[Foto]Cherry Moments!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[Foto]Cherry Moments!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 14:40

Laatst bijgewerkt door NewGirl_BQ op 16-06-07 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Re: [Foto]Cherry Moments!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:53

mooi Ali Bloos! Haha!. Zo met die witte achtergrond enzo Ja.
De foto's zijn beetje pixelig, maar dat komt wss door het uplouden Ja.
Echt heel leuk Ja.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:03

Dankje helene!
Inderdaad de foto's zijn wat pixelig.Waarschijnlijk door het uploaden,
alhoewel photobucket normaal gezien de kwaliteit behoud.
Het kan misschien ook zijn omdat ik wat met de contrast heb zitten spelen?

Ik moet die camera nog wat onder de knie krijgen Clown dus veel oefenen *LOL*

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:15

Kvind het mooie foto's, leuke composities, maar doordat het nogal korrelig is stoort het. Meer licht gebruiken en je ISO lager zetten. Als het donkerder is (bv binnen) dan moet je ISO hoog, maar daar worden je foto's korrelig van. Kan ook zijn doordat je het contrast hebt aangepast.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:24

Jeetje wat een ruis! Onderwerp is leuk, idee ook, maar de ruis stoort echt enorm. Probeer hetzelfde nog eens buiten, dan heb je beter licht en hoef je je achtergrond ook niet wit te maken door middel van een bewerkingsprogramma. Wat heb je voor achtergrond en ondergrond gebruikt?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:32

@ Charlotte: Bedankt voor je tips! *LOL*
@ WildChild: Voor achtergrond en ondergrond heb ik gewoon tekenpapier gebruikt. Bedankt ook voor je tips Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:34

mooie foto's! Het contrast had wat hoger gekunt en jammer dat de achtergrond niet helemaal wit is!

probeer er een beetje mee te spelen in photoshop!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:40

Beter ?
Afbeelding

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:42

Ja! Minder korrelig.
Maar wat ik jammer vind is dat de kers donker is.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:50

Wat ik ook kan doen op mijn camera is bv kiezen voor: bewolkt,tl-licht,zon enz... en dan trekt de camera ook lichter met sommige functies.Maar ik had dat toen nog niet door Clown , zie ik nu pas Sigaar

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:53

Charlotjuuh schreef:
Kvind het mooie foto's, leuke composities, maar doordat het nogal korrelig is stoort het. Meer licht gebruiken en je ISO lager zetten. Als het donkerder is (bv binnen) dan moet je ISO hoog, maar daar worden je foto's korrelig van. Kan ook zijn doordat je het contrast hebt aangepast.

Helemaal mee eens!

Ik vind het een originele compositie, en 't ziet er zo lekker uit Haha! ! Kun je niet proberen een gedempt licht (bv. bureaulamp met papiertje over)erop laten schijnen, zodat de kleuren helderder worden en de achtergrond witter, zonder dat je overbelichting krijgt.
Mijn papa heeft ne flash waar hij een afgesneden stuk van zo'n witte-doorzichtigachtige doucheshampoo-pulletje over doet, daarvan dat ik het idee krijg.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 15:57

Yulan, Toen ik de foto's op bokt had gezet, had ik er ook nog aangedacht om een bureaulampje te gebruiken zodat het lichter werd. Ik zal het morgen nog eens proberen *LOL*

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:00

Super mooi idee Alison!
Verder heb ik er niet veel verstand van (lees: geen) maar ik vind het echt heel leuk! Haha! doe zo verder en hoe meer je probeert, hoe meer je leert Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:06

Erg leuk idee alison, knap pas een nieuwe camera en al deze foto's nemen. Wat charlotte ook al zei, iso lager zetten! Verder stoort het ruis mij ook, bij een z-w weergave ging dat juist sfeer mee brengen maar hier dus niet.

Zeker proberen met dat bureaulampje! zal een stuk beter worden. Je compositie en ideeën zijn al helemaal geweldig, ben benieuwd naar de volgende foto's!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:49

Ik vind het een zeer creatief idee en een leuke compositie.
Ik vind het zeker niet slecht voor de eerste keer! Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:12

Ik weet niet of de mensen die het woord RUIS laten vallen wel goed kijken, maar ik zie géén ruis. Kijk even hééél goed; de ondergrond heeft een bepaalde structuur die je in de onderkant van de kersen terug ziet spiegelen, als het ware. Die ondergrond zorgt in die spiegeling voor een korrelig effect wat niet ruis genoemd mag worden. Nagelbijten / Gniffelen Er zit wellicht een LICHTE vorm van ruis in maar niet om opmerkingen te maken als; "Jéééétje wát een ruis !!"

@ Alison; Fijne serie. Kersen kunnen wellicht iets roder op de foto, ze zijn nu wat donker. Je bent er creatief mee bezig geweest. Lachen

mickey1989Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:39

Wat een originele compositie!
Erg leuk gedaan, en de bewerkingen maken het tot een heel mooi geheel.
Kortom, geslaagde plaatjes!!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:51

Alison schreef:
Yulan, Toen ik de foto's op bokt had gezet, had ik er ook nog aangedacht om een bureaulampje te gebruiken zodat het lichter werd. Ik zal het morgen nog eens proberen *LOL*

Wel oppassen dat je geen overbelichting krijgt.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:58

@Shanna_W : Dankje Bloos
@Soet: Dankje! Als ik tijd heb, neem ik morgen eens foto's met het bureaulampje en ik zal eens andere dingen proberen, eens verschillende instellingen nemen en kijken welke het best uitkomt Lachen
@Laverite: Dankje! *LOL*
@Muzefee: Op mijn cameraschermpje zagen de foto's er trouwens lichter uit dan dat ik ze op de computer heb staan.De kersen tonen roder en de achtergrond toont witter.Moest ik het gezien hebben op mijn camera had ik waarschijnlijk direct al iets anders geprobeerd met het licht.
@Mickey1989: Dankje!
@ Charlottejuuh : Ja ik zal erop letten *LOL*

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 12:10

Nog Bokkers met Nuttige tips/commentaar *LOL*

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:02

Muzefee schreef:
Ik weet niet of de mensen die het woord RUIS laten vallen wel goed kijken, maar ik zie géén ruis. Kijk even hééél goed; de ondergrond heeft een bepaalde structuur die je in de onderkant van de kersen terug ziet spiegelen, als het ware. Die ondergrond zorgt in die spiegeling voor een korrelig effect wat niet ruis genoemd mag worden. Nagelbijten / Gniffelen Er zit wellicht een LICHTE vorm van ruis in maar niet om opmerkingen te maken als; [i]"Jéééétje wát een ruis !!"[/i]

@ Alison; Fijne serie. Kersen kunnen wellicht iets roder op de foto, ze zijn nu wat donker. Je bent er creatief mee bezig geweest. Lachen

Ik neem aan dat je mijn reactie hiermee bedoelt? Ten eerste, ga mijn woorden niet verdraaien. Mijn woorden waren; 'jeetje, wat een ruis', niet 'Jéééétje wát een ruis!!' Verder stem ik in op jouw argument dat de kers een bobbelige structuur heeft en dus de de ondergrond er bobbelig in terugspiegeld, maar kijk maar eens naar die achterste kersen. Dat is geen weerspiegeling, wel ruis. En ik kan wel zeggen dat ik dit geen lichte vorm van ruis vind. Je ziet dit overigens ook in de schaduw van de voorste kers.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 13:59