[TEK] arabisch portretje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

[TEK] arabisch portretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:20

En weer even een tekenoefening met de Derwents van mij. Ik blijf stug doorzetten tot ik de techniek onder de knie heb! Ik heb deze tekening gebaseerd op een foto van het werkelijk prachtige veulen AR Sinan Azim van Loontje_84 (http://www.freewebs.com/estrella-stables) hier op bokt. Geen opdracht oid, maar ik kwam die foto toevallig tegen en mocht hem gebruiken.

Ik heb geprobeerd meer kleurvariatie aan te brengen (wat helaas toch weer een beetje wegvalt door de scan) en het bruin niet te laten overheersen. Ben er zelf best tevreden over, begin al een (beetje) verschil te zien tussen eerdere tekeningen met de Derwents en dit laatste portretje. Ben het minst tevreden over het lichtere gedeelte aan de onderkant van de hals. Die mist op de een of andere manier iets, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat nou op kan lossen. Dus als iemand daar tips over heeft.. you're welcome!
Nougoed hier is het portretje:

Afbeelding

Brand maar los!

peaches

Re: [TEK] arabisch portretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:22

al een mooi begin gemaakt! Ik vind het zelf erg moeilijk om andere kleuren te ontdekken in een foto en die toe te passen in een tekening amar dat doe je wel goed. Alleen zijn de verhoudingen nog niet echt goed. Het ene oog is groter dan de ander maar vooral het rechter oog (voor ons) ziet er erg groot uit. Ik kan het moeilijk uitleggen maar hij is aan de binnekant te bol en misschien de wimpers wat donkerder maken. De neusgaten zijn ook te rond daar zitten in de foto meer hoeken in..meer druppel vormig maar dan met hoeken..ehm..ja zoiets...

ik hoop dat je er iets aan hebt! Ga je de tekening nog verder aanpassen? Of laat je hem zo..

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:16

Je hebt er je eigen draai aan gegeven, aan het werken met de toverstokjes! Ja
Het werkje spreekt voor zich! Het streperige geeft het een heel eigen sfeer!
Probeer nog wat meer kleur erin te verwerken, paarsen en groenen in de schaduwpartijen kunnen hier heel goed!
Ik zou zeggen: blijf oefenen en je eigen stijl uitbreiden, dit is een mooi begin! Knipoog

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:12

Dankjewel allebei voor de moeite om me wat tips te geven!

@peaches: Ik kan hem nog aanpassen want het is een oefentekening voor mezelf. Het oog lijkt op de pc wat boller dan in het echt, maar ik zal kijken hoe ik dat aan kan passen. De neus heb je gelijk over, maar ik vond persoonlijk dat rondere wel leuker omdat dat het effect van die wijdopen gesperde neusgaten (die arabieren overdreven hebben) nog eens versterkt. Maar misschien is het té.

@Knoesje: paars en blauw had ik al gebruikt voor de schaduwen, groen nog niet! Ik zal eens kijken wat voor effect dat geeft.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:59

Hij is misschien niet helemaal realistisch, en het is jammer dat het (voor ons) linkeroogje wat geplet is, maar je hebt in elk geval al meer kleur durven gebruiken en in die zin is het eigenlijk je beste tekening tot nu toe. Het gebruik van blauw tegenover oranje geeft je tekening veel meer kracht dan wanneer je maar at random kleuren had gebruikt. Ondanks dat het niet meegaat met de vachtstructuur, vind ik het portretje al erg veel uitstraling hebben en geven de lange halen het iets vlots mee. Ik zou nog wat meer aandacht besteden aan de schets (echt het skelet van je tekening, zonder goede schets doe je al die moeite erna eigenlijk voor jan met de korte achternaam) en dan gewoon zo door experimenteren. Je mag inderdaad buiten het blauw in de schaduw wat meer erin verwerken, wat minder blauwige tinten dus, groen is dan een goede suggestie inderdaad. De schaduwen lijken immers wat armer dan de highlights. Ik zou zeggen, blijf grijpen naar onverwachte kleuren, dan merk je vanzelf wat wel en niet kan. Succes.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:36

Hallo,

Mooie tekening heb je gemaakt van AR Sinan Azim.

Afbeelding (foto)
Afbeelding

Indd hier en daar schort er nog iets aan, maar ik vind het heel knap gedaan !!

gr. Isabel (fokker)

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:17

Potdikkie Isabel...het is je weer gelukt he om zo'n schitterende te fokken??Nou meid als je zo doorgaat dan staan strakjes alle Sheikhs bij je op de stoep,want wat zijn ze toch MOOI!!!Deze mag je ook wel inpakken voor ons hoor... Knipoog Knipoog Knipoog .

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:17

Geen woorden voor... GRUWELIJK MOOI!!!!!!!!!!!!!! (dan maar dit!)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:21

hij is heel mooi maar voor mijn smaak ietsies te streeperig