[VER] Gedachtes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

[VER] Gedachtes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:07

Hee.

Ik heb heel lang na gedacht of ik dit wel zou plaatsen, Voordat je vragen gaat stellen, het gaat niet over mijzelf Maar ik weet ook niet of het duidelijk is geschreven. Ik hoor later wel van jullie of ik verder moet schrijven. en anders stop ik er gewoon mee

Waarom gebeurt het nu allemaal, net allemaal in mijn examenjaar. Waarom nu? Vroeg ik mij af. Waarom nu allemaal, houd de ellende bij mij nooit is op? Waarom wil ik nu nog steeds dood. ‘ Esther? Esther!’ zei Lisanne’ ben je weer in dromenland?’ ‘Oh sorry,’ verontschuldigde ik me. ‘Kom we gaan naar de volgende les, anders komen we daar te laat,’ zei Lisanne. ‘Ja, is goed ik kom,’
‘Waarom, waarom nou. Kunnen die gedachtes nou echt nooit meer ophouden? Moet ik nu al weer hulp hebben? Lisanne snapt me dan niet waarom ik dat doe, dat een trein naar mij toeterde. Maar je snapt iemand niet als die niet de zelfde gedachtes heeft als jou.’

Een terug blik.

‘Esther, weet je het antwoord op de vraag?’ vroeg meneer Bos. ‘Huh? Zei u wat tegen mij?’ Vroeg ik verward. ‘Ja, ik had het tegen jou.’ ‘Waar heeft u het over?’ ‘Het kwadraat van 15.’ ‘Dat is 225.’zei ik geen eens aarzelend.’ ‘De hele les heeft lisanne tegen mij lopen praten maar ik weet het nu al niet meer. Uiteindelijk zegt ze: ‘Kom Esther, de les is alweer afgelopen. Waar zat je nu weer met je gedachtes?’ ‘Helemaal nergens.’ ‘Esther, kom eens even hier,’zei Bos. ‘Sloffend loop ik weer het lokaal in, bang wat hij gaat zeggen. Bang dat ik moet zeggen wat ik echt denk.’ ‘Wat is er met jou aan de hand de laatste tijd Esther? Ik maak me zorgen om je.’ Zei Bos serieus.
Moet ik nu echt alles vertellen, dat ik dood wil, dat ik ruzie heb met mijn moeder. Dat we het financieel slecht hebben. Dat ik me in de steek gelaten voel? Ik weet niet of ik hem wel kan vertrouwen, hij ziet er vertrouwelijk eruit. Maar je weet maar nooit bij leraren.
‘Esther mag ik antwoord?’ ‘Sorry bos, ik was even in gedachten. Er is helemaal niks met me, behalve dat ik laatste tijd ruzie heb met mijn moeder, we het financieel niet goed hebben en dat ik me in de steek gelaten voel.’ ‘Pff dat is heel wat. Sorry, ik weet niet echt wat wat ik moet zeggen.’ Zei bos twijfelend. ‘Is het goed als ik ga, want ik wil liever gewoon naar huis.’ ‘Oke, als er wat is dan weet je het hè.’ Zei hij nog.
Waarom heb ik dit verteld, waarom waarom. Ik begon bijna te huilen op de fiets. Esther hou op, je mag niet huilen. Dat heb je jezelf belooft. Hou je er dan ook aan. Ik haat het, laat me alsjeblieft nu door een vrachtwagen onderrijden gewoon in een keer dood, pats boem! Klaar,
‘Esther we eten om half 6 ben je dan beneden?’ zei mijn moeder. ‘Ja is goed, ben dan beneden.’ Waarom komen nu alweer de tranen. Ik wil gewoon niet huilen, kom op esther je had het jezelf belooft! ‘Esther kom je, we gaan eten. ESTHER!

Ik weet niet hoe je een citaat moet doen..

Ben benieuwd naar opbouwend kritiek, en of ik moet doorschrijven.

Liefs B_rOwny
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 17-09-07 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast. [Verhaal] -> [VER]

Anoniem

Re: [Verhaal] Gedachtes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:56

wel doorschrijven Ja
alleen moet je als je een verhaal post, stukken plaatsen van 1500 woorden of meer Knipoog dat staat gelijk aan zon drie pagina's in word Lachen

JodieR

Re: [Verhaal] Gedachtes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 22:06

Dat is wel erg lang haha, dan duurt het wel even voordat de volgende komt.

Fnanne

Re: [VER] Gedachtes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:29

Zoals in de regels van [UK] te lezen is, hier te vinden: viewtopic.php?p=27788247#p27788247
Geldt er inderdaad een minimum van 1500 woorden per plaatsing.
Vandaar hier een slotje.