Goed gedaan en zeker zonder gum errug knap! Ik heb alleen het idee dat 'ie uitgerekt is. Ze horizontale verwerking is langer dan de verticale (om het zo maar even te zeggen). Of ligt dat aan mij? Het oogt voor mij iig niet erg fijn. Ik heb het idee dat ie zo beter is. Maar buiten dat heb je de schaduwen erg goed gedaan en is het geheel lekker wilderig.
dus dit noem jij een tekendip ...dan ben ik wel heel erg benieuwd wat er uit komt als jij niet in een tekendip zit zeg!! dat moet dan wel echt super super mooi zijn.
Vind hem echt netjes en dat in een 30 min . goed hoor
Marrke: Dat komt doordat ik het in een snelle tijd heb gedaan. Ik heb mezelf er een half uur voor gegeven en in dat half uur moest ik zoveel mogelijk details tekenen. Vandaar dat het wat krasserig is.
Ik moet zeggen dat ik deze tekening echt ontzettend mooi vind! Ook een heel eigen stijl door de eenvoudige (snelle) stijl. Probeer alleen de krassen/lijnen te vervangen voor vlakken. Deze schets vind ik juist erg mooi geworden omdat hij simpel is, en je niet hebt geprobeerd een foto van een foto te maken, maar er iets eigens aan toevoegt. Het 'krasserige' teken-effect vind ik niet overal even mooi. De manen lijken nog te onecht, en ik had liever een gelijdelijke overgang gezien van de nek naar het 'niks'. Voorpluk lijkt ook nog niet helemaal te kloppen en volgens mij leidt hij daar ook zijn eigen leventje
Je hele positie vind ik super; vraagt gelijk om aandacht en trekt je naar de neus en de ogen toe, wat ik persoonlijk altijd het mooist vind.
Het halster en de oren vind ik alleen nog niet kloppen; ze missen diepte. Probeer meer schaduw (en dus contrast) toe te voegen.
Ik denk dat je gewoon ontzettend goed op weg bent! Met simpele vlakken heb je een sprekend oog neergezet, maar ook de hele tekening heeft uitstraling. Top
Het enige wat ik verder nog zou willen zien is de foto (als je die van een foto hebt nagetekend?).
Heel erg bedankt voor je commentaar Myra, hier kan echt veel mee! Helaas ga ik de tekening niet meer veranderen, aangezien het een oefening is. Maar ik neem alles mee voor de volgende keer!
in een half uurtje! Doe mij maar nog zo eentje dan! Ik zou het ook zonde vinden als je hem niet meer verder uitwerkt. De schaduw van de kuif is inderdaad niet op zijn plaats nu en de hals lijkt te abrupt te eindigen. Verder vind ik dat je er voor een half uur werk ongelooflijk veel details in gezet hebt! Knap hoor Eef!
Wat nou tekendip Eef Hij is prachtig, erg sprekend portretje, en in die tijd helemaal. Ook goed van je dat je jezelf een bepaalde tijd geeft en daarin het portret maakt. Moeten wij ook voor de academie je krijgt tien minuten en dan word je gewoon gedwongen de belangrijkste punten op papier te zetten en toch iets moois te krijgen. En dat is bij jou errug geslaagd, en nou niet meer tekendippen, doorgaan jij!
Ingrid en Lon: De bedoeling was hem zo te laten, aangezien het een oefening was. Het leek me ook wel wat voor mijn portfolio voor de kunstacademie, daar heb je meestal ook wat van dit soort dingen voor nodig lijkt me?
Ik had mijn post ook geplaatst zonder de referentiefoto te zien Ik wist dus niet dat de hals wit was en dacht dus dat dat stuk nog niet "af" was
Ik denk zeker dat dit heel geschikt werk is voor in een portfolio. Wat leuk om te lezen dat je naar de kunstacademie wilt/gaat Ik heb er altijd bewondering voor als mensen er gewoon voor gaan en hun talenten benutten. En talent heb je zeker Zelf heb ik me vroeger om laten praten om een "veiliger" richting te kiezen maar het is altijd een soort van blijven kriebelen...
Voor de kunstacademie is het toch nooit te laat? Desnoods kun je, als je met pensioen bent, ook nog naar de kunstacademie. Maar dat is geheel je eigen keuze natuurlijk.