[Tek] Paardje van bokker Alison

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

[Tek] Paardje van bokker Alison

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 11:43

Haha! Altans zo heb ik de foto opgeslagen Clown dus sorry als die van iemand anders blijkt te zijn. Want in haar profiel zie ik het paardje zelf geloof ik niet terug. Iedergeval de foto komt uit het wie-wil-mijn-paard-tekenen-topic Lachen

Vork Zo terug naar mij, het is weer een tijdje terug dat ik heb getekend omdat het even helemaal niet lukte. Maar na hier weer mooie tekeningen hebben gezien en nu het ook vakantie is heb ik me potloden weer opgepakt. Nou om precies te zijn mijn pastelpotloden Knipoog

Kleine versie
Afbeelding

Grote versie met foto erbij
http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/IMG_2109.jpg

En vervolgends wat klopt er niet volgends mij:
- Het rechter oog, moest meer naar "beneden" kijken ofzoiets
- Het hoofdstel, heb ik veranderd omdat er wel erg veel riempjes enz op de foto waren

Voor de rest ben ik erg tevrede over de neus en het kleur gebruik Ja . En gemaakt op bijna A4 formaat pastelpapier geheel vullend met pastelpotloden.

Tips zijn welkom maar wees lief Kusje
Eveline

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Tek] Paardje van bokker Alison

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:13

Wat een lastige foto heb je uitgekozen om te tekenen!
Het rechter neusgat (voor ons dan) heb je al heel mooi gedaan.
Ik heb het idee dat het paardje een scheef hoofd heeft, dat het naar links afbuigt zeg maar.
Tip voor het inkleuren: met de richting van de haren mee kleuren.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik pastel een vrij lastig medium vind nog dus echt tips in het gebruik daarvan heb ik niet voor je... ik ben het zelf nog steeds aan het 'ontdekken'

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 12:12

Lontje schreef:
Wat een lastige foto heb je uitgekozen om te tekenen!
Het rechter neusgat (voor ons dan) heb je al heel mooi gedaan.
Ik heb het idee dat het paardje een scheef hoofd heeft, dat het naar links afbuigt zeg maar.
Tip voor het inkleuren: met de richting van de haren mee kleuren.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik pastel een vrij lastig medium vind nog dus echt tips in het gebruik daarvan heb ik niet voor je... ik ben het zelf nog steeds aan het 'ontdekken'

Clown Jeps was het ook had een beetje genoeg van de zijkant foto's denk ik. Hoewel die beter zijn voor mij op te oefenen.
Lachen Dankje was ook erg blij met zijn neusje, dat van de haren is een goede tip hoewel ik op de foto niet echt haarrichtingen kon ontdekken. Waarschijnlijk omdat de pinter toch niet z'on goede kwaliteit heeft Bloos

Pastel is idd erg moeilijk, maar als ik zie wat sommige mensen ermee maken geeft het hoop. Vindt het wel fijner werken dan grijspotlood, hoewel ik er door al die kleuren wel veel langer mee bezig ben. Vanmiddag ga ik weer proberen te oefenen Ja en dit keer beter kijken voordat ik begin met inkleuren want dat heb ik dit keer niet goed gedaan daardoor zijn sommige stomme foutjes erin gekomen zoals het oogje. Toch wat te ongeduldig Bloos

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 13:24

Lachen Iemand nog tips?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:06

Wat heeft dit paardje een schattig hoofdje en idd, wat een moeilijke pose die je hebt gekozen, je maakt het jezelf niet makkelijk daarmee Knipoog .

Qua verhoudingen heb je de omtrek van het hoofdje nog ietwat te recht getekend, bijv aan de rechterkant voor ons zit nog n lichte bolling naar buiten, dit geld ook voor de linkerkant, hoewel daar het hoofdstel wat vertekent.
Mbt tot kleuren geeft het meer 3Deffect als je met de vorm meekleurt (of idd met de haarrichting).
Ook mogen je kleuren iets meer in balans komen; het hoofdstel is pikzwart, waardoor je paardje wat vaagjes gaat ogen.
In het hoofdstel mogen meer lichtinvallen, dan krijgt dat meer vorm en is t minder aanwezig in je tekening Lachen .

Verder: let op de vorm van aftekeningen Lachen .
Het blesje lijkt op de foto heel smal uit te lopen, terwijl ie op de tekening juist breed is.
Aftekeningen kunnen heel belangrijk zijn bij het vinden van de gelijkenis Lachen .

