan een tekening te werken.

In een half uurtje dus, op A4-papier.

Afbeelding

Edit: Overigens had ik geen gum bij de hand, dus heb verkeerde verhoudingen niet kunnen uitgummen.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-11-07 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Re: [TEK] Oefening voor anti-tekendip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:20

dat doe ik je toch echt niet na! knap zeg!! en met een gewoon potlood?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:37

Hij is echt gaaf!!
En dat in zo'n korte tijd Wow!
Zoals ik al zei, het hoofd is wat breed. Maar verder spreekt hij wel. Je bent zéker weten uit je dip ! Haha!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:21

Super Eef! Ja
Ik denk dat het wel goed is zonder gum! Ja Leer je ook weer veel van denk ik.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:04

Bedankt voor jullie reacties! Lachen
Muur: Dat klopt, maar ik heb in 1 keer doorgetekend, dus er zijn meer dingen die niet kloppen. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:13

Goed gedaan en zeker zonder gum errug knap! Ik heb alleen het idee dat 'ie uitgerekt is. Ze horizontale verwerking is langer dan de verticale (om het zo maar even te zeggen). Of ligt dat aan mij? Het oogt voor mij iig niet erg fijn. Ik heb het idee dat ie zo beter is.
Maar buiten dat heb je de schaduwen erg goed gedaan en is het geheel lekker wilderig.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 16:40

Volgens mij heb ik hem iets uitgerekt inderdaad. Huilen van het lachen
Dank je wel voor je commentaar! Lachen

Dus, zo is hij beter:
Afbeelding

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:44

dus dit noem jij een tekendip ...dan ben ik wel heel erg benieuwd wat er uit komt als jij niet in een tekendip zit zeg!! dat moet dan wel echt super super mooi zijn.

Vind hem echt netjes en dat in een 30 min . goed hoor

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:01

Ik vind hem iets aan de krasserige kant. Maar voor een half uurtje tijd vind ik het ontzettend knap gedaan! Ja

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 11:50

Dank jullie wel! Lachen

Marrke: Dat komt doordat ik het in een snelle tijd heb gedaan. Ik heb mezelf er een half uur voor gegeven en in dat half uur moest ik zoveel mogelijk details tekenen. Vandaar dat het wat krasserig is. Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:09

Die tweede update ziet er inderdaad beter uit.

Ik moet zeggen dat ik deze tekening echt ontzettend mooi vind!
Ook een heel eigen stijl door de eenvoudige (snelle) stijl. Probeer alleen de krassen/lijnen te vervangen voor vlakken.
Deze schets vind ik juist erg mooi geworden omdat hij simpel is, en je niet hebt geprobeerd een foto van een foto te maken, maar er iets eigens aan toevoegt.
Het 'krasserige' teken-effect vind ik niet overal even mooi. De manen lijken nog te onecht, en ik had liever een gelijdelijke overgang gezien van de nek naar het 'niks'. Voorpluk lijkt ook nog niet helemaal te kloppen en volgens mij leidt hij daar ook zijn eigen leventje *LOL*

Je hele positie vind ik super; vraagt gelijk om aandacht en trekt je naar de neus en de ogen toe, wat ik persoonlijk altijd het mooist vind.

Het halster en de oren vind ik alleen nog niet kloppen; ze missen diepte. Probeer meer schaduw (en dus contrast) toe te voegen.

Ik denk dat je gewoon ontzettend goed op weg bent! Met simpele vlakken heb je een sprekend oog neergezet, maar ook de hele tekening heeft uitstraling. Top Ja

Het enige wat ik verder nog zou willen zien is de foto (als je die van een foto hebt nagetekend?).

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 19:13

Heel erg bedankt voor je commentaar Myra, hier kan echt veel mee! Lachen
Helaas ga ik de tekening niet meer veranderen, aangezien het een oefening is. Knipoog
Maar ik neem alles mee voor de volgende keer! Lachen

Dit is de foto:
http://img253.imageshack.us/img253/673/ ... risjf0.jpg

Overigens lijkt hij totaal niet, maar dat komt dus doordat ik in een keer heb doorgetekend, zonder te gummen. Lachen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:34

Tekendip Bloos! ?? Wat een ontzettend aansprekende tekening! Je gaat hem toch wel afmaken hoop ik? Zou zonde zijn als hij zo blijft liggen.

Die manen, die zou ik lekker zo nonchalant laten. Maak de tekening heel speels en dynamisch.

Dit mag je best vaker doen, heel prettig voor de ogen Ja !

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:23

Wow! in een half uurtje! Doe mij maar nog zo eentje dan! Ik zou het ook zonde vinden als je hem niet meer verder uitwerkt. De schaduw van de kuif is inderdaad niet op zijn plaats nu en de hals lijkt te abrupt te eindigen. Verder vind ik dat je er voor een half uur werk ongelooflijk veel details in gezet hebt! Knap hoor Eef!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:21

Wat nou tekendip Eef Wow! Hij is prachtig, erg sprekend portretje, en in die tijd helemaal. Ook goed van je dat je jezelf een bepaalde tijd geeft en daarin het portret maakt. Moeten wij ook voor de academie je krijgt tien minuten en dan word je gewoon gedwongen de belangrijkste punten op papier te zetten en toch iets moois te krijgen. En dat is bij jou errug geslaagd, en nou niet meer tekendippen, doorgaan jij!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:45

Ingrid en Lon: De bedoeling was hem zo te laten, aangezien het een oefening was. Het leek me ook wel wat voor mijn portfolio voor de kunstacademie, daar heb je meestal ook wat van dit soort dingen voor nodig lijkt me? Lachen

Wederom bedankt voor de leuke reacties! Lachen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:53

Ik had mijn post ook geplaatst zonder de referentiefoto te zien Bloos Ik wist dus niet dat de hals wit was en dacht dus dat dat stuk nog niet "af" was Knipoog

Ik denk zeker dat dit heel geschikt werk is voor in een portfolio. Wat leuk om te lezen dat je naar de kunstacademie wilt/gaat Lachen Ik heb er altijd bewondering voor als mensen er gewoon voor gaan en hun talenten benutten. En talent heb je zeker Ja
Zelf heb ik me vroeger om laten praten om een "veiliger" richting te kiezen maar het is altijd een soort van blijven kriebelen...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:58

Voor de kunstacademie is het toch nooit te laat? Lachen
Desnoods kun je, als je met pensioen bent, ook nog naar de kunstacademie. Maar dat is geheel je eigen keuze natuurlijk. Knipoog

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:59

Ik vind het juist wel mooi dat 'ie wat 'grover' is. Ik zou deze zó aan de muur hangen. Ja