[Foto]nieuwe lens.. testjes...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

[Foto]nieuwe lens.. testjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:05

18-55mm in de Apenheul, Apeldoorn
Afbeelding

en dan nu met mn nieuwe lens Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro; Helaas heb ik hier niet veel keus met achtergrond... kan die paarden lastig in de vrije ruimte, zonder hekjes e.d. rond laten banjeren want dan ben je ze kwijt... volgende keer ga ik proberen daar nog net iets meer op te letten!

Afbeelding
Vind hier de kleuren wat raar?

Afbeelding

Afbeelding
Iemand die mij, simpel, kan uitleggen hoe ik met photoshop het best en het mooist die vliegjes wegkrijg van zn neus? Ik heb het al wel geprobeerd, maar dat ging toch niet zoals t hoort geloof ik...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden Lachen
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 21-06-07 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Coentjuh

Re: [Foto]nieuwe lens.. testjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:17

Wauw, ze zijn echt prachtig! M'n complimenten! Die 2e foto is ook gaaf zeg!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:18

Erg mooie foto`s zeg!
Heel scherp en zelfs een doornormale foto van je paard bijv. straalt toch iets uit.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:51

Hele mooie foto's zeg, vet mooi scherp ook!
Een vraagje, op wat voor'n merk camera had je de Sigma lens? Sigma lenzen is toch een merk dat lenzen voor verschillende merken camera's heeft? Of ben ik nu in de war?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 22:06

Bedankt voor alle leuke reakties Haha! had die niet echt verwacht, ze zijn verder niet echt origineel ofzo...

@Marleen: Ik heb een Nikon D70. Een sigma lens kan idd met verschillende "vittingen" (ja daar is nog een speciale naam voor, maar en het even kwijt hoe het precies heet) geleverd worden. Voor geloof ik elke spiegelreflexcamera... Je hebt daarnaast ook nog tamron en een ander merk, maar met google kun je daar ook een hoop over vinden! *je mag me ook een pbtje sturen hoor Lachen *

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:09

nou dat heb je mooi gedaan hoor! super scherp en super mooi! nog veel plezier met je camera en van jou wil ik zeker nog meer foto's zien! Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:11

Leuke foto's! Met die shet is idd n beetje rare kleursinstelling. Maar over die vliegjes, die kan je het beste wegklonen, met de kloonstempel Knipoog
Groetjes, mij

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:13

Mooie foto's!! Erg scherp. Mag ik vragen met welke stand je die 'onscherpe'achtergrond krijgt?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 22:32

Pluttersput: Ja zoiets heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet? kun je me, evt per pb eens uitleggen hoe je dat precies doet dan?

Orrieborrie: Ik fotografeer met een digitale spiegelreflex, ik kan m dus niet zomaar even standaard instellen.. ik doe alles met de hand Lachen Het gaat erom dat je goed focust op het onderwerp, maar als je met een compactcamera foto's maakt kun je dat geloof ik bijna niet doen, maar daarvoor moet je misschien even iemand anders vragen want ik weet daar het antwoord zo niet op.. sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:13

Je kan 'm ook op automatisch zetten hoor, Bitterbal Knipoog Het goed focusen op het onderwerp heeft er ook niets mee te maken, dat is alleen zodat je onderwerp scherp is ipv je achtergrond (het bepaald waar je op scherpstelt).
De onscherpe achtergrond krijg je met een kleine diafragma waarde, dus een grote lensopening. Met SLR krijg je vaak een kleinere scherptediepte (vage achtergrond, scherp onderwerp) dan met een compactcamera.

Bitterbal, ik zal later nog op je foto's reageren hoor Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:14

Mooie foto's. Die koe en de foto daarna zijn heel gaaf Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:49

Ik heb de vliegjes van z'n neus verwijderd [met klonen]
Afbeelding

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:51

vetmooi gedaan hoor dat shoppen!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:16

Moderatoropmerking:
Gequote foto's verwijderd.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:17

Prachtig Allemaal! Haha! Haha! iedereen kan een groot voorbeeld aan jou nemen !

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 18:49

Echt bedankt voor alle reakties, had toch wel wat meer commentaar verwacht omdat er zeker dingen zijn die gewoon beter kunnen!