Maar een hele lieve en leuke tekening! Ja
Bevalt de pastel? Lachen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:00

Tja, wat kan ik nog aan onze lerares Naomi toevoegen Nagelbijten / Gniffelen

Pastel leren kennen is meters maken en veel veel oefenen Haha!
Ik vind het een hele leuke tekening en ben benieuwd wat je in de toekomst nog voor ons in petto hebt Lachen

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 21:40

@Naomi21 Haha! Kijk daar heb ik wat aan, zal het voortaan weer met een lief smilie erbij kom je dan weer *LOL* ?
Idd de foto sprak me erg aan en tja geef toe het is weer eens wat anders dan de zijkant hahah. Ik heb tijdens het lezen van je reactie de foto en de tekening er even bijgehouden. Je doet erg leerzaam commentaar geven, ik zie ook helemaal wat je bedoelt vooral dat ik het hoofd wat recht heb getekend. Ik had ook mischien beter het hoofdstel helemaal erbij moeten tekenen, alleen ik dacht en vermoedt dat het dan een warig zwart geheel word. Bloos Zoals je idd al zij ik heb het hoofdstel als laatste gedaan en had eigelijk niet zoveel zin meer. Tja dan moet je het weglegen Vork maar het ging zo lekker. Maar ach zal volgende keer proberen Ja
Bloos Oei ja het bles, had ik nog geen eens opgelet, heb gewoon een bruin vlekje niet getekend zie ik. Helpt idd niet echt om te laten lijken, zal er zeker voortaan op letten.
Lachen Pastel bevalt me erg goed, noujah als het lukt natuurlijk anders is het rotmateriaal Tong uitsteken . Vindt het wel een stuk leuker om met kleurtjes te werken dan met al die grijstinten.

@Remy Lachen jaa er bleef weinig nog over he Knipoog Ik ga proberen er binnekort er weer een te maken. Ben nu wel gemotifeerd omdat deze zo lekker ging tijdens het maken. Het nieuwe project is alleen me lievenlingsknollie dus toch wat moeilijker om die vasttelegen omdat je hem natuurlijk ook in "echt" hebt gezien. Maar we gaan een poging wagen Lachen

Beide onzettend bedankt Ja neem deze puntjes zeker mee bij mijn volgende pastelwerken.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:06

Hoi!
Dit paardje is van een vriendin ( Sielurt @ bokt ) van mij Knipoog
Ik vind hem goed gelukt , zeker omdat het al zo'n moeilijke foto is om na te tekenen Knipoog voor de rest ben ik het met de rest eens Knipoog

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 09:10

Alison schreef:
Hoi!
Dit paardje is van een vriendin ( Sielurt @ bokt ) van mij Knipoog
Ik vind hem goed gelukt , zeker omdat het al zo'n moeilijke foto is om na te tekenen Knipoog voor de rest ben ik het met de rest eens Knipoog

Haha! Ah ik dacht al omdat ik het paardje nergens zag terug komen in je profiel. Lachen Voor de rest bedankt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:12

Let op de verhoudingen Iwan_Fjord! Kijk naar de afmetingen, vergelijk!

Wat tips:

• oefen eens met blind tekenen; een voorwerp natekenen zonder naar je papier te kijken en enkel de omtrek lijnen tekenen. Probeer alle details erop te zetten!

• de tekening ondersteboven nateken (of op de zijkant). Waarom? De meeste mensen zien niet de vormen maar het voorwerp; daar bedoel ik mee, als je vraagd of iemand een oog tekenent van profiel, dan wordt dat al snel een 'stripfiguur oog'. In werkelijkheid is het maar een klein driehoekje.

• restvormen tekenen. Dit is een beetje lastig om uit te leggen, maar restvormen zijn de vormen lucht die in een voorwerp aanwezig zijn.
Dit is het beste voorbeeld dat ik kon vinden:

Afbeelding

De groene vlakken zijn dus de getekende restvormen. Beeld eens een ouderwetse houten stoel in:

Afbeelding

Hier zou je dus alleen de binnenste vormen tekenen, bij de rugleuning. Om het voorwerp af te maken moet je een kader maken uit een A4'tje. Dit doe je door een rechtoek eruit te halen, van ongeveer pakweg 12 cm bij 8 cm? Plaats dit voor je hoofd; zo dat je in het midden precies het voorwerp hebt. Zu kun je goed de buitenste restvormen tekenen.

Erg moeilijk om allemaal in woorden hier uit te leggen zonder het te laten zien, maar dit zijn 1 van de beste oefeningen die er zijn! Lachen

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 09:16

Ja dat zijn idd erg goede oefeningen. Zal eens gaan proberen, meeste komt me aardig bekend voor uit bv tekenen boeken of van school alleen die restvorm nog nooit van gehoord Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:21

Hier wat meer toelichting! Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Oefening in de 2e:

Afbeelding

En blind tekenen. Gek dat ik bijna precies was uitgekomen, terug bij het beginpunt. Clown

Afbeelding