[SCH] Palomino 1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Palomino 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 11:53

Na lang niets meer geplaatst te hebben toch nog eens een werkje van mij. Een opdrachtje in aquarell op A4 papier. Ik schat een 4 uurtjes werk. Zie ook [SCH] Palomino 2

Afbeelding

Opbouwend commentaar en tips zijn zeer welkom. Lachen
Laatst bijgewerkt door marjoke op 05-04-07 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Denise

Re: [SCH] Palomino 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:56

Ik vind 'm heel mooi en realistisch, alleen het oog vind ik niet zo sprekend. Een beetje leeg, misschien omdat het zo licht is. Zelf doe ik altijd het oog heel donker met juist een licht vlekje, en niet precies zoals het oog er anatomisch uitziet (want zo ziet het eruit alsof je de pupil hebt getekend, of zie ik dat verkeerd?). De oren, neus en manen vind ik het geheel weer heel erg omhoog halen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:58

mooi gedaan! de ogen storen mij alleen, en het bot dat je daarbij tekent moet misschien niet precies onder het oog?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 17:21

denice: Wat bedoel je met het bot dat niet onder het oog mag? De jukbeenderen van een paard beginnen onder het oog en lopen dan door tot boven het begin van de kaak...

Ja het oog. Daar kan ik nog wel iets aan veranderen. Je hebt gelijk van dat 'te licht'. Daar zal ik proberen zo snel mogelijk iets aan te doen. Lachen

Hierbij dan Palomina 2 toch even in dit topic plaatsen. (Was vergeten dat je geen twee topics op 1 dag mag starten, sorry.)
Afbeelding

Bij deze is het oog wel beter vind ik. Maar misschien moet ik daar toch ook nog iets aan doen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:38

leuk hoe het eerste paard zo sipjes kijkt, en de tweede haast lijkt te lachen! hoewel de eerte ook wel glimlacht als je er langer naar kijkt... Lachen verders vind ik ze mooi gemaakt, aquarel is neit het makkelijkste medium. Ook dat groenige achter de hoofden vind ik heel stijlvol

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:45

Wat een rustige en zachte werkjes, erg mooi Ja .
Het mondje valt idd op; het hangt zo ontspannen en lijkt idd wat te glimlachen.
Erg fijne plaatjes om naar te kijken, dat groenige maakt het helemaal af Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 13:26

Bedankt!
Ja de mondjes.. Op zich niet expres gedaan hoor. Ofwel perongeluk, ofwel lachte het paard gewoon echt naar het vogeltje. Tong uitsteken