[SCH] schilderij in stappen in olieverf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

[SCH] schilderij in stappen in olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:16

Ik kreeg nogal veel pb-tjes met de vraag wanneer ik weer eens iets zou posten en/of een tutorial zou maken, dus bij deze Haha!

Het gaat om een schilderij in opdracht van een bokker, die graag op een mooi barok paard door een fantasielandschap in rood en turquoise wilde rijden Haha! dus dat is de opzet hiervan Lachen

Afbeelding

Ik heb de eerste kleurlagen nu opgebracht. dit zijn vrij grove kleurvlakken, en er gaat dan ook nog veel aan veranderen voor het eindresultaat er is Lachen het is nog een kale bedoeling nu, maar het gaat er puur om dat de grondlagen erop zitten. Alleen het paard plus ruiter is grofjes opgezet in potlood, de rest is gewoon direct geschilderd. Om de kleuren lekker intens erop te krijgen werk ik vaak met de verf direct op het doek, dus pas mengen op het doek ipv op mijn palet Lachen

de volgende stappen zal ik vandaag en morgen steeds posten, commentaar en vragen zijn uiteraard welkom (hoewel sinds crea bea naar het jeugdforum is gegaan, ik het erg jammer vind om te zien dat er veel minder gereageerd wordt hier Huilen zonde, want er komen veel mooie dingen voorbij van mijn medebokkers Haha! )
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 29-08-06 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

CaPrIoLe`79

Re: schilderij in stappen in olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:25

Wat een ontzettend gave opdracht is dat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar kun je wat leuks mee, en dat heb je gedaan ook.
Ik denk dat het probleem van die reacties meer te maken heeft met het feit dat verhalen, foto`s en tekeningen etc. hier allemaal op 1 forumonderdeel staan. Tekeningen en schilderijen zakken in verhouding erg snel naar beneden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:06

ja, ik zal eens een balletje opgooien bij FZ.. misschien dat het handiger is om ipv jeugd-volwassen de indeling beeldmateriaal-geschreven materiaal te maken..

hier is inmiddels de tweede fase:

Afbeelding

de kleinere kleurvlakken zijn ingevuld met grove details (hmmz, taalkundig niet zo mooi, een ronde vierhoek Nagelbijten / Gniffelen ) zoals de haren en het kleed en de contouren van de manen. De lucht is imiddels gekleurd (zie je jammer genoeg niet zo mooi op de foto) naar avondrood. ik werk dus van grof naar steeds gedetailleerder, en ondertussen verander ik overal kleine dingetjes. Deze 2e versie is de laatste van vandaag, zodat ik goed kan kijken en morgen "vers" weer verder kan gaan. Als je lang aan een werk zit, wordt je er op een gegeven moment blind voor, dus is het handig om dan even weg te zetten Ja .

morgen zal het schilderij zijn uiteindelijke vorm krijgen, en dan nog 1 sessie om alle laatste puntjes op de i te zetten met de opdrachtgeefster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:06

Ziet er al leuk uit hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat. Ja

Citaat:
misschien dat het handiger is om ipv jeugd-volwassen de indeling beeldmateriaal-geschreven materiaal te maken..

Dat lijkt mij ook een heel goed idee Lachen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:07

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat word mijn schilderij!!!!!!!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:10

hij word heel gaaf! Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:38

kjoetie schreef:
ja, ik zal eens een balletje opgooien bij FZ.. misschien dat het handiger is om ipv jeugd-volwassen de indeling beeldmateriaal-geschreven materiaal te maken..

.

Indeling fotomateriaal en overig zou nog beter zijn. Een fotografisch gedeelte kan prima op zichzelf staan en de rest dan onder een ander kopje.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:12

Hij ziet er nu al erg gaaf uit Ja
Ik kan niet wachten op het eindresultaat!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:56

Wow Bianca, super gaaf joh!!! Onvoorstelbaar wat voor talent jij hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:19

Amable schreef:
Wow [naam], super gaaf joh!!! Onvoorstelbaar wat voor talent jij hebt!

Ik dacht al, heb je het nou tegen mij? Koe , maar ik zie net dat de TS ook [naam] heet Nagelbijten / Gniffelen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:41

Ik vind het altijd heel moeilijk te oordelen over een WIP, maar het ziet er al heel veelbelovend uit! Ik blijf het zeker in de gaten houden Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:47

Dit ziet er zeer zeker al veel belovend uit!
Ben heel benieuwd naar een update
olieverf... langere droogtijd toch? moet je dan tussendoor ook wachten voor je met het volgende begint?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:53

nee eigenlijk juist niet als je een beetje nat in nat wilt werken. Maar het maakt niet zo gek veel uit, ik ben nu even op vakantie, maar als ik terug ben ga ik verder. als ik wil dat het lekker vloeit in aelkaar doe ik gewoon een beetje terpentijn erbij Lachen Als het eenmaal af is moet het wel even drogen Ja maar ik doe er altijd een uiteindelijke beschermlaag over en als die droog is kun je het schilderij vervoeren en ophangen, het volledig indrogen gaat dan vanzelf Lachen

Annetje

Re: [SCH] schilderij in stappen in olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:42

Even een vraagje tussendoor. WAAR verdun je dit mee? Clown Ik had het voor de uitprobeer gekocht namelijk, maar heb geen idee waar ik het mee moet verdunnen.

Ben benieuwd hoe je schilderij er straks uitziet!

kjoetie

Re: [SCH] schilderij in stappen in olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:35

verdunnen met terpentine Lachen

ik ga maandag weer verder, dus dan zal er wel weer een update verschijnen Haha!