Thema Topic - Deze maand; "Serie"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Thema Topic - Deze maand; "Serie"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:05

Vanaf nu komt er ook op UK iedere maand een thema topic. Het thema van deze maand is "Serie"
Een serie is een reeks uitingen of proucten die in alle opzichten op elkaar aansluiten. Bedenk zelf een onderwerp en fotografeer, schrijf, dicht, teken of knutsel een serie. Denk aan inhoud, compositie, kleurgebruik, gevoel, sfeer, woordgebruik enzovoorts wat perfect op elkaar aan sluit.

Maak dus een mooie foto, verhaal of gedicht oid over dit thema. Er is geen wedstrijd aan gekoppeld. Reacties mogen gewoon in dit topic.

Wees creatief. Plaats niet zomaar een foto van je paard als het thema ergens in de verte de foto benaderd. Maak er iets van. Zorg dat dit een topic is waarbij je steeds verrast wordt als je een tekst leest of een foto ziet.

Het mag duidelijk zijn dat nutteloze reacties als "wat mooi" oid verwijderd worden even als foto's die het niet doen. Slow chat is ook niet toegestaan. Verder gelden de algemene regels van bokt hier ook.
Foto's, gedichten etc, die niet aan de opdracht voldoen worden ook verwijderd.
Have Fun!

!Rond 1 juni is het volgende thema; en dat is "Spreekwoord"
Zoek één of meerdere spreekwoorden op en schrijf hier een leuk verhaaltje of gedichtje bij, visualiseer spreekwoorden doormiddel van fotografie of tekenen.

2006
September - "In de problemen"
Oktober - "Mooie Vergane Glorie"
November - "Sinister"
December - "Oud"

2007
Januari - "Winters"
Februari - "Muziek"
Maart - "Tijd"
April - "Superheld"

CaPrIoLe`79

Re: Thema Topic - Deze maand; "Serie"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:14

Niet nieuw, maar wel toepasselijk bij deze tijd van het jaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:46

Ik weet het niet zeker, maar mag het bijvoorbeeld ook van de 4 elementen? Ik ben nu bezig met een viertal eenhoorns tekenen, elk met een ander element er in verwerkt. Het sluit wel in alles op mekaar aan, zonder het een was het ander er niet... Maar ik weet niet of het precies op het thema aansluit? Ik zou graag even reactie hier op krijgen Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:07

ja, volgesn mij is dat ook gewoon een serie. Die horen ook bij elkaar natuurlijk...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:56

okido Lachen

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:19

Een serie over de zintuigen van mijn paard.

Voelen; De tast haren op de neus en lippen van mijn paard Lachen

Afbeelding
1/640 F 5,6 190mm iso 100 -1 stap

Smaak

Afbeelding
1/800 F5,6 iso 100 -1 stap

Horen

Afbeelding
1/4000 F5,6 iso 400 -1 stap

Ruiken

Afbeelding
1/1600 F8 iso 400 -1 stap

Zien

Afbeelding
1/1000 F5 190mm iso 100 -1 stap

Groetjes miranda

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:54

hihi leuke serie miranda!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:39

OK dan! voor pipanda. Hele mooie serie. Fijne sfeer en de kleurtjes zijn erg lekker. Vind het vooral heel fijn dat je nog best mooie composities hebt weten te maken ondanks het feit dat er eigenlijk maar zo weinig paard op staat.

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:10

Fairy; bedankt voor je reactie Haha! Tja zintuigen zijn ook maar kleine onderdelen van een paard Knipoog . Ik heb geprobeerd door de achtergrond zo gelijk mogelijk te houden er een echte serie van te maken. De 6 zintuigen was een opdracht bij een ander forum. Er zit echt erg veel tijd in de hele serie om mijn paard bij iedere foto op min of meer dezelfde plek te krijgen. En rekening houden met afstand van mij tot paard en de achtergrond voor dezelfde scherpte diepte. Alle foto's zijn gemaakt tijdens los longeer sessies met telkens halthouden op min of meer dezelfde plaats.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:31

ik heb een sprong van een kitesurfer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij maakte een volledige salto in de lucht, alleen ishet me niet gelukt dat mooi vast te leggen Boos!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:47

pipanda schreef:
Fairy; bedankt voor je reactie Haha! Tja zintuigen zijn ook maar kleine onderdelen van een paard Knipoog . Ik heb geprobeerd door de achtergrond zo gelijk mogelijk te houden er een echte serie van te maken. De 6 zintuigen was een opdracht bij een ander forum. Er zit echt erg veel tijd in de hele serie om mijn paard bij iedere foto op min of meer dezelfde plek te krijgen. En rekening houden met afstand van mij tot paard en de achtergrond voor dezelfde scherpte diepte. Alle foto's zijn gemaakt tijdens los longeer sessies met telkens halthouden op min of meer dezelfde plaats.

Hoe heb je deze dan in vredesnaam voor mekaar gekregen: http://i48.photobucket.com/albums/f240/ ... kopie4.jpg Knipoog

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:32

M3isSi3j; Leuke serie! De foto's zouden misschien wel iets meer contrast kunnen gebruiken.

xXutopiaXx; Mijn paard gaat bijna altijd likken als ik hem laat halthouden, dus het is heel makkelijk te voorspellen wanneer deze lap naar buiten komt.Het probleem was wel dat hij daar al mee begint als ik hem heb gevraagt te stoppen. Deze foto was dus ondanks de voorspelbaarheid best een hele moeilijke Vingers aflikken

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:24

Pipanda: Ik vind de zintuigen foto's prachtig mooi vooral het scherpe erin Lachen en een zeer goed gekozen achtergrond

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:40