[FOTO] 1e probeersels Fuji Finepix S6500

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

[FOTO] 1e probeersels Fuji Finepix S6500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:47

Voor de kerst alvast een nieuwe camera gehad, en deze afgelopen zaterdag uitgeprobeerd bij de veulenopfok van de Eagles Ranch op Texel! (vriendin heeft er een paintveulen) Ik snap nog niet veel van alle functies, dus dit was echt om uit te proberen. Wel gelijk ff 120 foto's genomen, en de leukste daarvan wil ik hier neerzetten om te vragen wat jullie er van vinden. Zelf vind ik dat ze veeel scherper kunnen, dat stoort me heel erg, maar ik weet niet hoe dat moet. De camera heeft 5 megapixel. Maar ben benieuwd wat jullie mening is van de foto's op zich.

Afbeelding

Afbeelding
deze vind ik wel iets hebben

Afbeelding
'kiekeboe' Haha!

Afbeelding
'blue eyes'

Afbeelding
dit vond ik zo grappig, hij zat te knabbelen aan die paal en kwam er net boven uit Clown

Afbeelding
deze vind ik zo jammer dat het oog niet scherp is.. want het beeld op zich met dat paardje op de achtergrond was volgens mij wel heel leuk.
Laatst bijgewerkt door Marye78 op 22-12-06 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_

Re: [FOTO] 1e probeersels Fuji Finepix S6500

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:51

De foto's mogen niet in links, ze moeten zichtbaar zijn Lachen

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:52

Hilde_ schreef:
De foto's mogen niet in links, ze moeten zichtbaar zijn Lachen

was t inmiddels al aan t aanpassen Knipoog

verder nog wat over de foto's?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:16

Heb de camera zelf ook Lachen
De laatste vind ik niets..
Nr 4 vind ik ook niet echt mooi. Maar de rest vind ik leuke foto's Ja
Daarvan is de kwaliteit beter.
Gewoon dooroefenen, komt het wel goed Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:18

Jammer dat de laatste nogal onscherp is. De rest is echt leuk, en dan ook nog zon mooi veulen Haha! . De camera doet zijn werk wel goed, of niet? Bjina alle foto's zijn scherp.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:19

Foto 1: Goede foto. Mooie scherptediepte, geen storende elementen, geen overbelichte delen in de foto.
Foto 2: Opzich een leuke foto. Persoonlijk vind ik de achtergrond (de andere veulens) nogal storend. Mijn ogen gaan niet naar het veulen wat de aandacht moet trekken maar naar de veulens die erachter staan.
Foto 3: Leuke foto. Verder doet het me niet echt iets. Het lijkt meer een foto die perongeluk is genomen maar die achteraf toch wel leuk was.
Foto 4: Gecropt uit een andere foto? Aan het formaat te zien wel. Lijkt heel ietjes onscherp. Verder een leuke foto.
Foto 5: Leuke foto! Alleen nu lijken zn oogjes een beetje raar/misvormd. Nagelbijten / Gniffelen
Foto 6: Jammer dat ie niet scherp is. De lucht is overbelicht.
Geen geslaagde foto.

Kortom: Nog lekker veel oefenen en dingetjes uitproberen. Voor 1e probeersels vind ik de foto's erg goed geworden. Veel varatie. Lachen
Succes met fotograferen!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 21:34

Juultj schreef:
Foto 1: Goede foto. Mooie scherptediepte, geen storende elementen, geen overbelichte delen in de foto.
Foto 2: Opzich een leuke foto. Persoonlijk vind ik de achtergrond (de andere veulens) nogal storend. Mijn ogen gaan niet naar het veulen wat de aandacht moet trekken maar naar de veulens die erachter staan.
Foto 3: Leuke foto. Verder doet het me niet echt iets. Het lijkt meer een foto die perongeluk is genomen maar die achteraf toch wel leuk was.
Foto 4: Gecropt uit een andere foto? Aan het formaat te zien wel. Lijkt heel ietjes onscherp. Verder een leuke foto.
Foto 5: Leuke foto! Alleen nu lijken zn oogjes een beetje raar/misvormd. Nagelbijten / Gniffelen
Foto 6: Jammer dat ie niet scherp is. De lucht is overbelicht.
Geen geslaagde foto.

Kortom: Nog lekker veel oefenen en dingetjes uitproberen. Voor 1e probeersels vind ik de foto's erg goed geworden. Veel varatie. Lachen
Succes met fotograferen!

bedankt! hier heb ik wat aan.
foto 2: idd wat storend (was wel echt een enorme berg veulens door elkaar haha, heb fotos waar je echt een stuk of 10 veulens tegen elkaar ziet staan Haha! )
foto3: nee is niet per ongeluk genomen, ik wilde juist de nadruk leggen op het oog en het oor. vind deze zelf daarom wel heel erg leuk, maar dat komt denk ik omdat niet iedereen de achterliggende gedachte weet.
foto 6: ja vind ik ook, maar zou hij wel geslaagd zijn als hij scherp was?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 21:36

dewitje13 schreef:
Jammer dat de laatste nogal onscherp is. De rest is echt leuk, en dan ook nog zon mooi veulen Haha! . De camera doet zijn werk wel goed, of niet? Bjina alle foto's zijn scherp.

thanx, ja moet de camera nog echt doorkrijgen. Vind ze zelf namelijk niet zo scherp, terwijl als ik binnenshuis fotos maak ze wel scherper zijn. Vraag me dus af of dat met buiten te maken heeft.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:38

Foto 6 zou een goede foto zijn als het oog scherp was geweest en de lucht/achtergrond niet overbelicht zou zijn. Is wel vrij lastig.
Heb je handmatig ingesteld? Heb je geflitst? Dat lijkt een beetje zo namelijk.

Buiten heb je vaak beter licht dan binnen. Tenzij je het onderwerp wat je gaat fotograferen goed belicht.
Bij mij worden de foto's buiten juist 10x zo scherp dan binnen. Binnen vaak veel ruis in de foto's.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:28

Juultj schreef:
Foto 6 zou een goede foto zijn als het oog scherp was geweest en de lucht/achtergrond niet overbelicht zou zijn. Is wel vrij lastig.
Heb je handmatig ingesteld? Heb je geflitst? Dat lijkt een beetje zo namelijk.

Buiten heb je vaak beter licht dan binnen. Tenzij je het onderwerp wat je gaat fotograferen goed belicht.
Bij mij worden de foto's buiten juist 10x zo scherp dan binnen. Binnen vaak veel ruis in de foto's.

Nee had m op de automatische stand staan, omdat ik de knopjes nog niet goed weet te vinden. Volgens mij heeft hij niet geflitst, dan springt er zo'n ding uit aan de bovenkant en dat deed hij niet. Haha!
Ik heb binnen juist scherpere foto's omdat ik dan de tijd neem om ergens op te focussen, en dan kun je ook goed dichtbij komen. Die paarden rennen maar alle kanten op dus dat vind ik een stuk moeilijker om te focussen! Vork