[tek]vera nog een keer in pastel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[tek]vera nog een keer in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:53

Tja, mn schilderij is aan het drogen en ik kan er even niet in verder en ik heb op het moment veel zin in tekenen.
Omdat ik niet kan printen deze week heb ik alleen de prints van Verosjaak hier liggen, dus nog maar een tekening van haar paard Vera. Het formaat is erg mini. Bij voorkeur werk ik liever groot. Daarom valt er ook bijna niks meer in te corrigeren.
Afbeelding
Lastig om op dit formaat de kleur er een beetje fatsoenlijk op te krijgen, het wordt gelijk zo grauw. En het grijs op de voorvoet is aangepast ondertussen.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:43

Hihi jij blijft tekeningen/schilderijen produceren op n razend tempo he?

Ik vind deze wederom stikke mooi . Ziet eruit alsof dat paard hard moet werken !
Ik vind eigenlijk alleen de achtergrond (mmh begin ik alweer over de achtergrond te zeuren ) "grauw" van kleur, het paard en ruiter vallen wel mee. Die grauwere/lichtere achtergrond zorgen er wel voor dat het paard en meisje er extra uitspringen op t geheel .
Misschien is het mooi om nog iets rood/oranje in t paard te verwerken? En mss nog wat lichterblauw in de manen?

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 11:16

Hij staat hier al dagen en is al 93 keer bekeken en je bent de eerste met een mening, dank je.

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:55

oneilltje79 schreef:
Hij staat hier al dagen en is al 93 keer bekeken en je bent de eerste met een mening, dank je.

Dat méén je niet Compleet over het hoofd gezien *schaam*

Gelukkig heeft Nomi hem weer omhoog geschopt, want hij is echt hartstikke mooi. Je bent een hele serie trekpaarden aan het maken of niet? Ik vind ook dat je de verhoudingen steeds beter onder de knie krijgt
Teken je eigenlijk ook andere dieren? Mijn geheugen is af en toe een zeef, maar ik dacht niet dat ik andere onderwerpen van je gezien had?

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:07

ik heb hem ook helemaal niet zien staan :S misschien dat er opeens weer heel veel bovenaan stonden waardoor jij gelijk op pag 2 stond? :S

vind hem heeel mooi! ik vind ook de achtergrond iets te grauw, maar vind het heel knap. dat komt ook, omdat met kleur gewoon veel moeilijker is! complimenten

CaPrIoLe`79

Re: [tek]vera nog een keer in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:18

Zoals je ziet is ie uit een klein schetsboekje. Hierin maak ik als ik zin heb kleine snelle schetsjes en ondertussen heb ik ontdekt dat oliepastel hiervoor beter materiaal is. Het zijn eigenlijk gewoon oefeningetjes, maar wel leerzaam. Ik teken ook andere dieren zoals het luipaard in mn avator. Verder staan er veel oudere dierentekeningen op mn space: http://spaces.msn.com/oneilltje/ in de verschillende fotoboeken. Daarin staan ook een aantal werken die niet op mn site komen.
Hier uit hetzelfde schetsboekje met oliepastel een jong ballerinaatje:
Afbeelding

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:05

haha leuk zeg die tekening..

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:22

Wat een mooie tekening! De kracht van het paard spat er echt vanaf, hartstikke mooi

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:47

normaal spot ik jou werk meteen, maar deze heb ik ook niet gezien?

Ik vind het echt wat uitstralen, maar ik heb inderdaad kleurrijkere werkjes van jou gezien. Voor de rest heb ik geen commentaar, ik houd van jou stijl

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:00

Het lijkt toch bijna geen pastel meer! Toch heeft het erg veel uitstraling. Het is op de een of andere manier toch anders dan ik van je gewend ben.