Ik ben eens wat andere technieken aan t uitproberen voor mijn naambordjes. Bij deze twee naambordjes heb ik de highlights wat ruwer aangebracht, beetje streperig, ik vind het wel een succes
Later komt er nog tekst bij, en een border er omheen. Die zet ik er altijd op met plakfolie. En de tekst wordt bij deze bordjes goud.
mooi hoor vind vooral de bonte mooi gelukt leuk idee ook op het aluminium ziet er al goed uit ik vind inderdaad bij het bruine paardje de ogen ook niet zo sprekend.
De ogen zijn van dichtbij wat mooier. Misschien komt het ook door de flits dat ze wat donker lijken. Bij de bruine kan ik inderdaad nog een wit puntje in het oog zetten.
Het zijn aluminium plaatjes. Die gebruik ik al een hele tijd voor mijn naambordjes, heel apart inderdaad, je krijgt veel dieptewerking door de weerkaatsing van het licht.
Ziet er heel mooi uit. Lijkt me niet gemakkelijk omdat de verf er waarschijnlijk afglijdt en het op zo'n klein formaat is. (hoe groot zijn de bordjes trouwens?) Die met naam is hij ook mooi, het goud past heel goed
Ik ben persoonlijk niet zo te spreken over je kleurgebruik, dat is technisch wat minnetjes, al ga ik ervan uit dat dit een klein formaat is en dan is dat ook wel erg moeilijk. Werk je met hele fijne penseeltjes? (marterhaar?) Gebruik je sjablonen voor de letters? Het goud is een mooi accent, ik denk dat het ook niet had misstaan om een accentje te leggen in goud op het paard zelf.
De eerste lagen verf pakken inderdaad niet altijd even goed, dat blijft vaak wat transparant, vooral de kleur omber gebrand is érg doorzichtig. Meestal zit het er na een laag of drie goed op.
Het kleurgebruik vind ik inderdaad ook wat minder bij deze twee. In het echt zitten er wel een stuk meer kleurtinten in, op de foto lijkt een heel groot deel gewoon zwart. Over de sombere, grijze kleuren.. dat was de vraag van de klant. Paard was door de zon wat bruin gekleurd, en dat moest ik veranderen, en alleen met zwart en wit werken Ik heb er toch een klein beetje andere kleur in verwerkt, in de knotjes, oren, neus.. Bij de bruine heb ik wel wat meer oranje en groen er doorheen gemengd, maarja dat kon niet ineens een picasso worden hihi, dan passen ze niet meer bij elkaar. Mijn eigen werken schilder ik wel liever zoals we dat op school geleerd hebben, met blauwe schaduwen en gele highlights, veel kleuren door elkaar.
Het formaat is trouwens 20 x 30, en dat is dus zo'n 15 x 15 voor het portret zelf. Ik gebruik penselen met marterhaar inderdaad en ook een paar synthetische, van een platte, brede penseel maat 8 tot een van gogh 000
De letters doe ik erop plakken met folie. Gouden plakfolie. Ik heb een lichtbak gemaakt in mijn bureau, A4 formaat, en daar leg ik de tekst op met daar de folie bovenop, en dan snijdt ik de letters uit. In dit geval is dat érg veel werk met die krulletjes Maar dat geeft wel het mooiste resultaat.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ken het probleem van foto's die veel kleuren gewoon niet oppakken, met name nuances, dan mis ik mijn grote scanner heel erg. Ik vind het knap dat je op een dergelijk formaat zo exact kunt werken, ik word al gek van een A3 schilderij, kun je nagaan.