[Tek] Noell van bokker 1234

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

[Tek] Noell van bokker 1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 11:35

Daar was ik weer

Ja na de vorige tips in mijn topic (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=588852&start=0&st=0&sk=t&sd=a )ben ik verder gaan tekenen. Het duurde een tijdje maar tja proefwerkweek enz kwam er tussen.
Ik heb dit keer weer een foto genomen uit het wie-wil-mijn-paard-tekenen topic van bokker 1234. Dit keer heb ik het weer gewoon uit me hoofd getekend, omdat ik dat toch leuker vindt dat een raster.

Voor de rest wees een beetje lief voor me

De foto:
http://img377.imageshack.us/img377/6379/noell25wm.jpg

De tekening met foto ernaast:
http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/naamloos12345678910.jpg

Dingen die ik goed vindt:
* De kleurverschillen

Dingen die ik minder vindt:
* De vlekke, die kloppen niet helemaal meer
* Het oog ligt erteveel op en is te donker

Voor de rest vindt ik het niet helemaal meer lijken op het paardje van de foto. Maar voor een 3de tekening na een lange tijd toch erg mooi gelukt.

Groetjes Eveline

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:24

Het oog is niet te donker, maar er zouden nog wel net als op de foto wat schaduwen omheen kunnen. Verder zou je de bovenlip nog wat langer door mogen tekenen en ook in z`n zwarte plekken nog wat nog zwartere schaduwen.
Maar voor de rest: lekker door blijven tekenen, je werk wordt steeds beter.

8Eveline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 12:38

oneilltje79 schreef:
Het oog is niet te donker, maar er zouden nog wel net als op de foto wat schaduwen omheen kunnen. Verder zou je de bovenlip nog wat langer door mogen tekenen en ook in z`n zwarte plekken nog wat nog zwartere schaduwen.
Maar voor de rest: lekker door blijven tekenen, je werk wordt steeds beter.

Dankje nu ik zo erover na denk zie ik wat je bedoelt. Misschien dat ik het zo nog even ga veranderen en het wat zwarter maken. Hoewel ik wel er dan weer bang voor ben dat ik het verpest

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:07

he wat leuk!!

Ik vind em heel leuk geworden hoor !
Was helemaal vergeten dat jij ook Noëll ging tekenen
Maar als je nog iets meer schaduwen tekent wordt ie nóg mooier

8Eveline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 16:53

1234 schreef:
he wat leuk!!

Ik vind em heel leuk geworden hoor !
Was helemaal vergeten dat jij ook Noëll ging tekenen
Maar als je nog iets meer schaduwen tekent wordt ie nóg mooier

Het is inderdaad ook al een tijdje terug zal eens kijken of ik er wat meer schaduw in kan krijgen zonder hem te verpesten

8Eveline

Re: [Tek] Noell van bokker 1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:16

Iemand anders nog tips?

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:26

Ja! Ik!

Misschien kun je bij het hoofd, de lijnen van aders enzo iets duidelijker maken met schaduwen... Ook bij de hals zou ik wat meer schaduw en donker/lichtverschillen maken, nu is het paard een beetje 'vlak'... Geef hem wat meer leven
Ook denk ik dat de kaaklijn net iets duidelijker kan.. niet teveel! maar een klein beetje kan geen kwaad
En de manen, bovenop de hals zie ik ze iig niet, en onder de keel komt ook nog een plukje vandaan.... was je die toevallig vergeten???

Naja, heel veel suc6 met tekenen!!!!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:09

Ah daar is mijn persoonlijke tekenning controleur Zoals gewoonlijk heb je gelijk. Idd het plukje manen ben ik vergeten vooral die bovenaan heb hem denk ik geen eens gezien.
Hopelijk krijg ik steeds meer leven in mijn tekeningen, blijft erg moeilijk.

Lordino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:13

Heel mooi,
Alleen zou ik het met een 6B potlood doen zodat je de vlekken een beetje kan uitvegen zodat je geen potloodstrepen ziet. hij lijkt wel heel erg op de foto! erg mooi gedaan!

8Eveline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:23

Kelly_Horse schreef:
Heel mooi,
Alleen zou ik het met een 6B potlood doen zodat je de vlekken een beetje kan uitvegen zodat je geen potloodstrepen ziet. hij lijkt wel heel erg op de foto! erg mooi gedaan!

Dankje ik heb alleen 4H en B en Hb gebruikt omdat ik anders het teveel tegenstelling vond qua tinten. Idd 6B veegt tijdens het tekenen zelf ook wat meer uit vindt ik dan bv 4H

NancyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:11

Je kent toch mijn tekening van die elf? Daar heb k mijn vulpotlood (deze vooral voor het tekenen), 2B, 4B en 6B bij gebruikt.... het valt wel mee hoor, vind ik, met de kleurverschillen... het ligt er maar aan hoe en waar je het gebruikt.... en ikzelf vind het fijner als de potloden niet zo scherp zijn... een beetje afgesleten is het mooist, omdat je dan geen lijnen krijgt, maar eerder een heel vlak... snap je me?? is moeilijk uit te leggen :S
Met H-potloden werk ik helemaal niet... die vind ik te hard ... krijg je meer lijnen in plaats van sja... vlakken

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:32

L0veIbiza schreef:
Je kent toch mijn tekening van die elf? Daar heb k mijn vulpotlood (deze vooral voor het tekenen), 2B, 4B en 6B bij gebruikt.... het valt wel mee hoor, vind ik, met de kleurverschillen... het ligt er maar aan hoe en waar je het gebruikt.... en ikzelf vind het fijner als de potloden niet zo scherp zijn... een beetje afgesleten is het mooist, omdat je dan geen lijnen krijgt, maar eerder een heel vlak... snap je me?? is moeilijk uit te leggen :S
Met H-potloden werk ik helemaal niet... die vind ik te hard ... krijg je meer lijnen in plaats van sja... vlakken

Idd mijn 3H werkt zo heel raar te hard maar me 4H doet dat minder Mmh een vulpotlood is misschien ook wel wat voor mij, heb ze nog niet echt gezien in de hobbyzaak, zelf heb ik potloden van bruynzeel.
Voordat ik begin laat ik de potloden ook altijd even slijten anders kan ik er niks mee