[foto] Jumping Amsterdam (zaterdag)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

[foto] Jumping Amsterdam (zaterdag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:23

IK plaats deze foto's voor tips hoe ik het beter kan doen. Meer ''gewone'' foto's heb ik hier geplaatst (ITP).
Ik heb ze gemaakt op standje auto en standje sport, maar het gaat allemaal zo snel, dat ik uit 318 foto's (:= ) maar een paar goede heb geschoten. Die afschuiwelijke ® staat voorzich neem ik aan

Voordat het paard over de hindernis ging, heb ik het toestel al scherpgesteld op de hinderins (ontspanner half ingedrukt) en op het moment van springen, doorgedrukt. Dus daardoor is de hindernis wel scherp, maar het paard 9 van de 10 keer niet, vooral niet als het dichtbij is. Kan mijn camera (Fuji FinePix S7000) zo worden ingesteld dat ie direct foto maakt als ik op het knopje druk en niet eerst scherpstelt? ( en nee, ik kan het niet opzoeken in de handleiding, want die heb ik niet )

Anyway, genoeg geklets, ''aanschouw'' de plaatjes

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding
^zo gaaf, dat ''bitje'' zo!!!

(vraag me niet wie wie is, daar was ik niet echt mee bezig )

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:25

wat een mooie foto's!
alleen op die laatste foto, dat bit.. heel raar, het lijkt net of het dan zo uit zijn mond kan vallen
maar leuke foto's hoor

RoWi

Re: [foto] Jumping Amsterdam (zaterdag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:32

Mooie foto's! Ik krijg de sprong er nooit goed op, altijd of te vroeg of net te laat!
Die vrouw op de laatste foto is trouwens Nena Verlooy en haar paard heet Flash Bounce. Flash Bounce heeft zo'n "hoofdstel" omdat hij de druk bij zijn oren niet kan verdragen. Hij gaat dan helemaal met zijn hoofd schudden en gek doen. Daarom heeft hij zo'n speciaal bit (heet een Meroth Bit). Ze had hem eerst gekocht om weer door te verkopen, maar omdat het zo goed klikt gaat hij nooit meer weg. Ze hebben al veel prijzen gewonnen samen!

Als je deze link aanklikt en dan het filmpje "Meroth Bit" download (1 aanklikken), dan kun je een leuk filmpje over hun bekijken:

http://www.paardentv.com/paardentv%20andere.html
Laatst bijgewerkt door RoWi op 23-04-06 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:37

Horen deze foto's niet bij Hippische Evenementen?
Leuke foto's hoor, inderdaad dat je zo kan rijden, alleen met bit en teugels!

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:39

aaah mooie leuke foto's zeg!
Is nog steeds verliefd op jouw camera!!
wel jammer is dat sommige foto's wat donker zijn,
maarja dat krijg je binnen he ..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:40

_Lisanne_ schreef:
Horen deze foto's niet bij Hippische Evenementen?
Leuke foto's hoor, inderdaad dat je zo kan rijden, alleen met bit en teugels!

Ow, wist niet eens dat dat topic bestond Maare, wil graag fototechnisch commetaar, de andere foto's staan bij in the picture!

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:43

Ik vind het mooie fotos!!! en wat een apart hoofdstel heeft die vrouw...

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:55

hannekj schreef:
Ik vind het mooie fotos!!! en wat een apart hoofdstel heeft die vrouw...

Dan moet je hier eens kijken, daar staat een leuk filmpje over ze:

http://www.paardentv.com/paardentv%20andere.html

En dan het filmpje: Meroth Bit
daar de 1 aanklikken (dan wordt het filmpje gedownload)

Is echt een leuk filmpje!

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:57

Maare, mensen... Willen jullie dit verder doorzetten in dit topic? Hier heb ik liever fototechnisch commetaar

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:53

Leuke foto' s als eerste!!
mijn commentaar:

1: Mooie foto. Net op het goeie moment genomen. Jammer van die bloemen en alles. maar daar kan je niks aan doen.

2: deze foto heeft niet zoveel en het paard had ook meer in het midden van de foto kunnen staan ( om het zo maar te zeggen ).

3: Beetje gewoontjes.

4: Leuk moment!

5: de mooiste vind ik wel. netjes gefotografeerd en ook een mooi paard.

6: Apparte foto. ook knap dat bit Leuke foto

@ xxZanniejxx: waarom maak je zoveel reclame?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:59

Ik heb ook zo'n bit
Ik rij ermee in de zomer omdat ik hem dan makkelijk uit kan doen als ik met halster wil rijden en in de woonwijk er weer in
Is echt een mega zacht bit ik heb alleen een ander model mondstuk die net als een gebroken bit in het midden kan knikken hij is daar dunner

Maar verder leuke foto's

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 00:46

Dank je wel voor je bruikbare commetaar (heb ik meer aan dat alleen maar: wat mooi, daarvoor had ik dit topic geopend
Daar heb ik eigelijk nog een mooiere springfoto staan, bij nader inzien

Afbeelding

Afbeelding
^Hoewel, das niet echt een springfoto

bokkiej schreef:
2: deze foto heeft niet zoveel en het paard had ook meer in het midden van de foto kunnen staan ( om het zo maar te zeggen ).

