[FOTO] Veulen gespot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Veulen gespot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 20:05

Toen ik aan het fietsen was spotte ik wat veulens, en ik kon het niet laten om er even bij te gaan zitten en wat foto's te maken. Wat ik wel wil vragen is dat mensen niet over scherpte willen zeuren... Dit omdat ik weet dat veel mensen het onderwerp scherper willen zien dan de achtergrond maar met een normale Panasonic is dat heel moeilijk. Ik doe mijn best Haha! zeg ik altijd maar...

Nou hier de foto's

1. Afbeelding
is verscherpt met Picasa (en om mijn © erop te zetten vallen ze nog lelijker uit)

2. Afbeelding
sfeerplaatje (ook hier zie je veel spikkels die het programma afgeeft nadat je © erop heb gezet)

3. Afbeelding
met zijn alle op pad (vind ik al iets beter)

4. Afbeelding
Het plaatje waar het om te doen is, deze vind ik wel wat hebben

5. Afbeelding
Ook mooi sfeerplaatje

6. Afbeelding
Wel mooi, maar niet qua scherpte (ook stoort dat dingetje boven het hoofd)

Op de foto's staat © niet omdat ik mezelf nu zo geweldig vind maar omdat ik wel vaker foto's die ik gemaakt heb of van mijn eigen verzorgpaard op internet terug heb gevonden.

Eigenaren ben ik nog aan het opspeuren om de foto's te laten zien.

Commentaar is uiteraard welkom maar toon genade Clown en geen scherpte commentaar Knipoog , ook zie je vak spikkels maar dat komt omdat ik best ver in moest zoomen

dank u wel.

NotNice

Re: [FOTO] Veulen gespot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:51

dat heb je goed gespot zeg, en wat een mazzel dat je je camera bij je had

ik persoonlijk vind de schaduwen die over het liggende veulen vallen niet zo mooi, ze zijn te donker. In photoshop (of iets dergelijks) kan je dat vrij eenvoudig wegwerken
Die met de pootjes naar voren is inderdaad heel erg schattig

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:08

Welke camera van Panasonic heb je dan als ik vragen mag?

Vind het over het algemeen aardige plaatjes, maar ze springen er niet uit. Vooral bij de eerste 3 foto's zie ik ruis en veel hardheid in je kleuren. Bij de laatste drie ga ik me storen aan schaduwen en teveel aan zonlicht. Let er ook op dat je geen stukjes van lichaamsdelen mist, fotografeer dan liever wat ruimer en crop in je nabewerking wat Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 10:46

alles is gecropt. Ik hou er van als er niet teveel omgeving in de foto zit. Maar ik mis bij de laatste drie tog geen lichaamsdelen? En ik heb een Panasonic DMC FZ-7. Hoe doe je die schaduwen wegwerken dan? Wil ik graag weten, en met welk programma. En ja ik vond de eerste 3 ook te veel ruis bevatten maar vond ze tog wel schattig.

Idg, bedankt voor het commentaar Lachen

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:08

Ik vind het leuke foto's! Alleen bij de eerste 3 foto's vind ik de achtergrond een beetje storend. Voor de rest vind ik ze leuk Lachen