[TEK] Maybel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Maybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:31

van bokker Dyonne Lachen

Afbeelding

Grijs potlood, A4 formaat

Kan niet zeggen dat ik geheel tevreden ben want er zijn hier en daar nogal wat puntjes die beter hadden gekund.
Manen heb ik trouwens echt lang aan gezeten. Scheve mond

Rinske

Re: [TEK] Maybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:33

Heb je de originele foto? Wat wat ik zo zie lijkt het me alsof zijn neus en onderlip in verhouding toch íets te groot is namelijk. Vind de manen erg overtuigend getekend trouwens, mooi met die glans die erover heen lijkt te zitten Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:33

Ik vind hem heel mooi gedetailleerd, manen zijn ook super vind ik. Alleen ik heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:42

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:50

Pony is van mij. Haha!

Enige wat ik kon opmerken, was dat haar bles iets minder groot lijkt. Terwijl die aan deze kant behoorlijk bij het oog komt.
De kaak had iets breder gemogen, iets meer kaak.

Manen zijn idd super getekend.Ja
En vind het gewoon een mooie tekening.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:22

Wauw Bianc!
Hij is echt zó gaaf geworden Wow!
De manen zijn echt super gelukt Haha! !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:44

Netjes neergezet OK dan! , al mis ik wat highlights Ja
De manen lijken nu heel erg in de vacht over te gaan. Had wat duidelijker mogen zijn.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:59

netjes gedaan bianca Knipoog het oog lijkt misschien wat klein, maar zag op de foto dat daar ook een klein oogje zat. De manen lijken inderdaad wat in de vacht over te gaan Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:04

Hele nette tekening Ja had misschien net wat meer contrast in gekund, dat had hem nog wat krachtiger gemaakt. Qua verhouding zit ik een beetje te kijken, volgens mij klopt het niet helemaal, maar kan ook niet zeggen waar het m dan aan ligt. Heel goed gedaan, en die manen zijn natuurlijk helemaal prachtig Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:28

Bedankt Ja

Contrast wou niet, had even geen zachtere potloden bij de hand. Clown Maar dat was inderdaad mooier geweest ja.

Cyntje; zoals waar mis je dan de highlights? Lachen

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:38

Mooi hoor, Ik denk dat de schaduwe en de glans niet helemaal klopt, Het is een beetje "rommelig" beeld Bloos

Voorderest een nette tekening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:40

Bedankt!

Waar precies vind je het rommelig? Lachen

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:46

De manen,Ik weet niet, mischien ligt het ook aan het licht, mischien moet er meer schaduw in ik kan het niet echt goed uitleggen sorry Bloos En de de zijkand van zijn neusboog? of hoe dat ook heet ik kan er eventjes niet op komen, Het is best wel scherp erop gezet, Had mischien wat zachter gemogen,

Rommelig was het eerste wat in me opkwam.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, ben niet zo'n goede uitlegger Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:47

Ah oke, bedankt, zo wordt het iets duidelijker. Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt maar fijn dat je wel een aantal punten aan kunt wijzen Lachen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:07

De bles is idd iets te smal en de kaak klopt ook niet goed met de werkelijkheid. Ik ga mee met Janique over het contrast verhaal. Ook heb je hier en daar hele vachtlijnen doorgetrokken die op de foto veel minder sterk aanwezig zijn (bijvoorbeeld op de wang). Ik vind de manen zelf eigenlijk maar zo-zo idd omdat het wat rommelig oogt in de zijn van dat het erop lijkt dat je niet goed wist hoe je de manen moest neerzetten en de high en lowlights eigenlijk meer at random zijn dan conform de werkelijkheid. Daarom ogen de manen ook wat minder glanzend en zacht dan de bedoeling was gezien je mooie (maar te willekeurige) highlights.

Verder blijk je van alle markten thuis en heb je een stijl die ik niet alleen in je pastels maar hier ook terug zie. Het heeft iets ouderwets, bouw daar op voort. Idd een hele nette tekening. Ja