[ART] Model paarden geschilderd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

[ART] Model paarden geschilderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 10:53

Hallo allemaal! Doei! ik kom hier eigenlijk altijd alleen kijken naar wat voor moois jullie maken want zelf kan ik totaal niet schilderen/tekenen enzovoorts. Ben niet creatief.

maar toen ik een paar weken geleden voor een paardengekkebuurmeisje een kado moest kopen kwam ik een Breyer tegen die je zelf schilderen kan! Ja Leuk! Eentje voor haar, en stiekem eentje voor mij. Knipoog

Inmiddels heb ik er 3 "af". Voor mijn doen ze ze geweldig geslaagd en nog leuker, ik vind het gaaf om te doen! Dus ik wil er mee door.

Alleen zal ik dan wel wat tips enzo kunnen gebruiken, vooral de schimmel was een ramp, de "appeltjes" zijn zoals jullie zo kunnen zien totaal NIET gelukt. Bloos

Mara goed, hier zijn ze dan, de "echte" paarden staan in mijn profiel. Haha!

Rocky (met de Breyer doos zoals ik die in de winkel zag. Knipoog )
Afbeelding

Jeddah:
Afbeelding

Gabe links:
Afbeelding

Gabe rechts:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 11-11-07 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Re: [???] Model paarden geschilderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:55

Ik vind ze heel erg leuk gelukt, de schimmel idd iets minder.
Ik wilde je vragen waar je deze hebt gehaald?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 11:03

Dank je! Ja Ik heb ze gewoon in de ruitersportshop gekocht, Kiela in Emmen. Breyer heeft een aantal "aktivity sets" waarbij je zelf kan schilderen enzo. Krijg je de verf erbij. Bij eentje ook maan en staart haar. Knipoog

Voor de volgende ga ik gewoon grotere Breyers kopen en die overschilderen. Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:05

Waarom verkopen ze die hier niet...

Ziet er erg leuk uit!

Mag ik vragen wat je ervoor betaald? Lachen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:08

Bloos! Wat leuk!! Dit wil ik ook een keer doen. Ja

Vind de schimmel ietsje minder, maar vooral de eerste erg goed gelukt.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Leuk gedaan Jeddah!
Rocky en Gabe zien er heel erg netjes uit, ik vind Jeddah wat streperig die zou appeliger mogen Knipoog
Wat voor verf is dat waar je dat mee doet? Soort van olieverf ofzo?

De TAG voor dit is trouwens [ART] Knipoog ik weet niet of je nog kan editten?

fliam

He wat gaaf! Ben ook benieuwd hoeveel zoiets kost!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 11:09

Volgens mij heeft Kiela ook een website, misschien dat je ze kan bellen en op kan laten sturen?

Zo'n doos is 16 euro. Lachen

Ah, ik zal kijken of ik het kan veranderen. Haha!

Ja, schimmel zie je echt de verfstrepen op... misschien had ik ronddraaiend moeten schilderen?

Het verf is geowon wat ze erbij doen, waterverf. (tis eigenlijk voor kinderen Bloos!)

StalNollie

Re: [ART] Model paarden geschilderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:11

idd echt kei leuk en mooi.
wil ik ook wel gaan doen van me eigen verzorgpaardjes.
nog een leuk kado voor de eigenaar ook nog.

waar kun je die nog meer halen en wwat kosten ze met heel de set.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:13

of het voor kinderen is valt te betwisten vind ik altijd Nagelbijten / Gniffelen *kijkt naar haar dochtertje en krijgt mental picture van ondergekliederd huis ... nèh Nagelbijten / Gniffelen

hmm ik denk dat de verf dan net niet helemaal gedekt heeft. Als je ronddraaiend schilderd dan redt je kwast dat niet. Je zou eventueel kunnen laten drogen, dan nog een laagje erover heen en dan de appeltjes erop schilderen?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 11:18

Hihi! Tja, heb geen kids, dus weet niet hoe het is een huis vol muurschilderingen te hebben. Clown

Dat heb ik in eerste instantie gedaan ja, wit, grijs, appels, weer grijs en dan een laagje wit erover, maar die laatste dekte inderdaad voor geen meter.

Volgende keer weer verder experimenteren. Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:32

Jeetje wat leuk zeg Ja
Ik vind vooral de eerste erg mooi! OK dan! Schimmel is iets minder maar dat is ook onwijs moeilijk.

Waar heb je dat gehaald? Bloos

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:33

ik voorspel een nieuwe trend Knipoog

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:34

Jeddah schreef:
Ja, schimmel zie je echt de verfstrepen op... misschien had ik ronddraaiend moeten schilderen?

Het verf is geowon wat ze erbij doen, waterverf. (tis eigenlijk voor kinderen Bloos!)

uh water verf? Clown dan zou je het er nu weer met een nat doekje af moeten kunenn halen. Acryl verf dus Knipoog

Verfstrepen komt door je techniek. Ronddraaiend moet je al helemaal niet doen. De kunst is, om zonder ook maar een streepje te zien te schilderen. Veel oefenen dus. Het is niet gemakkelijk Vork Weinig verf gebruiken, dunne laagjes en veeel geduld.

