[FOTO] Kinderkopjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superfries

[FOTO] Kinderkopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 19:46

Gisteren mijn eerste topic geplaatst met wat foto's uit de tuin. Heb tussendoor ook nog wat foto's van de buurmeisjes gemaakt. Gewoon spontaan, dus niet keurig in de kleren en hier en daar een vies mondje... De achtergronden zijn ook niet bewust gekozen, dus hier en daar wel storend.
Als je tips hebt.. GRAAG!
1.
Afbeelding

2.Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Peelie

Re: [FOTO] Kinderkopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:55

Ik vind die viese toetjeshet juist helemaal afmaken! Ik vind foto 4 heel erg goed gelukt. De compositie is heel erg mooi en het kindje staat er ook gewoon heel erg leuk op. Voor de rest soor ik me niet echt aan de achtergrond. Behalve bij 1, 6 en 7. Dit is door de schutting. En ik denk dat het bij 5 leuker was geweest als de achtergond minder wazig was geweest. Voor de rest geslaagde foto's!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 19:57

Dank je voor de goede tips. Heb het toestel nu een week en begin er steeds meer lol in te krijgen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:02

Wauw, leuke foto's, mooie scherpte en ik vind de meeste achtergronden niet storen hoor Lachen

Ik vind 4 het allermooist, echt precies goed alles! Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:01

ik heb absoluut geen verstand van fotograferen, maar vind dat je het heel leuk gedaan hebt, niks gemaakt, lekker spontaan.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:33

Mooie foto's! 6 vind ik de mooiste. Goede sfeer, meisje staat er spontaan en ontdeugend op. De foto's die je op 'kinderhoogte' hebt gemaakt vind ik het leukst! De achtergronden vind ik ook niet zo erg storend, behalve soms op de kleurenfoto's zoals 2 en 7.. ik denk omdat bij de sepia-foto's opvallende/storende vlakken een beetje verdoezeld worden, dat spreekt me wel aan Ja
Wist helemaal niet dat jij kon fotograferen.. plaats nu ook maar eens foto's van de friesjes Haha!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:27

Foto1. De spontaanste die ertussenzit, vind ik, heel mooi vast gelegd, inderdaad, dat mondje maakt het helemaal af. Mooi scherp. Ik vind alleen het sepia niets. Zou hem denk ik in kleur mooier vinden, of zwart-wit zou het misschien ook wel goed doen bij mij.
Foto2. Een leuk kiekje, waarschijnlijk heel leuk voor de moeder, maar voor een 'buitenstaander' niet echt interessant. Hij is heel mooi scherp, maar ik had het fijner gevonden als ik de uitdrukking op haar gezicht had kunnen zien.
Foto3. Hele mooie, spontane maar toch open foto. Niets op aan te merken.
Foto4. Naar mijn gevoel wat onscherp, maar die blauwe kijkers heb je mooi vast weten te leggen. Ook geen 'gemaakt' lachje, maar mooi puur.
Foto5.Ik vind niet dat het kindje er erg voordelig opstaat, maar qua scherpstelling is-ie helemaal goed. Ik vind het ook jammer dat deze niet echt spontaan is, meer lachen-in-het-vogeltje idee Knipoog
Foto6. Mooi moment, maar veel bewegeningsonscherpte en het overbelichte boven stoort me ook erg. Meer een huis-tuin-en-keuken-kiekje dit, vind ik persoonlijk Lachen
Foto7. Leuk moment! Als je net iets meer naar links had gestaan had je net een betere hoek gekregen en zou het gezichtje iets sprekender zijn geworden.

Ik vind dat je het goed hebt gedaan, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om kindjes mooi op de plaat te zetten Knipoog

Hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:24

Bedankt voor jullie reacties
@ zwartwitje.. Dat wist ik ook niet hoor, maar met een goede camera kom je heel ver. De friesjes zullen mijn volgende slachtoffers zijn.
@ wildchild: bedankt voor je uitgebreide commentaar. Hier kan ik echt wat mee. foto 1 is in sepia, omdat de moeder dat mooi vond. Ik zal even kijken of ik de kleur ook nog plaats.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:21

1, die blik! Haha! Heerlijk. Zelf ben ik alleen niet zo'n fan van sepia. Van de andere foto's is er geen één die me echt aanspreekt, 6 is ook wel fijn spontaan maar hier ligt de scherpstelling niet goed. Maar je bent absoluut wel goed bezig, blijf oefenen! Leuke modellen heb je in ieder geval wel Haha!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:54

Vind ze erg leuk geworden idd die vieze toetjes is er passend bij de foto's daar zij het kinderen voor toch!
Vind de laatste wel iets hebben Ja