@Wildwings: ja zo'n verhaal probeerde ik dus te vertellen, maar t lukte even niet geloof ik whaha.. ik weet wel hoe t in elkaar steekt... Lachen Bedantk voor je uitleg.. en ben benieuwd naar je commentaar op de foto's Haha!
Hij staat normaal ook op automatisch scherpstellen, maar dat is even niet precies wat ik bedoelde.. met diafragma enz... Lachen Alleen toen wel vreemd uitgelegt, jouw uitleg is een stuk beter!

@plien91: Bedankt, ga t zelf sowieso ook nog even proberen, dan kan ik dat iig voor de volgende keer Vork

Owja, vanwege die rare kleurstelling op die foto met Iwan erbij(shet), misschien even in de link in mn onderschrift kijken, dat is wel een ITP topic, maar met wat meer foto's van Iwan...
Het probleem is voor mij alleen vaak... als ik iemand goed van kleur heb, dan is Rolando weer prut.. en andersom.. dan probeer ik een middenweg te zoeken en ziet t dr gewoon niet uit.. iemand tips nog daarvoor? Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:43

Wauw, wat een mooie foto's! Die tweede!! Dit is precies de camera en de lens waar ik naar op zoek ben....en nu ben ik helemaal overtuigd!! Knap gedaan, ook met fotoshop

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 22:07

Foto's worden niet persé gemaakt door de camera en lens hè whaha... Knipoog Maar bedankt voor je berichtje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:13

Als je de foto's volgende keer nummert zijn ze wat makkelijker te beoordelen! Lachen

Foto 1 is heel gaaf, dat aapje, mooi scherp, wel wat overbelicht, maar niet storend ofzo.
Foto 2 vind ik echt heeeel erg gaaf, lekker sfeertje Haha!

Je maakt mooie foto's! De kleuren bij foto 2 vind ik niet vreemd, wel mooi!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:59

Ja ach, de volgende keer zal ik ze nummeren whaha Lachen
Foto 2.. nja misschien is dat niet precies die ene met het rare kleurtje, maar omdat ze allemaal verschillen qua kleur... want het is overal en alles hetzelfde paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:24

Foto 1: Jammer dat het onderwerp er onder en links niet helemaal op staat. Ik had de foto ook liever uit een nog wat lagere hoek gezien. Fijne kleuren zeg, trouwens Haha!
2: Lekker scherp, goed moment. Ik houd zelf niet zo van het formaat zo.
3: Fijn scherp, niet helemaal 'recht' misschien alleen. Het moment had iets later gemogen misschien of iets eerder, waardoor de sprong net wat meer lijkt, het paard komt nu ietwat log over.
4: Centrale compositie maakt het voor mij niet echt een bijzondere foto zo, maar toch ook niet slecht oid hoor! Lachen
5: Jammer dat het paard niet wegkijkt, daardoor voegt het meisje voor mij weinig toe. Een crop van het paard alleen had ik wel mooi gevonden denk ik! Lachen
6: Ik vind 'm zelf wat druk, niet bijzonder.
7: Leuk! Een ietsjepietsje minder ruimte links lijkt mij wel fijn kijken, een ietjsepietsje lager standpunt was ik ook wel benieuwd naar geweest Lachen
8 en 9: Sorry, ze spreken mij allebei niet zo aan. Beetje te druk, geen bijzondere composities, ietwat meer "standaard" foto's dan de rest!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:27

Er zitten leuke foto's tussen!
Ik vind de hoofdfoto van het paard erg mooi! (foto 3)
Verder vind ik de koe en de 2 paardenfoto's die daarop volgen erg mooi! Ze hebben wel iets vind ik!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:56

moeilijk he, met een telelens! Je wordt 6x zo hard afgestaft op allerlij foutjes dan met je 55mm!!

Je bent lekker bezig, keep goign girl Haha!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:14

Woow! Ik vind ze heel mooi! Die 2e, de koe en het hoofd van het paard met de benen vind ik ontzettend mooi!

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:18

ik vind ook heel mooi!
die koe is ook super! Tong uitsteken
de rest van de foto's trouwens ook!