Ik vond het wel leuk om te laten zien waar het paard heen ging, een beetje ruimte erin zeg maar, maar kan me ook voorstellen dan mensen het storend vinden.
Heb jij misschien een tip hoe ik de foto's scherper kan maken? (wat ik in het begin uitlegde, met die ontspanner half indrukken?)

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 01:53

Ik vindt het leuke foto's

Boy1978

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:41

Ik vind foto 1 het mooiste. Wat een stoer paard is dat, 2 dagen gezien in amsterdam en ben er helemaal weg van...

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:05

Evenementenfotografie is erg lastig. Vooral door het feit dat je zelf niets kunt veranderen aan dingen als de achtergrond, de positie van het object dat je fotografeerd en je kunt niet écht rondlopen om de piste heen, althans niet hier.
Daarom is het 't beste om een plekje te zoeken voor één hindernis of waar alle paarden langskomen. Zorg dat je vooraan staat voor het beste zicht en beeld en dán kun je rustig scherpstellen enzovoorts.
Je kunt óók, bijvoorbeeld van deze foto (gejat uit je andere topic xP ) de grote versie croppen tot van boven het hoofd van de ruiter, links en rechts de stijgbeugels en onderaan de witte balk. (bijvoorbeeld, want met croppen kun je hele leuke dingen doen!) Als je dan de achtergrond onscherp maakt (met paint shop pro of met photoshop) ziet het er een stuk proffesioneler en scherper uit.
Als je mij de grote versie van die foto stuurt, kan ik het wel even laten zien

Even over je vraag, ik heb geen verstand van Fuij Finepixen, maar bij Canon is het zo dat je de fotografeerknop ook half kunt indrukken en dan stelt hij scherp, zodra dat is gebeurd kun je op een willekeurig moment klikken en dan heb je binnen 1tiende seconden je foto. Ik denk dat je voor advies wat betreft dat op iemand anders moet wachten

Verder, de foto's die hier staan zijn vrij goed geslaagd. Dit soort fotografie is zoals ik al zei echt lastig en ik zie dat je nog niet echt een goed idee hebt van welke foto's 'goed' zijn en 'minder goed' want in je itp-topic staan foto's die ik zelf na een bewerking wél hier had geplaatst en andersom. Veel kijken naar professionelen evenementenshoots is een goede oefening

Ik hóóp dat je wat kunt met mijn commentaar, je kunt me altijd vragen stellen

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:20

Dank je wel voor je uitgebreide commetaar waar ik wel wat mee kan Idd, met zo'n evelement... de helft van de mensen staat voor het beeld, mensen staan overwachts op, je kunt niet kiezen waar je zit. Direct achter de border stond een man met zo'n super telelens, die kon d ehele tijd van hot naar haar lopen (jaloers dat ik was ) Wat je zegt met dat scherpstellen, zo heb ik het idd ook gedaan, maar zoals ik zei, dus van de 318 foto's was dit het toonbaarste

Ik wil je die foto best toesturen, graag zelfs, kan ik kijken wat je bedoelt, maar helaas ben ik m'n camera bij m'n vriend vergeten (en die woont net iets te ver weg om zomaar ff te halen, 200 km ), dus zal ik hem je na het weekend toesturen?

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:23

Tuurlijk, geen probleem
Fijn dat je er iig wat mee kan!
[edit]
En dat heb je met zo'n lens ook hé... De mensen van het evenement zelf (die er werken) schuiven zó vaak, maken plaats, enzovoorts...
Helaas ben ik niet gezegend met zo'n geweldig ding (heb een compact canon'tje) dus die waaier gaat voor mij ook niet op

shabbay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:21

het is gewoon moeilijk om in een hal te fotograferen...met standaard flitser en compact cam......

met een leuke digitalespiegelreflex, die veel hogere sluitertijden kent krijg je een veel gewenster resultaat (met automatische scherpstelling gaat het dan al veel minder vaak mis) met daarbij natuurlijk wel een extra flitser en zoomlens tot 150 mm of als je echt geld over hebt een tot 300 mm

het is dus puur de apparatuur die je gebruikt en die lelijke reclameborden moet je ook absoluut zien te vermijden.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:33

wil niet heel l*llig doen, maar tis niet een simpele compact camera hoor En aangezien ik geen vette digitale spiegelreflex heb, wil ik graag tips hoe het met deze camera die ik nu heb (fuji S7000) het beter kan doen.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:38

ik heb totaal geen verstand van fotografie, maar ik zou voortaan je 'merknaam' om het zo maar even te noemen, niet op het paardje plakken. ik vind dat persoonlijk en beetje storend. ik begrijp dat je ze voor het jatten wilt behoeden, maar toch.

veel succes en plezier met fotograferen verder! en ga zo door, want vind de foto's erg mooi