De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met een onderrok, overrok (1889) en french vest bodice (1884).
De andere onderkleding had ik al eerder gemaakt:
Bestaande uit lange onderbroek, chemise, corset van ongebleek linnen en petticoat met bustle van baleinen.
Alle sluitingen op die van de bodice na zijn haak en oog, corset haken in dit geval. De bodice heb ik de 11 knoopsgaten met de hand genaait. De knopen had ik nog, zijn stofknopen van roodbruin leer die ik had bewaard van een oud (vintage) kledingstuk. In de bodice zitten ook baleinen op de naden behalve de naden op de rug, de bodice is geheel gevoerd met een dunne katoen (behalve de rug die is gevoerd met buiten stof). De bodice heeft een 'binnen' voering, de taft is op coutil bevestigd doormiddel van stikken binnen de naadtoeslag, voordat deze verder verwerkt is.
Ik ga er nog een cape bij maken en een hoed (van af een patroon en buckram) dus ben nog eventjes zoet De benodigde patronen voor deze gehele outfit verkoop ik ook in mijn online winkel! Zie onderschrift!
Wat een geweldige jurk! Doe je er ook iets mee? Verkoop je ze of gebruik je ze inderdaad voor re-enactment gelegenheden? Jammer dat mijn re-enactment groep in de middeleeuwen leefde...
Qua tijd valt het wel mee de rokken kosten elk niet meer dan 2-4 dgn om te maken. De bodice is nog het meest lastige door de baleinen en voering en de pasvorm die past terwijl je een korset draagt en niet goed zit zonder korset,
@Rommie, ik verkoop de patronen waarmee men ze zelf kan maken. De petticoat met bustle en korsetten maak ik voor klanten ook. Voorlopig zal ik deze dragen naar een Vampire the Masquerade georienteerde larp waar ik een victoriaanse vampier ben ik vind het ook jammer dat de VCA hier maar tot middeleeuwen gaat
Laatst bijgewerkt door orri op 12-09-06 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Wauw, inderdaad dit kan zó in een film! Hele mooie kleuren, ziet er helemaal super uit. Volgens mij zijn die bruidsjurken niet zo probleem, dit ziet er super uit!
Jurkje af hoor, geweldig wat mooi zeg Echt prachtig, die stof, alles past super bij elkaar wauw. Je kunt idd best voor bruiden gaan werken hoor, niet te laag denken van jezelf
Wow, die is wel heel erg gaaf! Heb er helemaal niet zo veel fantasie voor nodig om me dames voor te stellen die er vroeger zo bij liepen Heel knap gemaakt
Wauwie, in een woord schitterend. Of de soort stof ook echt past bij de jurk, daar ben ik nog niet zozeker van, maar hij is geweldig qua kleur en ziet er echt gelikt uit. Je zou idd voor een theater moeten gaan werken, of voor een film....
Dank je! De patronen zijn periode correct, de buitenstof niet, maar daar heb ik bewust voor gekozen aangezien ik geen SASS lid ben of SCA/VCA lid maak ik me daar geen zorgen om
Ik ben al lange tijd fan van jouw creaties...je maakt er elke keer weer is sensationeels van...ik vind het nog steeds jammer dat ik je niet op de Fair heb gezien...