Materialen voor muurschildering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

Materialen voor muurschildering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:55

Vingers aflikken k wil graag een muurschildering maken, maar k heb geen idee welke verf k daarvoor kan gebruiken.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met muurschilderingen? Kan iemand mij vertellen welk merk verf je het best kunt gebruiken?

Grussels

Silver Storm

Faelivrin

Re: Materialen voor muurschildering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:25

Kun je in detail verven met gewone muurverf zonder structuur? Vast wel. Dat lijkt mij dan de beste manier. Die heb je in verschillende merken, maar voor dit soort dingen zou ik dan wel 1 van de duurdere nemen.

Enne, kom je mijn muur ook doen? Tong uitsteken

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:44

Ik heb al eens een muurschildering gemaakt in ons *ahum* jeugdhonk. Gewoon met plakkaat en acrylverf gedaan, en de muren eerst gesaust (hoe schrijf je dat Haha!) , dan pakt de verf beter! Ben wel benieuwd naar het resultaat als jij een muurschildering gaat maken, dat wordt vast een waar kunstwerk op megaformaat!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:57

Haha! hoop dat het mooi wordt idd!

hoeveel liter verf heb jij gebruikt?

en waar heb jij je verf gehaald?

ghgh... ben even op groot onderzoek uit, maar nergens staat hoe of wat... veeg eigenlijk

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:06

*haha nou dat weet ik wel zeker Haha!*
pff.. ehmm Hoeveel liter weet ik niet echt, ik had ongeveer zulke verf http://www.heutink.nl/catalog/o062601.jpg , die was nog verdunbaar met water, en daar had ik voor de grote vlakken ruim genoeg aan.
Voor details had ik n paar doos'n acrylverf gehaald bij de kruidvat, niet het beste materiaal denk ik, maar schilderde wel lekker! Valt altijd te proberen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:02

Volgens mij is er al eerder zo'n topic geweest over verf bij muurschilderingen, heb ik toen nog een paar sites voor opgezocht.

Ik heb zelf ook vorige maand een muur geschilderd, nou ja klein stukje Lachen
Ik heb inderdaad goedkope acrylverf gekocht, was n paar euro bij de Action. Niet echt geweldige verf, een paar kleuren zijn een beetje transparant, geel moest bv in twee lagen, maar het is wel fijne verf om mee te werken, en ook makkelijk te mengen. En een héél stuk goedkoper dan Amsterdam Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:04

klopt heb er al eerder een topic over geopend, zie zoekfunctie maar eens, is een aantal weekjes geleden!
Ik probeer nog steeds een goed (mooi) ontwerp te vinden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:10

Hangt af van de ondergrond. Een muurschildering op een houten of egale met latex geschilderde wand kan heel goed met acryl (grote potten).
Ik heb 3 wandschilderingen gemaakt, zal eens speuren of ik er nog foto's van heb Lachen