Ze zijn wel geinig voor de eerste keer! Beetje slordig maar daar leer je later wel beter mee om gaan. Cool Probeer goed te kijken naar de kleuren van een echt paard, meer dan waar je normaal naar kijkt. Dus ik bedoel naar de exacte tinten. Denk dus niet in wit grijs en zwart, maar denk veeeeeeel tinten grijs, héél soms wit en héél soms zwart.

De pony trouwens, heeft die niet nog de riggels van het orginele patroon er in zitten of vergis ik me? (ik had gehoord dat dat bij dat model het geval was, maar ik weet niet zeker of breyer het heeft aangepast omdat er veel commentaar op was Knipoog )

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:41

timokyana schreef:
ik voorspel een nieuwe trend Knipoog

haha klopt helemaal. Sinds de penny was gestopt met breyers is het hier in nederland in een diep dal geraakt met altijd minder dan 10 verzamelaars die alles uit het buitenland haalden. We hebben altijd geprobeerd het hoofd boven water te houden door zoveel mogenlijk promotie te doen, (o.a. hier op bokt) en eindelijk schijnt het dan een beetje door te komen Vork Dit komt vooral door het salinero model, waardoor meer bedrijven wat gingen zien in breyer. Sindsdien heeft een grote company breyer in de handel genomen en verspreid over veel ruitersport zaken in nederland. Vandaar dat het nu dus een beetje op gang komt.
Het grote probleem blijft echter dat het heel veel geld kost, en als je de modelpaarden markt niet kent en de omgang met modelpaarden, dat je dat geld er nooit meer voor terug zult krijgen. Super onaantrekkelijk dus om meerdere modellen te kopen.

2 jaar geleden reageerde half bokt nog van "breyer? wat is dat, een barbie paard?" Haha! Nu lijkt iedereen er wel eens van gehoofd te hebben.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:43

Jeaddah ziet er heel goed uit. Ik vind vooral Gabe erg goed gelukt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 12:44

Dank jullie! Ja Ja, ik voorspel ooke en trend, maar das juist wel gaaf, dan kan ik van jullie weer leren! Ja

@Hoefijzer, bedankt voor de tips! Ja

Ja, die eerste zie je dus de nummers en het patroon inzitten, is niet mooi Ik ga dus ook nu "gewone" Breyers kopen, die het meest op het paard lijken die ik maken wil en dara gewoon overheen.

Ja, volgens mij is het echt waterverf, inderdaad zou dat betekenen dat ik ze zou kunen afwassen Verward Maar het komt mega makkleijk van mijn handen af en ik spoel de kwartsen ook in water? Maar zoals gezegd, géén verstand ervan! Bloos!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:47

Geloof me, het is acryl Haha! Ik heb 2 ponies van een andere set gedaan ooit (ik weet niet of die ook in nederland te krijgen is, arabisch/welsh achtige pony met grooote hoeven en een hoekig hoofd, wel leuk) en dat is de zelfde verf Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 12:48

Ah! Okee! Knipoog Ik geloof je! Ja

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:56

Je kan het er trouwens wel met water af halen, mocht je een paard opnieuw willen doen. Althans, meestal moet dat wel lukken. Als wij een acrylpaard willen strippen (wat opzich niet veel gebeurd want het is echt een ***** karweitje, vooral bij betere acryl verf) dan leggen we hem in heet water (niet te heet want dan word het plastic zacht) in dat geval kan je het er na een tijdje vaak af krabben. Alleen geschikt voor mensen met harde nagels en eelt op de vingers want het is niet prettig Vork

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:49

Nou Corine, ik weet niet of ik het je na kan doen! Vooral Gabe vind ik ook qua bouw heel erg Gabe en Rocky heeft evenveel parmante uitstraling als in het echt. Ook de bles klopt enorm. Ik heb hier nog een Painted Pony liggen die ik als Scarlett wil schilderen, maar ik heb er nog niet de tijd en rust voor gehad (ondanks ik ziek thuis zit, maar met hoesten schiet je denk ik zo uit Knipoog)
Tip voor de appeltjes bij Jeddah, afkomstig uit mijn kunstzinnig verleden op de middelbare school: gebruik sponzen! Je hebt grove sponsen, de gewone badsponzen en kleinere sponzen met vrijwel geen 'patroon', en daarmee kan je varieren om de appeltjes zo echt mogelijk te maken. Let er wel op dat je maar weinig verf op de spons doet en geen of amper water, anders krijg je hele vieze plakkaatplekken die je er vrijwel niet meer af krijgt en dat is eeuwig zonde. Gebruik de spons dus gewoon droog voor het zachte aanstipeffect en de patroonwerking

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:59

Dank je Gera! Wat een super tip! Ja De volgende van Jeddah wordt vast heel gaaf! Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:56

Jeddah wat weer erg mooi gedaan